Agenda Constructiilor
Luni, 22 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CNAIR: MAKYOL proiecteaza cu ajutorul BIM cele 4 loturi ale autostrazii Sibiu-Fagaras
CNAIR: MAKYOL proiecteaza cu ajutorul BIM cele 4 loturi ale autostrazii Sibiu-Fagaras
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 10 Iun 2024 11:15
Pentru proiectarea celor 4 loturi ale autostrazii Sibiu - Fagaras (68,5 km), antreprenorul general, compania Makyol, foloseste Building Information Modeling (BIM), care permite simularea oricarui obiect de constructie in spatiu tridimensional. Insa, spre deosebire de modelarile 3D, tehnologia BIM este conectata direct la baza de date, iar modelul rezultat include nu doar liniile de sprijin si textura materialelor, ci si date tehnologice sau economice relevante pentru constructie. Practic, prin utilizarea acestei tehnologii in proiectare se iau in calcul inclusiv caracteristicile fizice ale unui obiect, optiunile de pozitionare a acestuia, costul fiecarui tip de material de constructie.
"Antreprenorul turc (Makyol), care se afla acum in cele 12 luni alocate proiectarii pe cele 4 loturi, foloseste inca de la inceput tehnologia BIM, al carui rezultat se va reflecta in constructia intregii autostrazi Sibiu - Fagaras, care are o valoare totala de 6,4 miliarde de lei (fara TVA) si care este finantata prin Programul Transport. Un exemplu in acest sens este modelarea in faza de proiectare a traseului de 17,61 km ai lotului 3 (Arpasu de Jos- Sambata de Sus) al Autostrazii Sibiu - Fagaras (care are termen de finalizare anul 2028), pe care o puteti viziona in videoclipul prezentat mai jos", a transmis Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA. 
 
 
Autostrada Sibiu - Fagaras este compusa din patru tronsoane dupa cum urmeaza:
  • Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu - Pitesti) - Avrig - Marsa (DJ105G), cu o lungime de 14,25 km; castigatorul a fost desemnat pe 22 septembrie 2023 si contractul este in curs de semnare;
  • Tronsonul 2: Avrig - Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km; castigatorul a fost desemnat pe 23 octombrie;
  • Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km; a fost semnat contractul cu constructorul in luna august 2023;
  • Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ105B) - Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km); a fost semnat contractul cu constructorul pe 20 septembrie 2023.
Autostrada Sibiu-Fagaras va face legatura intre Sibiu si Bacau, traseul pornind din dreptul localitatii Boita si terminandu-se in apropierea Municipiului Fagaras.
Sectorul de Autostrada Sibiu-Fagaras face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TEN-T, si anume inter-coridorul Moldova - Transilvania.
Conform CNAIR, Romania este, la ora actuala, cel mai mare dezvoltator din Uniunea Europeana in domeniul infrastructurii mari de transport rutier, cu 780 km contractati si aflati acum in faza de proiectare sau de executie si cu alti peste 240 km aflati in licitatie.
 
 
ABONARE REVISTESISECAMhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE/IULIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 183 (Iunie/Iulie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
Arduro
strabag nivel 1
MAKITA
BogArt
ness project
CONCEPT STRUCTURE
SIGM
konsent
Ubitech
concelex
theda mar
leviatan
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
EDIT-Structural
SSAB
viarom
quadratum
noark
siniat
rigips

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
econet
ef-de-n
top 500
top 500
AICPS_30

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander