Grupul UMB va incepe constructia a doua sectiuni pentru lotul 2 de pe Lugoj-Deva |
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 17 Oct 2022 11:54 |
Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu asocierea formata din companiile Spedition UMB, Tehnostrade, SA & PE Construct si Euro-Asfalt d.o.o contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru obiectivul major de investitii: Autostrada Lugoj -Deva (A1), Lot 2: km 27+620 - km 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D. Valoarea contractului este de 1,82 milioane de lei (fara TVA). Finantarea este asigurata prin PNRR.
Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare si 34 de luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor este de 10 ani.
Conform conditiilor din acordul de mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri in cadrul Sectiunii E in contextul evitarii problemelor de stabilitate si a impactului negativ cu implicatii majore asupra mediului.
Lungimea celor doua tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m.
"Constructia tronsonului cu tuneluri (Margina-Holdea) de pe Autostrada Lugoj-Deva a intrat in linie dreapta! Am semnat astazi contractul de finantare pentru constructia sectiunilor E si D ale Lotului 2 al acestei autostrazi. Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea si executia lucrarilor finantate preponderent prin PNRR. Tot astazi am semnat contractul pentru proiectarea si executia acesor sectiuni, care reprezinta, practic, ultimul tronson al autostrazii Lugoj - Deva. Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele doua tuneluri dintre Margina si Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul roman caruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat pana acum ca respecta termenele contractuale si chiar poate finaliza lucrarile mai devreme. De aceea, ma astept ca si acest contract in valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fara TVA), finantat preponderent prin PNRR, sa fie predat CNAIR cel mai tarziu la finalul anului 2026. Cele doua tuneluri care vor fi construite in cadrul sectiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 km si vor fi formate din doua galerii unidirectionale", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
|