CCCC: Compania din China este interesata de proiecte de autostrazi din Romania |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 06 Ian 2015 08:11 |
China Communications Construction Company Ltd (CCCC), liderul pietei de infrastructura din China si companie interesata de constructia prin concesiune a autostrazii Craiova-Pitesti, a realizat in primele noua luni din 2014 in curs o cifra de afaceri totala de 252,4 miliarde yuan (RMB), echivalentul a 40,7 miliarde USD, in crestere cu 10,8% fata de aceeasi perioada din 2013. Potrivit celui mai recent raport financiar al firmei, valoarea contractelor de constructii incheiate de grup in intervalul analizat s-a situat la 358 miliarde RMB (56,5 miliarde USD), fiind cu aproape 9% superioara nivelului raportat la finele lunii septembrie 2013. Compania chineza este una dintre cele mai mari societati de constructii din lume, fiind clasata pe pozitia a patra in clasamentul celor mai mari antreprenori mondiali, cu afaceri de 54,2 miliarde USD realizate in 2013.
Incepand din a doua jumatate a lui 2014, CCCC s-a aratat interesata sa investeasca in Romania, in special in sectorul de infrastructura. Inscrisa initial in cursa pentru constructia prin concesiune a autostrazilor Comarnic-Brasov si Craiova-Pitesti, compania a renuntat la prima lucrare, insa urmareste, in continuare, executia de autostrazi in Romania. In cadrul unei intalniri ce a avut loc in luna septembrie 2014 intre reprezentantii Guvernului Romaniei si cei ai investitorilor chinezi, Hu Bin, directorul de dezvoltare al CCCC, a mentionat ca asteapta decizia Executivului de la Bucuresti pentru a incepe dialogul pentru constructia autostrazii Craiova-Pitesti. Guvernul nu a inclus acest sector pe lista proiectelor prioritare din 2015, insa proiectul figureaza in Master Planul General de Transport publicat de autoritati la inceputul lunii octombrie 2014. Potrivit documentului, tronsonul de 115 km este evaluat la 870 milioane de euro, fara TVA. In cadrul intalnirii, Hu Bin a afirmat ca o parte a fondurilor necesare executiei va fi asigurata de compania pe care o reprezinta, insa o parte va trebui obtinuta de la institutii internationale. Totusi, este important de mentionat ca societatea chineza si toate filialele acesteia au fost excluse, in urma implicarii intr-un scandal privind practici frauduloase, in cadrul unui proiect de infrastructura rutiera in Filipine, de la participarea la orice lucrare de infrastructura rutiera finantata de Banca Mondiala, pana in luna ianuarie 2017.
In ceea ce priveste constructia de autostrazi, prezenta companiilor chineze in Europa este aproape inexistenta, remarcandu-se numai printr-un esec al unei firme chineze la construirea unei autostrazi in Polonia si cateva contracte, care nu au fost inca incepute, in Muntenegru si Macedonia.
|