WeBuild: Progres major in constructia autostrazii Pitesti - Curtea de Arges |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 16 Apr 2024 17:38 |
Lucrarile la cei peste 30 km ai viitorului tronson de autostrada dintre Pitesti si Curtea de Arges, Lotul 5 al autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) inainteaza cu rapiditate. Constructorul, reprezentat de compania Webuild, din Italia, cea care a ridicat si Podul peste Dunare de la Braila, ar putea da in circulatie, partial, acest tronson pana la finalul anului 2024.
"Pe cei 30,35 kilometri italienii de la WeBuild sunt mult devansati si avem sanse bune sa circulam, macar partial intre nodurile Pitesti/ Bascov si Manicesti/ Valcele, in decembrie 2024, cu 9 luni inainte de termenul contractual, septembrie 2025. La terasamente nu avem nicio emotie pentru finalul acestui an: pe cea mai mare parte a lotului avem balast stabilizat si chiar primul strat de asfalt, doar mici zone fiind mai in urma.
Insa la structuri e alta poveste. Inaugurarea anticipata in decembrie 2024 sta in cateva poduri critice de pe tronson, in special cele cu deschideri pe tablier metalic, cum ar fi cel peste canalul Arges de langa Merisani, in sudul Lacului Valcele", au transmis reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura, care monitorizeaza evolutia marilor proiecte de drumuri de mare viteza ale Romaniei.
Potrivit Asociatiei, o alta problema majora este si atitudinea oficialilor Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA fata de WeBuild in legatura cu problemele de executie de pe contractul podului suspendat de la Braila.
"Nu ne imaginam ca italienii vor avea chef sa ne faca vreun favor cand sunt la cutite cu sefii din Transporturi, chiar daca vor dori sa-si stranga cat mai repede jucariile si sa se mute in apropiere pe Sectiunea 3, acolo unde au de tras minim 45 de luni, contractual, realist-optimist vreo 5-6 ani. Una peste alta, asa cum am spus si in ianuarie in previziunile noastre rutiere din acest an, avem sanse 50/50 sa circulam pe A1 intre Pitesti si Curtea de Arges in decembrie 2024. Cu siguranta balanta va inclina intr-o parte sau alta in urmatoarele 3-4 luni. N-ar strica daca responsabilii CNAIR ar lansa urgent licitatia de lucrari pe DN73C astfel incat sa scoatem traficul de tranzit de pe DN7 si din localitatile insirate intre Pitesti si Ramnicu Valcea", au precizat reprezentantii Pro Infrastructura.
Tronsonul 5 al Autostrazii Sibiu-Pitesti are o lungime de 30,35 km si va include 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere la Curtea de Arges, Baiculesti si Bascov, doua spatii de servicii, doua parcari de scurta durata si tot atatea centre de coordonare si intretinere. Valoarea contractului, atribuit grupului Webuild in mai 2021, este de 1,71 miliarde lei (fara TVA). Lucrarile de constructii au inceput in luna septembrie 2021, iar termenul de finalizare, potrivit contractului, este stabilit in toamna anului 2025.
Webuild, alaturi de Tancrad, va executa si lotul 3 de pe A1 Sibiu-Pitesti, pe sectiunea Cornetu - Tigveni. Adjudecat inca din anul 2022, contractul, in valoare de 5,32 miliarde lei (fara TVA) are o perioada de executie de 45 de luni.
|