Constructii Erbasu vrea sa construiasca cladirea Centrului de Control CNMT Bucuresti |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 12 Nov 2024 16:40 |
Compania Constructii Erbasu si asocierea Drum Asfalt (lider) - GDO Mov Impex au depus oferte de participare la licitatia pentru adjudecarea lucrarilor de proiectare si executie a cladirii Centru de Control Operational CNMT (Centru National de Management al Traficului) Bucuresti, ce va fi dezvoltata in cadrul proiectului de functionalizare a sistemului ERTMS pe sectiunea de cale ferata Predeal - Bucuresti - Constanta si extindere a sistemului GSM-R pe reteaua primara de transport feroviar. Noua cladire va fi construita in zona statiei de cale ferata Bucuresti Basarab, intr-un spatiu cu o structura multifunctionala, adaptat nevoilor functionale specifice pentru managementul traficului feroviar, precum si a serviciilor auxiliare si administrative. Valoarea estimata a contractului este de 133,8 milioane de lei (circa 27 milioane de euro), fara TVA, iar durata de implementare a acestuia este prevazuta la 88 de luni, din care 10 luni pentru proiectare, 14 pentru executia lucrarilor, minimum 60 de luni pentru perioada de garantie si 4 luni pentru perioada de inchidere a contractului (o luna pentru receptia finala si alte 3 luni pentru platile dupa receptia finala).
Cele doua oferte inscrise in procedura de licitatie publica se afla in etapa de evaluare tehnica si financiara, ce are termenul-limita stabilit la data de 12 februarie 2025, ora 18:00.
Proiectul este propus pentru finantare prin Programul Transport 2021-2027, contractul de proiectare si executie urmand a fi atribuit cu clauza suspensiva (semnarea contractului de proiectare si executie lucrari se va face numai dupa asigurarea sursei de finantare). Se estimeaza ca perioada pe parcursul careia se aplica clauza suspensiva este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.
Potrivit proiectului tehnic, elaborat de compania Baicons Impex, va fi construita o cladire P+2E, cu o inaltime maxima de 20 de metri si o suprafata desfasurata totala de 2.806 mp. Din punct de vedere functional, Centrul va avea ca functii de baza managementul traficului, diagnoza si mentenanta, supravegherea video, managementul informarii publicului calator si managementul alimentarii cu energie electrica.
Sistemul de fundare a cladirii va fi format din fundatii tip cuzineti, izolati sub stalpii cadrului si grinzi de fundare sub peretii de zidarie. Acoperisul va fi de tip terasa verde. Peretii exteriori se vor realiza din zidarie de caramida cu goluri verticale de 30 cm, iar cei interiori din zidarie de caramida cu goluri verticale de 30 cm sau 20 cm sau din gips-carton de 15 cm sau 10 cm, in functie de tipul compartimentarii propuse.
La exterior, cladirea va fi termoizolata cu vata minerala si va fi acoperita cu o fatada ventilata, din placi de material compozit. Pe fatadele de sud si vest se propune instalarea de panouri fotovoltaice. Tamplaria exterioara va fi metalica, de culoare gri, va avea 5 camere de aer. La interior va fi prevazuta tamplarie de lemn, iar pentru grupurile sanitare se propune tamplarie din profile HPL, care sa reziste la umezeala si la impact.
Cladirea are prevazut un sistem BMS de monitorizare si control al instalatiilor si functiunilor.
Tabloul complet al ofertantilor
1. Constructii Erbasu, cu subcontractantii Secunet Project si TPF Inginerie;
2. Asocierea Drum Asfalt (lider) - GDO Mov Impex, avand ca terti/ subcontractanti companiile Premium Lift Distribution, Tema Energy, GLB Transark si Precon Transilvania.
|