Instalatii de apa & sisteme HVAC
Publicat de Ovidiu Stefanescu
25 Iul 2023 06:03
|
Carrier Global Corporation, lider mondial pe segmentul solutiilor HVAC, a raportat pentru trimestrul al patrulea al anului fiscal 2022 vanzari de 5,1 miliarde USD, in scadere cu 1% fata de perioada similara a exercitiului financiar precedent, cresterea organica situandu-se insa la 5%, dupa eliminarea impactului generat de fluctuatiile cursului de schimb valutar. Fluxul de numerar net din activitatile de exploatare a fost de 1,1 miliarde USD in intervalul analizat, iar cel liber (FCF) de 983 milioane USD. La nivelul intregului an, cifra de afaceri s-a plasat la 20,4 miliarde USD, in scadere cu 1% fata de 2021 (+8% din punct de vedere organic). De asemenea, fluxul operational de numerar s-a ridicat la 1,7 miliarde USD, pentru ca FCF sa totalizeze 1,4 miliarde USD. Perspective pentru 2023 indica incasari de circa 22 de miliarde USD, in urma unei cresteri organice de 2 – 6%, urmand ca profitabilitatea sa se pozitioneze la aproximativ 14%. Totodata, este de asteptat ca FCF sa atinga circa 1,9 miliarde USD. Conducerea Carrier a afirmat ca grupul este bine pozitionat din punct de vedere competitiv, avand un bilant solid si beneficiind de un capital semnificativ pentru crearea continua de valoare. Aceiasi oficiali au subliniat ca rezultatele din ultimele trei luni reprezinta punctul culminant al unui an marcat de executie puternica si inovatie. In 2022, au fost atinse toate tintele propuse, legate de ajustarea pozitiva a marjei operationale si angajamentele de crestere a EPS, intr-un context economic incert. In plus, au fost extinse platformele digitale globale pentru cladiri si solutii din lantul de refrigerare, Abound si Lynx, fiind realizate si o serie de modificari de portofoliu, cum ar fi cesionarea Chubb si achizitia Toshiba Carrier Corporation. De reamintit ca, recent, Carrier a demarat un amplu proces de integrare a diviziei Viessmann Climate Solutions din cadrul Viessmann Group, intr-un efort investitional cumuland 12 miliarde euro.
|