MARI antreprenori liciteaza reabilitarea CF Craiova - Caransebes (loturile 4, 5 si 6) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 15 Oct 2024 16:20 |
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a deschis ofertele depuse pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare aferente loturilor 4, 5 si 6 ale CF Craiova - Caransebes.
Pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 4 Drobeta-Turnu Severin - Baile Herculane si Lotul 5 Baile Herculane - PO Poarta a fost organizata o singura licitatie. Modernizarea celor doua loturi, cu o lungime de 74,25 km, are o valoare financiara totala estimata de 4,87 miliarde lei (circa 1,2 miliarde euro), fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din Programul Transporturi (PT) 2021-2027. Pe langa modernizarea efectiva a liniilor de cale ferata, lucrarile mai includ modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea (25 kV, 50 Hz), marirea capacitatii de tranzit, executia de lucrari civile in statii, modernizarea podurilor si podetelor de pe traseu, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare, montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, modernizarea a 8 tuneluri si constructia unui tunel nou cu cale ferata dubla Poarta 1 (1.279 m).
Durata de implementare este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare si 60 de luni pentru executie pe Lotul 4, respectiv 60 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 48 de luni pentru executie pe Lotul 5.
Astfel, pentru Lotul 4: Drobeta-Turnu Severin - Baile Herculane (km 362+632 - km 404+250), cu o lungime de 41,62 km, si o valoare financiara estimata de 2,44 miliarde lei (fara TVA), au fost depuse doua oferte:
1. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) - Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS - Infravis, avand ca terti grupurile Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri Sanayi ve Ticaret AS, Kontron Transportation Deutschland GmbH si Siemens Mobility GmbH, si ca subcontractanti companiile Eco Geodrum, Elemo, Vertatel International, Patrik Silva, Danavi, Elektra Invest, Egis Romania, Kontron Transportation GmbH, Siemens Mobility si Muzeul Olteniei Craiova;
2. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta, avand ca terti grupurile Hitachi Rail GTS Romania, Kontron Transportation GmbH, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH, Baicons Impex si SPIACT Craiova, si ca subcontractanti companiile Activ Proiectare Infrastructura, Pirotehnic OSB, Rotermit, Eckon Cei, Elektra Invest, Geostud, San Electroterm Grup si Muzeul Olteniei Craiova.
Cele doua oferte se afla in evaluare, etapa ce are termenul-limita stabilit la 14 ianuarie 2025, ora 18:00.
Pentru Lotul 5: Baile Herculane - PO Poarta (km 404+250 - km 436+887), cu o lungime de 32,63 km si o valoare financiara estimata la 2,43 miliarde lei (fara TVA), au fost depuse 3 oferte de participare:
1. PORR Construct, avand ca terti grupurile IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH, Kontron Transportation GmbH, PORR Bau GmbH, PORR, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH si Hitachi Rail GTS Romania, si ca subcontractanti companiile Pirotehnic OSB, SSF-RO, Proiect Consult, Eco Geodrum, IMSAT, Egis Romania, Anayar Garden, Salubris Waste Management, Elektra Invest si Muzeul Olteniei Craiova;
2. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta, avand ca terti grupurile SPIACT Craiova, Baicons Impex, Hitachi Rail GTS Romania, Kontron Transportation GmbH si Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH, si ca subcontractanti companiile Activ Proiectare Infrastructura, San Electroterm Grup, Geostud, Elektra Invest, Eckon Cei, Pirotehnic OSB, Rotermit, Systra SpA si Muzeul Olteniei Craiova;
3. Asocierea FCC Construccion SA (lider) - Gülermak Spółka z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, avand ca terti grupurile Kontron Transportation Deutschland GmbH, Consis Proiect, Prointec si Siemens Mobility GmbH, si ca subcontractanti companiile DP Fun, Siemens Mobility, Kontron Transportation GmbH, Sion Solution, Elektra Invest, Eckon Cei, ABC Best Painting, Con Metal CF, Danavi, Geologic Site, Izoclas Construct Prof, Salubris Waste Management si Muzeul National al Unirii Alba Iulia.
Pentru Lotul 5 urmeaza evaluarea ofertelor, etapa ce are termen-limita stabilit la 14 ianuarie 2025, ora 18:00.
In cazul Lotului 6: Cap X PO Nou Poarta - Caransebes (km 436+887 - km 474+046,53), CFR SA a deschis ofertele de participare la licitatie la finalul lunii septembrie 2024, la licitatie fiind depuse 5 documentatii. Valoarea estimata a achizitiei este cuprinsa intre 2,2 miliarde lei si 2,6 miliarde lei (fara TVA), iar sursa de finantare va fi asigurata din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 si de la bugetul de stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare si 60 pentru executie. Proiectul include reabilitarea celor 35,16 km de cale ferata de pe traseu, precum si modernizarea tunelurilor Fenes si Timpa. In cazul tunelului Timpa, noua cota a niveletei nu asigura gabaritul standard, prin urmare se va realiza largirea acestuia. De asemenea, vor fi construite doua tuneluri noi, galerie simpla (policentrica) cu cale dubla: Poarta 2 (550m) si Poarta 3 (305m), si vor fi realizate lucrari civile in statii si modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului de cale ferata.
Cele 5 oferte au fost depuse de:
1. Asocierea Itinera SpA (lider) - Saipem SpA, avand ca terti grupurile Kontron Transportation Deutschland GmbH, Siemens Mobility GmbH, Rocksoil si Tecnic Consulting Engineering Romania, si ca subcontractanti companiile Luxten Lighting Company, CP Med Laboratory, Elektra Invest, SITe Instalatii, Protelco, Kontron Transportation GmbH, Siemens Mobility, Salcef SPA, Stilo Evora, Danavi si Muzeul National de Istorie a Romaniei;
2. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS (lider) - Infravis - Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS, avand ca terti grupurile Yapiray Demiryolu Insaat Sistemleri Sanayi ve Ticaret AS, Kontron Transportation Deutschland GmbH si Siemens Mobility GmbH, si ca subcontractanti companiile Elemo, Eco Geodrum, Vertatel International, Patrik Silva, Danavi, Elektra Invest, Kontron Transportation GmbH, Siemens Mobility, Egis Romania si Muzeul Olteniei Craiova;
3. Asocierea Alstom Transport SA (lider) - Drum Asfalt, avand ca terti Arcada Company si ISPCF, si ca subcontractanti companiile Vertatel International, Elemo, Tunele Construct Cai Ferate, Danavi, Geostud, Precon Transilvania, Stilo Evora si Muzeul Olteniei Craiova;
4. Asocierea FCC Construccion SA (lider) - Gülermak Spółka z Ograniczona Odpowiedzialnoscia, avand ca terti grupurile GTS Romania, Systra, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH si Kontron Transportation GmbH, si ca subcontractanti companiile Salubris Waste Management, Izoclas Construct Prof, Geologic Site, DP Fun, Danavi, Con Metal CF, ABC Best Painting, Eckon Cei, Elektra Invest, Sion Solution, Siemens Mobility, Consis Proiect si Muzeul National al Unirii Alba Iulia;
5. Asocierea IC Içtas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (lider) - Rotary Constructii Mentenanta, avand ca terti grupurile Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH, Kontron Transportation GmbH, SPIACT Craiova, GTS Romania si Baicons Impex, si ca subcontractanti companiile Rotermit, Activ Proiectare Infrastructura, Pirotehnic OSB, Eckon Cei, Elektra Invest, Geostud, San Electroterm Grup si Muzeul Olteniei Craiova.
Cele 5 oferte se afla in etapa de evaluare tehnica si financiara, ce are termen-limita prevazut la data de 23 decebmrie 2024, ora 18:00.
Studiul de fezabilitate necesar proiectului de reabilitare a CF Craiova - Caransebes a fost elaborat de asocierea Italferr SpA - ISPCF SA - Italrom Inginerie Internationala.
|