EGIS propune o noua sosea de centura a Capitalei de peste 1,1 miliarde euro |
Infrastructura Publicat de Cosmin Dincu 05 Apr 2018 07:00 |
Expertii societatii de consultanta Egis (care a realizat si/sau deruleaza peste 27 de contracte specifice pentru Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR - informatie actualizata in martie 2018) au finalizat studiul strategic pentru soselele de centura ale Bucurestiului - raport privind analiza optiunilor strategice, document a carui elaborare a fost finantata de Banca Europeana de Investitii (BEI), prin proiectul denumit „Servicii de consultanta BEI (EIBAS), activitati in cadrul si in afara UE-28 - Lot 3 Transport TA20160 RO RP1”. De altfel, inca de la finele anului 2016, s-a stabilit ca Egis International sa realizeze un studiu privind centura Capitalei, in valoare de 300.000 de euro, in baza unui acord dintre Ministerul Fondurilor Europene si Banca Europeana de Investitii. In consecinta, raportul final privind analiza optiunilor strategice, definitivat in februarie 2018, dezvolta si analizeaza mai intai 16 optiuni, folosind o analiza multicriteriala care vizeaza selectarea celor mai favorabile. Aceasta a dus la o lista restransa de sase optiuni, toate fiind evaluate din punct de vedere economic pentru a rafina rezultatele.
Potrivit autorilor studiului, „referitor la cele sase optiuni principale analizate, rezultatele analizei economice arata ca toate sunt viabile. In plus, rezultatele economice ale tuturor optiunilor se incadreaza in aceeasi serie de valori ridicate”.
„Toate cele sase optiuni iau in considerare executia unui drum orbital nou, complet sau partial, pe intreaga lungime. Cu toate acestea, optiunea a 16-a ofera solutia mai sensibila, deoarece este cuprinzatoare pe tot aliniamentul. Pentru momentul implementarii complete a intregii scheme, se poate anticipa ca drumul de centura existent va functiona ca un bulevard interior, pentru colectarea si redistribuirea traficului in limitele Bucurestiului. Drumul nou orbital ar avea o functie mai regionala si nationala. Se poate astepta ca tandemul celor doua sa ofere o capacitate de trafic pe termen lung, care ar contribui foarte mult la dezvoltarea judetului Ilfov”, se mai arata in cadrul raportului. Costul de investitie pentru optiunea preferata, identificata de specialistii Egis, se ridica la putin peste 1,1 miliarde euro. Mai precis, este vorba despre optiunea a 16-a, care consta in largirea la patru benzi a centurii de sud-vest, imbunatatirea intersectiilor pe centura de sud-est, construirea sectorului sudic si nordic al autostrazii orbitale, rezultata ca fiind cea mai buna, prin compararea valorilor economice actuale ale tuturor celor sase optiuni. Bineinteles, pe baza raportului, vor avea loc discutii intre consultant si CNAIR, in vederea stabilirii variantei care va fi alese, insa toate proiectele identificate in raport sunt eligibile pentru finantare din fonduri europene nerambursabile. Pentru a descarca raportul complet al Egis, click aici!
|