WETTERBEST mizeaza pe pret competitiv, flexibilitate si digitalizare in anul 2022 |
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 22 Iul 2022 06:16 |
Cererea de pe piata de invelitori metalice se va mentine, in 2022, la un nivel similar celui din 2021, in pofida scumpirilor si a penuriei de materii prime ce caracterizeaza acest an, potrivit estimarilor lui Marian Pirvu, CEO al companiei Wetterbest, unul dintre principalii producatori de acoperisuri metalice din Romania.
"Din cauza pandemiei, ne-am confruntat cu majorarea preturilor materiilor prime si chiar lipsa acestora. Conflictul din Ucraina contribuie la amplificarea acestei situatii, in conditiile in care avem o crestere vertiginoasa a preturilor la energie si a costurilor de transport, pe de o parte, si o atentie deosebita in achizitii a romanilor pe fondul incertitudinii care planeaza la nivel macroeconomic, pe de alta parte. In acest context, vorbim de o piata extrem de incerta in care calitatea produselor, promptitudinea livrarilor, flexibilitatea in business si un pret competitiv sunt esentiale", a declarat Marian Pirvu.
Potrivit managerului, pretul otelului aproape s-a dublat in intervalul august 2021 - august 2020, in contextul in care consumul aparent a crescut cu 15,2% la nivel european, ajungand la 149 milioane de tone, in 2021.
"Cu toate acestea, 2021 a fost un an bun in care am reusit sa ne atingem obiectivele pe parte de vanzari. Anul 2022 a inceput bine, dar pe baza efectelor razboiului din Ucraina, ritmul achizitiilor a incetinit incepand cu al doilea trimestru, tendinta beneficiarilor finali fiind de amanare a proiectelor care nu sunt strict necesare. Dupa un prim trimestru in care vanzarile au fost peste aceeasi perioada a anului anterior din punct de vedere cantitativ si, implicit, valoric, incepand cu luna aprilie romanii au devenit foarte precauti in achizitii, deoarece salariile nu cresc peste inflatie, dobanzile bancilor sunt mai mari, iar puterea de cumparare scade. Ei prefera sa prospecteze piata, fara a lua decizia imediata de achizitie. In ceea ce priveste marile proiecte imobiliare acestea continua in acelasi ritm ca in 2021. Din estimarile noastre, cererea cantitativa pe piata sistemelor de invelitori metalice se va mentine in parametrii anului precedent", a precizat Marian Pirvu.
In ceea ce priveste businessul Wetterbest, managerul spune ca vor continua investitiile in dezvoltare si eficientizare.
Cerere in crestere pentru acoperisurile faltuite si tigla metalica modulara
In topul vanzarilor Wetterbest se afla modelele de tigla metalica Wetterbest Cardinal, Clasic si Gladiator. Cererea de sisteme de invelitori faltuite Wetterbest Click este de asemenea in crestere, acestea fiind preferate mai ales in proiectele arhitecturale.
"Finisajele mate, culorile neutre si protectiile speciale, care cresc rezistenta si durabilitatea acoperisului asigurand o garantie de pana la 50 de ani privind rezistenta la coroziune, inregistreaza un trend ascendent in vanzari.
Si pentru ca exista un segment de clienti care apreciaza tigla metalica modulara, in acest an am lansat Wetterbest Panorama, un produs cu rezistenta mecanica superioara care, prin finisajul mat asigura o eleganta distinctiva acoperisului oricarui tip de casa. Este un produs modular usor de depozitat, transportat si montat ce vine la pachet cu intreaga gama de accesorii", a subliniat Marian Pirvu.
Focus pe dezvoltarea productiei si eficientizare energetica
In continuare, compania isi va concentra resursele pe extinderea portofoliului de produse, eficientizarea prin digitalizare si continuarea actiunilor pe partea de sustenabilitate.
In acest sens, principalele proiecte investitionale din acest an vizeaza punerea in functiune a cinci linii noi de productie, implementarea unui nou sistem informatic ERP si continuarea investitiilor in programul "Planet Passionate", cu o noua centrala solara, care contribuie la protejarea mediului inconjurator prin reducerea emisiilor de CO2 cu circa 132 tone pe an.
"Strategia noastra are la baza productia de sisteme durabile pentru acoperis prin procese sustenabile. Astfel, in 2021 am atins obiectivul de companie Energie Zero Net (NZE) prin eficientizare energetica, generarea de energie regenerabila in unitatea noastra de productie, contracte si certificate de energie regenerabila de la furnizori. Obiectivele noastre vizeaza pastrarea acestui statut si continuarea investitiilor in instalarea de centrale fotovoltaice, astfel incat incepand cu anul viitor, 40% din consumul de energie electrica sa fie generat direct in fabrica. Prin aceste investitii vom contribui si la protejarea mediului inconjurator prin reducerea emisiilor de CO2 cu circa 200 de tone pe an. Un alt proiect derulat in directia sustenabilitatii si eficientizarii vizeaza colectarea apei pluviale si utilizarea acesteia in procesele interne, reducand astfel consumul de apa directa de la reteaua locala. Prin acest proiect reciclam anual peste un milion de litri de apa", a explicat Marian Pirvu.
Compania Wetterbest detine o unitate de productie in Baicoi cu o capacitate anuala de peste 10 milioane metri patrati de invelitori metalice (sediul central; Prahova), iar de la inceputul anului 2021 este detinuta integral de grupul Kingspan.
|