PORR Romania organizeaza in 29 iunie, Ziua portilor deschise la Tunelul Tigveni |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 21 Iun 2024 10:42 |
Porr Romania a realizat 50% din lucrarile de excavare la tunelul de la Tigveni, primul de pe traseul autostrazii Sibiu - Pitesti, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,35 kilometri, iar antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice. Constructorul progreseaza vizibil pe traseul intregului tronson, stadiul fizic ajungand la 35%, potrivit datelor companiei.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de 9,8 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Antreprenorul are mobilizat in santier peste 600 muncitori si 190 utilaje.
"Construim primul tunel rutier la nivel de autostrada de pe acest drum de mare viteza pe sub Dealul Momaia din judetul Arges. Se desfasoara, in principal, urmatoarele activitati:
• se foreaza in flux continuu pe ambele fire de tunel, sensul Sibiu-Pitesti (Tunel Daniela) si sensul Pitesti-Sibiu (Tunel Alina), 24 de ore 7 zile din 7;
• se executa lucrari de excavatii si terasamente pe cateva sectoare aferente traseului autostrazii;
• se executa lucrari de piloti forati pentru Portal 1 al celor 2 fire de tunel spre Sibiu;
• la structurile aferente acestui lot se executa lucrari de armare, cofrare si betonare radiere, elevatii si cuzineti si a inceput montarea grinzilor pe structurile finalizate;
• au fost realizate 10 din 16 fundatii aferente podetelor;
• se executa lucrari hidrotehnice (santuri de garda) intre km 84+890 si km 89+680;
• continua productia de grinzi si predale prefabricate necesare structurilor in organizarea de santier", a transmis Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
Potrivit Porr Romania, pana in acest moment, in cadrul lucrarilor la sectiunea 4 au fost deja finalizate 108 grinzi prefabricate, 700.000 mc din totalul de 1,7 milioane mc de terasamente au fost deja executate si se lucreaza, concomitent, la toate cele 12 poduri. Primul pasaj pietonal la tunel a fost excavat, iar acum constructorii lucreaza la captuseala interioara. Forarea pilelor de pod a fost finalizata, iar cele doua statii de beton au fost instalate si produc deja beton pentru proiect, gata de pus in opera.
Pentru prezentarea proiectului, Porr Romania organizeaza, pe 29 iunie 2024, intre orele 10:00-16:00, la Tigveni, Ziua PORRtilor Deschise la tunel. Pentru a participa la eveniment, este necesara inscrierea prealabila, prin completarea formularului de inregistrare de aici
|