Agenda Constructiilor
Luni, 22 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - ANPM: Acord de mediu pentru reabilitarea caii ferate dintre Ploiesti si Focsani
ANPM: Acord de mediu pentru reabilitarea caii ferate dintre Ploiesti si Focsani
Infrastructura Publicat de AG&F 11 Iun 2024 16:40
Pe calea ferata dintre Ploiesti si Focsani se va putea circula chiar si cu 160 km/ora, fata de 100 de km/ora, cat este limita maxima de circulatie in prezent. Acesta este unul din principalele beneficii ale noului proiect de reabilitare a acestei linii de cale ferata, apartinand Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA,  care se desfasoara pe teritoriile judetelor Prahova, Buzau si Vrancea. Lucrarea a primit Acord de mediu, din partea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului (ANPM).
"Constructia se incadreaza in prevederile Legii nr. 292/ 2018, in privinta impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, astfel incat a fost necesara elaborarea Acordului de mediu, de catre specialistii Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului coordonati de Mirela Pantilie, Directorul Directiei Conservarea Naturii, Biodiversitate si Octavian Patrascu, Directorul Directiei Controlul Poluarii si Reglementari.
 
 
Conform documentatiei care a stat la baza Acordului, aceasta portiune de cale ferata, de 142,39 de km, face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei si are ca scop dezvoltarea retelei de transport pe calea ferata. In cadrul acestei lucrari este prevazuta si construirea a trei noi kilometri de cale de rulare, tocmai pentru reducerea diferentelor de nivel si cresterea vitezei de deplasare. Daca in prezent, pe acest tronson se circula cu maximum 100 km/ora, dupa finalizarea lucrarilor, trenurile de marfa vor putea merge cu 120 km/ora, iar cele de calatori, cu 160 km/ ora”, a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.
Conform planurilor, cei peste 142 de kilometri de cale ferata, care traverseaza intravilanul a 32 de localitati din judetele Prahova, Buzau si Vrancea, pe traseul existent al liniei duble electrificate, urmeaza sa fie reabilitati intr-un termen de 36 de luni. 
 
 
Proiectul, care va ocupa 3.000 de metri patrati din cadrul unui sit Natura 2000, intersecteaza si se afla in zona de influenta a urmatoarelor arii naturale protejate de interes comunitar:
  • Lunca Buzaului;
  • Coridorul Ialomitei;
  • Campia Gherghitei;
  • Stanca tohani;
  • Dealul Istrita;
  • Valea Calmatuiului;
  • Subcarpatii Vrancei;
  • Dealurile Racoviteni. 
"Evaluarea impactului asupra obiectivelor de conservare s-a realizat prin parcurgerea urmatoarelor etape:
  • Analiza obiectivelor, a parametrilor si tintelor stabilite pentru fiecare din habitatele sau speciile de interes comunitar incluse in obiectivele de conservare;
  • Analiza caz cu caz si habitat/specie cu habitat/specie a parametrilor ce ar putea fi afectati de proiect;
  • Justificarea modului in care fiecare parametru aferent obiectivelor ar putea fi afectat si cuantificarea gradului de afectare;
  • Aprecierea semnificatiei impactului.
 
ABONARE REVISTESISECAMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
leviatan
Ubitech
rigips
MAKITA
viarom
siniat
strabag nivel 1
konsent
ness project
CONCEPT STRUCTURE
theda mar
concelex
SIGM
CDS
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
noark
Acvatot 2019
SSAB
BogArt
Arduro
EDIT-Structural

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
econet
top 500
top 500
AICPS_30
ROGBC 2016
ef-de-n

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander