PMB incepe evaluarea preliminara a imobilelor din punct de vedere al riscului seismic |
Info-Santiere Publicat de AG&F 11 Apr 2024 10:21 |
Primaria Capitalei incepe evaluarea preliminara a imobilelor din punctul de vedere al riscului seismic, peste 8.000 de cladiri urmand sa intre in acest program, in scopul stabilirii ordinii expertizarii si ulterior consolidarii lor, a declarat miercuri primarul general al Capitalei, Nicusor Dan citat de Agerpres.
"Incepem azi evaluarea preliminara din punctul de vedere al riscului seismic a imobilelor din Bucuresti, in lege ea se numeste evaluare vizuala rapida. Este un concept nou pe care l-a introdus legea in 2022 si a fost detaliat de o hotarare de Guvern in 2023. Asta inseamna ca vrem sa luam toate cladirile din Bucuresti care au o anumita inaltime si o anumita vechime si sa facem foarte repede o evaluare preliminara, astfel incat sa stim unde sa ducem banii pentru expertiza propriu-zisa si pentru consolidarea propriu-zisa, sa avem un plan de actiune pe mai multi ani de acum incolo. Vorbim in Bucuresti de 8.000 de cladiri. Asta nu inseamna ca toate au risc seismic, asta inseamna ca, in conformitate cu legea, trebuie sa le evaluam preliminar si in functie de ele, sa vedem la care vom face expertiza propriu-zisa", a precizat Nicusor Dan, la o conferinta de presa.
El a adaugat ca programul de evaluare preliminara va incepe cu 200 de cladiri din zona istorica.
"Azi incepem pentru 200 de cladiri din zona istorica, este un proiect pilot si in functie de el o sa vedem care sunt dificultatile care sunt pe parcurs, sa continuam cu restul imobilelor din Bucuresti (...). Sunt trei etape, una este aceasta evaluare preliminara, dupa care este expertizarea si dupa aceea este consolidarea propriu-zisa. Gradele de risc seismic ne dau expertiza si noi, prin evaluarea preliminara, vedem numai care este ordinea in care facem expertiza", a mentionat Dan.
In context, Razvan Munteanu, director executiv al Administratiei Municipale pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic, a spus ca finantarea este asigurata din bugetul local, pentru acest proiect - pilot urmand sa fie alocata suma de 150.000 de lei plus TVA.
"Odata ce vom implementa proiectul pilot si vom trage invatamintele tehnice necesare, vom scala acest proiect - pilot si il vom extinde la nivelul Bucurestiului prin incheierea unui acord cadru, astfel incat pana in 2025 sa putem incheia responsabilitatile legale pe care le avem", a punctat Munteanu.
Potrivit acestuia, activitatea de evaluare rapida a imobilelor se va desfasura in doua etape, una de teren si una de birou, acolo unde se valideaza datele culese din teren.
"Avem obligatia legala ca pana in anul 2025 sa evaluam vizual rapid imobilele din Bucuresti, care trebuie sa respecte anumite criterii de eligibilitate. Este un proces complex, dar necesar din doua motive. Primul motiv este legat de nevoia de a identifica toate aceste imobile din oras, pentru ca astazi nu stim exact care este fondul construit in orasul nostru, si al doilea obiectiv este acela de a avea un scor pentru toate cladirile pe care le evaluam, din nevoia de a prioritiza imobilele in niste programe de consolidare (...). Activitatea se desfasoara in doua etape. O activitate in teren de culegere a datelor si a doua activitate se desfasoara in birou, cu validarea datelor colectate din teren. Odata ce sunt colectate aceste date, este completata fisa de evaluare vizuala rapida, fisa urmand a fi incarcata in platforma Ministerului Dezvoltarii. Suntem mai multi actori implicati in acest proces - Ministerul Dezvoltarii, in calitate de promotor al metodologiei de evaluare vizuala rapida si de elaborator al platformei electronice, in care incarcam fisele de evaluare vizuala rapida, apoi suntem noi, Primaria, in calitate de autoritate coordonatoare, apoi avem externalizata aceasta activitate catre un operator economic ce are rolul de manager de program, care vine si ne pune la dispozitie supervizorul tehnic, precum si inspectorii tehnici care culeg datele din teren", a explicat Munteanu
|