CLUJ: A fost lansata licitatia de 1,34 miliarde euro pentru constructia metroului usor |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 18 Mar 2022 11:15 |
Primaria Municipiului Cluj-Napoca a lansat licitatia pentru atribuirea contractului de proiectare si executie a Magistralei I a metroului din Cluj. Lucrarile vizeaza realizarea infrastructurii principale (structura de rezistenta, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalatii), precum si realizarea solutiilor de automatizare a traficului si racordurile de alimentare cu energie electrica.
Valoarea proiectului este de 6,66 miliarde lei (1,34 miliarde euro), fara TVA, din care lucrarile de executie constituie 6,35 miliarde lei, iar cele de proiectare (inclusiv monitorizare, studii de teren, expertizare tehnica, documentatiile tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/ acordurilor/ autorizatiilor, verificarea tehnica de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, proiect tehnic, detalii de executie si asistenta tehnica) cumuleaza 308 milioane de lei. In valoarea estimata nu au fost cuprinse "cheltuielile diverse si neprevazute".
Durata de implementare a proiectului a fost stabilita la 96 de luni, finantarea urmand a fi asigurata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
Magistala I de metrou Cluj este o linie de metrou usor, cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde de 15.200/ 21.600 pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens).
Interstatiile de metrou sunt proiectate ca tuneluri circulare gemene cu Dint=5,5m, executate cu masini de forat tuneluri, cu mentinerea presiuni in front, tip TBM. Flota de material rulant este constituita din trenuri cu 3 vagoane, in lungime de 51 m, cu latimea de 2,65 m, capacitate nominala/maxima 380/ 540 de locuri. Sistemul de siguranta si automatizare a traficului si trenurile de metrou sunt prevazute cu tehnologie „fara mecanic” (driverless), ceea ce inseamna ca personalul nu este necesar la bord.
Operatorii economici interesati sa depuna candidaturi pentru acest proiect trebuie sa dovedeasca ca detin agrementele tehnice feroviare eliberate de Autoritatea Feroviara Romana (AFER)/ echivalent, pentru serviciile/ lucrarile realizate in cadrul contractului. De asemenea, acestia trebuie sa dovedeasca o medie a cifrei de afaceri generala pentru ultimele 3 exercitii financiare incheiate (2019, 2020, 2021) de cel putin 7 miliarde lei sau echivalent valuta si sa demonstreze ca, la momentul semnarii contractului, va avea acces la sau are disponibile resurse reale, negrevate de datorii, linii de credit confirmate de banci ori alte mijloace financiare suficiente pentru a realiza cash-flow de prestare a serviciilor, executare a lucrarilor, pentru o perioada de 12 luni pentru anul mediu de contract (sau 12 luni normale de contract) in suma de 830 de milioane de lei. Din punct de vedere tehnic, companiile interesate trebuie sa faca dovada ca au executat lucrari similare, ca specific, grad de dificultate si amploare, in ultimii 10 ani.
Criteriul de atribuire este reprezentat de cel mai bun raport calitate-pret, unde pretul ofertei are o pondere de 55% si propunerea tehnica, de 45%.
Termenul-limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit la 9 mai 2022, ora 15:00. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|