BOG’ART, Concelex, UTI si TIAB reiau lucrarile de supralargire la Prelungirea Ghencea |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 01 Apr 2025 10:29 |
![]() "Am dat ordinul de incepere pentru tronsoanele cuprinse intre Str. Raul Doamnei - Str. Valea Oltului si Str. Valea Oltului - Str. Maracineni. Proiectul presupune supralargirea strazii Prelungirea Ghencea la patru benzi, realizarea unui nod intermodal de tip Park & Ride si a unei linii de tramvai. Acesta a fost actualizat de compania care a castigat licitatia, asocierea Bog’ Art - Concelex, cu care am lucrat foarte bine si pentru reabilitarea Podului Grant. In acest moment, portiunea de drum cuprinsa intre Str. Brasov si terminalul liniei de tramvai 41 este aproape finalizata, circulatia desfasurandu-se pe cate doua benzi pe sens.
![]() Mai avem de asfaltat intersectiile cu strazile laterale, de realizat marcajele pe sensul spre Domnesti si de executat trecerea peste ampriza tramvaiului 41, la intersectia Bd. Ghencea cu Str. Constantin Titel Petrescu", a transmis Nicusor Dan, primarul Capitalei.
Valoarea investitiei este de aproape 42 milioane de lei (fara TVA), urmand a fi realizate inclusiv trotuarele pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m. De asemenea, va fi modernizat sistemul de iluminat, va fi realizat sistemul de canalizare pluviala, si vor fi amenajate doua statii de autobuz, o zona mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti, precum si intersectii semaforizate, la intersectiile cu accestul in Cartierul Latin (km 4+710), alte accese (km 4+850) si o trecere de pietoni (km 5+220).
![]() Aceste lucrari reprezinta prima etapa a proiectului major de finalizare a Penetratiei Prelungirea Ghencea - Domnesti si Supralargirea Bulevardului Ghencea, intre str. Brasov si Terminal Tramvai 41. Intr-o faza ulterioara, proiectul include si constructia unui nod intermodal cu parcare supraetajata, la capatul Bd. Prelungirea Ghencea, in zona nodului rutier Domnesti, care va include o legatura pietonala intre peronul de cale ferata si Nodul intermodal, capatul liniei de tramvai, o parcare supraterana si un terminal RATB ce se va realiza in zona cuprinsa intre Prelungirea Ghencea, Cimitir si calea ferata situata de-a lungul Liniei de Centura.
Parcarea de tip "park and ride" (P+2E) propusa in nodul intermodal de la Pasajul Domnesti este destinata in special masinilor care vin din zona limitrofa, oamenii avand ulterior o legatura directa cu transportul public care va sosi la intervale scurte de timp. Cladirea va avea o suprafata desfasurata totala de circa 20.000 mp si o capacitate de circa 500 de locuri.
![]() Proiectantul noului nod intermodal si al parcarii de tip "park and ride" este Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti SA.
|