Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CFR: Se lucreaza pe doua din cele 4 loturi ale CF Cluj-Napoca - Episcopia Bihor
CFR: Se lucreaza pe doua din cele 4 loturi ale CF Cluj-Napoca - Episcopia Bihor
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 28 Mar 2024 16:14
Potrivit datelor CFR Infrastructura, in cazul proiectului de electrificare si reabilitare a liniei de cale ferata Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, pentru 3 din cele 4 loturi au fost emise autorizatiile de construire (loturile 1,2 si 3), iar pentru lotul 4 a fost depusa documentatia pentru emiterea autorizatiei. La ora actuala sunt deschise santiere de lucrari pe loturile 1 si 2, de la Cluj-Napoca la Poieni.
"Daca pe lotul 2 Aghires - Poieni, modernizarea caii ferate se executa, cu inchiderea totala a traficului feroviar, din ianuarie 2024, si cu transbordare auto asigurata de operatorii de transport feroviar de calatori, pe lotul 1, din luna iunie, trenurile vor circula intre Cluj-Napoca si Aghires doar pe firul II, pentru a asigura constructorului front de lucru pe firul I Cluj Napoca Est - Cluj Napoca - Baciu Triaj - Mera - Nadasel - Aghires, inclusiv pe anumite linii din statiile Cluj Napoca si Aghires, respectiv Haltele Mera si Baciu Triaj", au transmis reprezentantii CFR Infrastructura.
 
Au inceput lucrarile la loturile 1 si 2
Pentru toate cele 4 contracte, CFR a emis in ianuarie 2023 ordinul de incepere a primei faze, si anume: elaborarea proiectului tehnic, faza care implica obligativitatea constructorului de a obtine toate avizele si acordurile din partea autoritatilor locale si centrale, documente in baza carora, in perioada octombrie 2023 - februarie 2024, au fost emise autorizatii de construire pentru inceperea executiei lucrarilor pe lotul 2, dar si pe loturile 1 si 3 (etapa I).
Astfel, pe Lotul 1 Cluj-Napoca - Aghires (30,41 km), autorizatia de construire a fost emisa in decembrie 2023 (exceptand STE Aghires si pasajul superior Taietura Turcului, pentru care este necesara demararea procedurii de expropriere a unor suprafete suplimentare de teren). Proiectul tehnic a fost avizat in februarie 2024, iar santierul a fost deschis in martie 2024, cu demontarea liniei de contact in statia CF Cluj-Napoca (liniile 4, 5, 6 si 7) si intre Baciu Triaj si Cluj-Napoca, pe 2 km, precum si cu demontarea sinei dintre Mera - Baciu Triaj si liniile 1, 2, 3, 15 si 17 din statia Aghires.
Contractul de executie pentru Lotul 1, in valoare de 1,61 miliarde lei (fara TVA), a fost adjudecat de Asocierea RailWorks, formata din companiile Alstom Transport SA si Arcada Company. Serviciile de supervizare, in valoare de 13,38 milioane de lei (fara TVA) sunt asigurate de asocierea Arex Lider Company - Baicons Impex si 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA.
In ceea ce priveste Lotul 2 Aghires - Poieni (36,53 km), autorizatie de construire emisa in octombrie 2023, proiectul tehnic a fost avizat in noiembrie 2023, iar santierul a fost deschis in ianuarie 2024, fiind executate lucrari de suprastructura in toate statiile si in linie curenta. De asemenea, a inceput constructia noilor peroane in Hm Braisoru, PO Bologa si in statia Poieni, se realizeaza fundatiile pentru podurile si podetele dintre Braisoru si Poieni, precum si terasamentele/platforma caii pe intervalul Huedin - Braisoru - Poieni.
Contractul, in valoare de 1,53 miliarde lei (fara TVA), a fost adjudecat tot de Asocierea RailWorks (Arcada Company si Alstom Transport SA), avand aceiasi supervizori ca lotul 1, respectiv asocierea Arex Lider Company - Baicons Impex si 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SPA (valoarea contractului este de 15,75 milioane de lei, fara TVA).
 
Urmeaza sa inceapa lucrarile si pe loturile 3 si 4
Conform CFR Infrastructura, pentru Lotul 3 Poieni - Alesd (52,74 km) autorizatia de construire a fost emisa in februarie 2024, pentru etapa I (km 605+700 - km 620+430). Contractul de proiectare si executie, in valoare de 2,11 miliarde lei (fara TVA), a fost atribuit asocierii FCC Construccion - Gulermak - CCN, iar cel de supervizare, in valoare de 19,58 milioane de lei (fara TVA), companiei EGIS Romania.
In ceea ce priveste Lotul 4 Alesd - Frontiera Ungaria (46,74 km), documentatia tehnica pentru emiterea autorizatiei de construire a fost depusa in februarie 2024. Contractul de executie, in valoare de 2,41 miliarde lei (fara TVA), a fost adjudecat de asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzarotti & C SPA - Salcef SPA, iar supervizarea lucrarilor intra in sarcina EGIS Romania, care a castigat contractul de consultanta cu o oferta de 22,5 milioane de lei.
Durata de implementare a celor 4 contracte de proiectare si executie este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 de luni pentru executia lucrarilor si 60 de luni garantie. In cazul contractelor de supervizare, la cele 102 luni se mai adauga 30 de zile, pentru verificarile finale.
 
 
Reabilitare si electrificare pe 166,2 km/ dublare pe 14,8 km
Lucrarile de reabilitare si electrificare a liniei de cale ferata de la Cluj la Frontiera se desfasoara in mare parte pe actualul traseu, insa pentru atingerea vitezei maxime de circulatie de 160 km/h pe o distanta cat mai mare sunt proiectate inclusiv lucrari de marire a razelor curbelor, pe o lungime de circa 7,5 km, de deviere a cursului apei raului Crisul Repede, dar si de dublare a liniei CF pe o lungime de cca 14,8 km, intre Telechiu si Osorhei.
Toate cele 43 de statii, halte si punctele de oprire de pe traseu vor fi modernizate, cladirile de calatori din statii si halte vor avea delimitate spatiile destinate serviciilor publice, de cele specifice activitatii de exploatare feroviara, iar calatorii vor dispune de spatii interioare moderne - sali/ zone de asteptare, case de bilete/ automate de bilete, sistem modern de informare audio si vizual, grupuri sanitare pe categorii de gen, inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati, puncte comerciale etc. -, iar la exterior, inclusiv in Punctele de Oprire, peroanele vor fi refacute conform standardelor europene, din punct de vedere al lungimii, latimii si inaltimii, vor avea banci, stalpi de iluminat, panouri de informare si publicitare, rampe de acces prevazute borduri laterale si balustrade metalice de protectie pe toata lungimea, vor fi trasate marcaje directoare, colorate si tactile, se vor amenaja treceri la nivel sau pasarele pietonale pentru pentru legatura intre peroane, inclusiv zone de parcare auto si pentru biciclete.
Conform CFR Infrastructura, pe traseu vor fi amenajate 152.422 mp de spatii verzi si peste 84.000 mp de panouri fonoabsorbante, pe raza judetelor Cluj, Salaj si Bihor.
In cadrul celor 4 loturi de lucrari vor fi modernizate si 244 de poduri si podete, 4 tuneluri feroviare - Stana (fir I si II), Suncuius si Pestera, 14 pasaje inferioare/ superioare, iar toate cele 74 de treceri la nivel cu calea ferata vor avea bariere automate, inclusiv sistem video de monitorizare a traficului in zona pasajelor.
 
Doua ore si 14 minute intre Cluj-Napoca si Frontiera cu Ungaria
Potrivit CFR Infrastructura, electrificarea si modernizarea caii ferate intre Cluj-Napoca si Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest. Valoarea totala a investitiei este de 7,66 miliarde lei (fara TVA). Dupa finalizarea lucrarilor, viteza maxima de deplasare pe traseu va creste la 120 km/h - 160 km/h, iar durata calatoriei intre Cluj-Napoca si Episcopia Bihor va fi de doua ore si 14 minute pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanta dintre Cluj-Napoca si Oradea in circa 2h si 20 min.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGhiltiALLBIMSISECAMABONARE REVISTETotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
concelex
konsent
SSAB
Arduro
viarom
quadratum
rigips
theda mar
CDS
AED
CONCEPT STRUCTURE
ERBASU CONSTRUCT
VEGO
MAKITA
Acvatot 2019
Ubitech
EDIT-Structural
strabag nivel 1
BogArt
ELECTROGRUP
SIGM
ness project
noark
leviatan
DRS

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<