Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - MTI: La sfarsitul anului 2025 se va circula pe autostrada A7 Pascani - Bucuresti
MTI: La sfarsitul anului 2025 se va circula pe autostrada A7 Pascani - Bucuresti
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 04 Iun 2024 12:52
Pana la sfarsitul anului viitor se va putea circula pe autostrada A7 a Moldovei, de la Pascani pana la Bucuresti, a declarat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, cu prilejul unei vizite de lucru la Pascani.
"Mobilizare buna pe santierele Autostrazii Bacau - Pascani, parte a A7 (Autostrada Moldovei). In ciuda problemelor cauzate de conditiile meteorologice, stadiile fizice ale lucrarilor sunt destul de avansate, raportat la termenii contractuali. Sunt stadii fizice cuprinse intre 25% si 28%, dar sunt si sectoare, cum este Lotul 1 (Saucesti - Trifesti) unde nodul rutier de la Saucesti a ajuns la 35%. Sunt convins ca, pe masura ce vremea se imbunatateste, lucrarile vor evolua intr-un ritm accelerat", a transmis Sorin Grindeanu.
La randul sau, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a confirmat ca anul viitor se va circula pe toti cei 77,38 km au A7 Bacau - Pascani.
 
 
"Constructorul lucreaza acum pe intregul santier cu peste 600 de muncitori si mai mult de 330 de utilaje. A crescut si mobilizarea la nodul turbion, construit pe lotul 3 (Mircesti - Pascani), care va face legatura dintre A7 si A8. Acest nod, unic pana acum in Romania, are un diametru de aproape 2 km si o lungime insumata a bretelelor de acces de aproximativ 15 km. Constructia Autostrazii Bacau - Pascani este finantata prin PNRR si are o valoare totala de 4,66 miliarde de lei (fara TVA)", a transmis Cristian Pistol. 
A7 Bacau - Pascani este impartita in 3 loturi:
  • Lotul 1 (Saucesti - Trifesti), cu o lungime de 30,3 km;
  • Lotul 2 (Trifesti - Gheraesti), cu o lungime de 18,99 km;
  • Lotul 3 (Mircesti - Pascani), cu o lungime de 28,09 km.
Lucrarile de constructii la toate cele 3 loturi au fost adjudecate de associerea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade.
Serviciile de supraveghere a lucrarilor de proiectare pentru Loturile 1 si 3 sunt asigurate de asocierea Septembrie Consulting (lider) - Peyco Proyectos, Estudios y Construcciones SA, iar cele de pe Lotul 2, de IRD Engineering.
Proiectul tehnic al A7 Bacau-Pascani a fost elaborat de compania Acciona, din Spania.
 
Constructia A8 va fi construita din fonduri europene
Tot cu prilejul vizitei de la Pascani, ministrul Sorin Grindeanu a mai precizat ca Autostrada Unirii (A8) ramane un proiect prioritar si va fi construita din bani europeni.
"Autostrada A8 va fi construita din bani europeni, ca sa fie cat se poate de clar. Cand terminam o documentatie, o si scoatem la licitatie", a declarat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, in acest moment, pentru Autostrada A8 exista un contract atribuit de la Leghin la Targu Neamt.
 
 
"Ma refer la capatul estic al A8. Este in licitatie in acest moment Leghin-Pipirig. Se termina documentatia si studiile de fezabilitate si pentru celelalte tronsoane ca sa trecem Carpatii. Asta ca sa nu mai fie semne de intrebare si anumite lucruri sa fie puse sub semnul indoielii. (...) Partea de la Targu Neamt - Iasi - Ungheni, la fel de importanta pentru ca face legatura spre Chisinau, studiul de fezabilitate, din ce au spus colegii de la CNAIR, se termina pe parcursul acestui an. Deci vom putea pana la sfarsitul anului 2025 sa scoatem la licitatie si aceasta legatura. Eu cred ca e o treaba importanta sa facem legatura cu Pascaniul sa se poata merge in jos, spre Bucuresti, pe autostrada, si, bineinteles, cu A8 peste Carpati", a precizat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii a mai declarat ca se va circula destul de repede pe primul tronson din Autostrada A8, Targu Neamt -Leghin, deoarece constructorul a depus deja documentatia pentru proiectare. "Asta inseamna ca dupa ce este acceptat studiul de fezabilitate, se poate da ordinul de incepere a fazei de executie. A8 este diferit de A7. A8 este proiectare si executie, A7 este (doar) executie", a mai mentionat ministrul Sorin Grindeanu. 
 
RAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEhiltiALLBIMTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
DRS
CONCEPT STRUCTURE
strabag nivel 1
CDS
viarom
ERBASU CONSTRUCT
konsent
MAKITA
ELECTROGRUP
noark
SIGM
EDIT-Structural
VEGO
SSAB
leviatan
quadratum
AED
Arduro
Acvatot 2019
rigips
BogArt
ness project
theda mar
Ubitech
concelex

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<