Agenda Constructiilor
Vineri, 27 Septembrie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Instalatii de apa & sisteme HVAC - Grupul Teraplast anunta o crestere de 34% in primul semestru din anul 2024
Grupul Teraplast anunta o crestere de 34% in primul semestru din anul 2024
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Stelian DINCA 31 Iul 2024 12:57
Grupul TeraPlast a obtinut in semestrul 1 din 2024 un avans de 34% a cifrei de afaceri comparativ cu S1/2023, pana la 428 milioane de lei, in timp ce EBITDA, de aproape 27 milioane de lei, este peste nivelul previzionat. Aceasta evolutie vine pe fondul accelerarii pietei de instalatii, precum si a contributiei foliilor stretch Opal si a achizitiilor recente - Grupul Wolfgang Freiler (Polytech & Pro-Moulding) si Palplast Moldova.
Din perspectiva cantitativa, Grupul TeraPlast a inregistrat o crestere robusta a volumelor, cu 57%, de la 34.483 tone in S1/2023 la 54.009 tone in S1/2024.
Strategia de extindere a amprentei geografice a Grupului TeraPlast a avut ca rezultat dublarea vanzarilor in afara Romaniei in S1/2024 fata de S1/2023. Ponderea acestora in cifra de afaceri consolidata a ajuns la 23,5% in primul semestru din 2024, fata de 15% in S1/2023. Activitatea sustinuta a Grupului pe pietele din Europa creste rezilienta afacerilor si ajuta la reducerea dependentei de piata din Romania.
EBITDA a cunoscut o imbunatatire in primul semestru din 2024 si a ajuns la 26,9 milioane de lei, cu +15% mai mult decat in S1/2023, pe fondul cresterii volumelor. Marja EBITDA este de 6,3% in S1/2024 versus 7,3% in S1/2023, in usoara diminuare din cauza presiunilor pe preturi resimtite din piata si a efortului de a creste cotele de piata. In acelasi timp, marja bruta a depasit 150 de milioane de lei, in crestere cu 29% fata de S1/2023, ceea ce arata soliditatea strategiei de concentrare pe cota de piata.
Rezultatul net negativ este cu 1,7 milioane de lei mai mare decat cel preconizat, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei si a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal. In acord cu tintele bugetate, se asteapta intrarea in teritoriu pozitiv a rezultatului net incepand cu trimestrul al treilea.
„Investitiile recente in extinderea portofoliului de business-uri si achizitiile Grupului Wolfgang Freiler si a Palplast Moldova, impreuna cu cresterile organice au adus rezultate robuste in primul semestru din 2024 pentru Grupul TeraPlast. Acestea reflecta eficienta strategiei de extindere si intarire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, in unul european, in acord cu viziunea noastra pe termen lung.” a afirmat Alexandru Stanean, director general al Grupului TeraPlast. „Contextul economic nu este ideal, iar pietele pe care activam resimt acest lucru si manifesta un mix de tendinte: constructiile ingineresti avanseaza in timp ce sectorul rezidential este in contractie, iar inflatia afecteaza puterea de cumparare pe retail. In plus, rezultatele firmelor nou achizitionate sunt influentate de evolutia sub asteptari a pietelor vestice. Abordarea noastra orientata spre extindere geografica, reducerea dependentei de o singura piata, agilitatea in adaptarea la contextul pietei si identificarea de oportunitati sunt principalele avantaje competitive care reduc semnificativ impactul negativ pe care perioadele volatile il pot avea asupra performantei Grupului TeraPlast.” a mai adaugat domnul Stanean.
Segmentul de Instalatii a avut o crestere a cifrei de afaceri cu 33% fata de S1/2023, pana la 307 milioane de lei, si un avans de 15% a EBITDA fata de prima jumatate a anului trecut, pana la 27 milioane de lei, in timp ce marja EBITDA este de aproape 9%. Evolutia segmentului reflecta atat contributia activitatii Grupului Wolfgang Freiler si Palplast, cat si cererea venita din sectorul lucrarilor de infrastructura din Romania. Desi evolutia este pozitiva, exista in continuare neajunsuri precum intarzieri in emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor pentru contractele finantate prin programele mari (atat europene cat si Anghel Saligny). Accelerarea lucrarilor finantate prin programul Anghel Saligny observata in T2/2024 se va tempera in trimestrul al treilea, in contextul in care sumele disponibile au fost alocate aproape integral.
Contractia consumului privat de materiale de constructii a determinat incetinirea lucrarilor de reparatii curente si de intretinere. In acelasi timp, constructiile rezidentiale au cunoscut o scadere de 21,6% in intervalul ianuarie-mai comparativ cu aceeasi perioada din 2023. In astfel de conditii, cererea de la distribuitori si retele de bricolaj stagneaza sau se reduce, asadar pentru moment, motorul cererii pentru segmentul de Instalatii raman lucrarile publice de infrastructura.
Din perspectiva portofoliului de produse, in semestrul 1 din 2024 TeraDuct by TeraPlast - sistemul pentru protectie fibra optica - si-a extins gama de configuratii, iar Neoter by TeraPlast - sistemul pentru incalzire prin pardoseala - isi va extinde gama de produse din trimestrul 3 cu teava PE-RT.
Pentru segmentul de Granule, cifra de afaceri a avansat cu 14% fata de S1/2023, iar marja EBITDA a fost cea mai mare din cadrul Grupului, de 9,7%. Astfel, cifra de afaceri a crescut pentru acest segment pana la 48 milioane de lei, in timp ce EBITDA este de 4,7 milioane de lei. Aceste rezultate indica o evolutie similara primului trimestru si conservarea pozitiei TeraPlast in piata, in contextul unui climat mai degraba nefavorabil. Industria producatorilor de cabluri, unde TeraPlast este principalul furnizor, se contracta pe fondul scaderii cererii pe lantul valoric si a cresterii preturilor pentru alte materii prime, cum ar fi cuprul. In acest context, producatorii s-au orientat spre acoperirea cererii din stocurile existente pentru a evita internalizarea acestor majorari de preturi.
Business-ul de reciclare PVC rigid, consolidat in rezultatele segmentelor de Instalatii (reciclat micronizat) si Granule (reciclat regranulat), are in continuare o evolutie liniara, pe fondul preturilor scazute ale materiilor prime virgine.
Segmentul de Ambalaje flexibile a avut o contributie de aproape 50 de milioane de lei la cifra de afaceri consolidata a Grupului in primul semestru al anului curent, insa inregistreaza in continuare EBITDA negativa. Zona de focus in semestrul 1 din 2024 a fost cresterea amprentei geografice care a atras inclusiv castigarea de licitatii noi. Cererea pentru ambalaje este afectata de scaderea puterii de cumparare, ceea ce pune presiune suplimentara pe eficienta masurilor de rentabilizare implementate.
Rezultatele segmentului includ si evolutia foliilor stretch Opal - cel mai nou business din portofoliul Grupului, aflat in faza de ramp-up si crestere a cotei de piata. Volumele produse cresc constant ca urmare a extinderii portofoliului de clienti atat din Romania, cat si din strainatate. Pentru impulsionarea exporturilor, au fost demarate mai multe parteneriate care vor adauga tractiune suplimentara distributiei produselor Opal in Europa Centrala. Primele comenzi pe noile canale vor fi livrate in trimestrul al treilea al anului curent. Totodata, produsele nou dezvoltate, inclusiv cu material reciclat, sunt in curs de certificare internationala si vor contribui suplimentar la extinderea ofertei de folie stretch si, implicit, a atractivitatii Opal in special pe pietele externe.
Linia de business Ferestre si Usi a avut o evolutie similara cu primul semestru al anului trecut, cu o cifra de afaceri cu 6% mai mica decat in S1/2023, de 23 milioane de lei, si EBITDA in teritoriu pozitiv, de 901 mii de lei, pe masura ce strategia este reorientata catre segmentul non-retail, iar segmentul rezidential este in scadere. In S1/2024, cifra de afaceri provenita din contractele cu clienti non-retail a crescut cu 38%, in timp ce ponderea acestor contracte a ajuns la 33% in cifra de afaceri, cu 10pp mai mult decat in 2023.
Volumele de vanzari sunt in linie cu cele bugetate, insa exista un ecart intre executia unora dintre lucrari si incasarea efectiva, pe fondul termenelor mai lungi de decontare ale contractelor finantate din fonduri publice. Un alt factor pozitiv de influenta care va fi vizibil si in T3/2024 este reprezentat de proiectele speciale cu tamplarie din aluminiu, aflate in desfasurare.
Grupul Wolfgang Freiler, consolidat in rezultatele Grupului TeraPlast incepand cu T2/2024, a avut in primul semestru volume similare cu aceeasi perioada a anului trecut. Marjele produselor Polytech si Pro-Moulding - fabricile Grupului Wolfgang Freiler - sunt sub potential din cauza presiunii resimtite pe preturi din sectorul constructiilor central- si vest-european. Pe piata din Ungaria, cele mai importante oportunitati apar din zona proiectelor de irigatii. Pe aceasta piata concurenta este reprezentata in special de produsele din import, asadar productia locala este un avantaj competitiv semnificativ. In aceasta perioada este in implementare integrarea proceselor Grupului Wolfgang Freiler in cadrul Grupului TeraPlast si a demararii proceselor de vanzare incrucisata, care vor incepe sa arate rezultate in trimestrele urmatoare.
Palplast Moldova are o evolutie buna in special ca urmare a dezvoltarii accelerate a proiectelor dezvoltatorilor rezidentiali si mai putin a lucrarilor publice, segment in reasezare dupa anul electoral 2023. Un potential trend de accelerare a proiectelor publice e posibil sa fie vizibil spre finalul anului curent odata cu activarea proiectelor finantate din fonduri pre-aderare.
 
Rezultatele Grupului TeraPlast T2/2024 vs T2/2023
O comparatie anuala a rezultatelor din trimestrul doi arata o crestere semnificativa a cifrei de afaceri, cu 45% in T2/2024 fata de T2/2023, pana la 251 milioane de lei, inclusiv ca urmare a integrarii Grupului Wolfgang Freiler si a Palplast Moldova.
Operatiunile recente de M&A sunt vizibile la nivelul segmentului de Instalatii, a carui cifra de afaceri a ajuns la 185 milioane de lei, in crestere cu +43% in T2/2024 fata de T2/2023. Un avans puternic, de +151% T2/2024 versus T2/2023, se observa si la cifra de afaceri a segmentului de Ambalaje, ca urmare a operationalizarii fabricii de folie stretch Opal.
Marja bruta din trimestrul 2/2024 a depasit 86 de milioane de lei, in crestere cu 43% raportat la T2/2023.
Avansul EBITDA in T2/2024 versus T2/2023 a fost de 5%, pana la aproape 15 milioane de lei, reflectand impactul costurilor nerecurente si a presiunilor din piata pe zona de preturi si, implicit, cresterea cotelor de piata.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ABONARE REVISTESISECAMALLBIMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
AUGUST 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 184 (August 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
quadratum
ness project
concelex
viarom
CONCEPT STRUCTURE
rigips
theda mar
Ubitech
SIGM
DRS
strabag nivel 1
EDIT-Structural
Acvatot 2019
MAKITA
ELECTROGRUP
BogArt
noark
ERBASU CONSTRUCT
konsent
CDS
SSAB
leviatan

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
ROGBC 2016
top 500
top 500
ef-de-n
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander