KNAUF Insulation estimeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri din acest an |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 10 Nov 2022 06:19 |
Knauf Insulation, unul dintre cei mai mari producatori de produse si solutii de izolare din lume, parte a grupului german Knauf, estimeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri in Romania, fata de nivelul de peste 94 milioane de lei (19 milioane de euro) realizat in 2021. In luna iulie 2022, compania a inceput productia la fabrica din Tarnaveni (judetul Mures), achizitionata la inceputul anului de la Gecsat. Pana la finalul anului in curs, peste 70% din vanzarile de vata minerala de sticla vor fi acoperite de productia locala, de la fabrica din Tarnaveni, iar incepand cu 2023, acestea vor fi realizate integral de capacitatea locala. Knauf Insulation a demarat si o investitie de 135 milioane de euro in constructia unei noi fabrici la Tarnaveni, pentru a creste productia de vata minerala de la 10.000 de tone la peste 75.000 tone dupa finalizarea acesteia in 2024. Noua unitate de productie va fi, potrivit datelor companiei, cea mai moderna unitate de productie a vatei minerale Knauf Insulation din Europa Centrala si de Est.
"Piata de izolatii din Romania este matura, in 2021 situandu-se la peste 350 milioane de euro, in crestere cu 47% fata de anul anterior, potrivit datelor Neomar Consulting. In prezent, vata minerala de sticla reprezinta aproximativ 30-35% din totalul pietei de materiale termoizolante. Un impact asupra cresterii de aproximativ 5% anual al consumului de vata minerala vine si din majorarea numarului de cereri pentru reabilitarile termice ale locuintelor si a altor cladiri rezidentiale, precum si ale unor cladiri publice precum scoli, spitale, gradinite sau cladiri administrative", a declarat Adrian Garofeanu, General Manager Knauf Insulation Romania si Bulgaria.
Compania se afla printre cei mai mari producatori din lume de solutii de izolatie. In Romania este activa din anul 2008, fiind printre primii trei producatori de izolatii, cu un portofoliu extins, de la vata minerala de sticla, la vata minerala bazaltica si placi din fibre de lemn (Heraklith).
"Obiectivul nostru principal este sa ne mentinem si sa ne consolidam aceasta pozitie pe piata locala, dar mai ales sa continuam sa fim un partener de incredere pentru clientii si furnizorii nostri. Cele mai bine vandute produse sunt cele destinate termoizolarii peretilor exteriori (termosistem cu vata minerala bazaltica) si termoizolarii la interior (mansarde, pereti de compartimentare). Suntem furnizori de vata minerala pentru o serie de proiecte mari de cladiri destinate rezidentialului precum si centre logistice si magazine de bricolaj, la nivel national. Ne propunem sa continuam sa inovam, imbunatatindu-ne continuu gama de produse care sa raspunda cererii in crestere pentru o eficienta energetica optima, produse cu un coeficient de transfer termic cat mai mic fabricate cu tehnologia ECOSE®", a precizat reprezentantul Knauf Insulation.
Implementarea standardului nZEB impulsioneaza piata izolatiilor
Implementarea standardului nZEB (nearly Zero-Energy Building - pentru cladiri cu consum de energie aproape zero) a generat o crestere a cererii de solutii de izolatie si, implicit, a volumului comercializat pe piata locala.
"Constatam, in ultima perioada, o crestere a numarului clientilor informati care vin in magazine (fie la cele de bricolaj, fie la partenerii Knauf Insulation) si cer deja produsul dorit, documentandu-se in prealabil. Drept rezultat, fata de anii trecuti, clientii aleg in general un produs superior calitativ, intelegand importanta si beneficiile izolarii (atat pentru sezonul rece, cat si pentru vara). De aceea, aleg produse care sa le ofere mai mult confort si o eficienta energetica a cladirii in care locuiesc, la un standard de calitate foarte bun. Pe segmentul de clienti nerezidentiali, mai ales in cazul cladirilor de birouri, observam ca antreprenorii si constructorii sunt mai atenti la partea de izolare (inclusiv din punct de vedere termic, acustic sau al protectiei la foc). Totodata, acestia pun mai mult accent pe sustenabilitate, fiind orientati spre obtinerea de clasificari superioare privind eficienta energetica pentru cladirile nou-construite", a precizat Adrian Garofeanu.
Potrivit managerului, costul ridicat al materiilor prime, la care se adauga majorarile de preturi la energie si transport, sunt provocari pe care le-a gestionat echilibrat, incercand sa mentina cat mai mult preturile produselor Knauf Insulation.
"Sa nu uitam faptul ca, in acest moment, pe fondul contextului international, si Romania este in deficit de resurse de baza - petrol, gaze si electricitate. Acest lucru continua sa genereze cresteri de preturi, si implicit inflatie. Astfel, una din prioritatile autoritatilor este gasirea de surse de energie alternative, respectiv de reducere a consumului. Avand in vedere faptul ca nu mai putin de 40% din energia consumata la nivel global se duce spre incalzirea si racirea cladirilor, cu atat mai mult este important sa fim competitivi si sa ne concentram eforturile spre a oferi clientilor solutii eficiente energetic", a mai precizat Adrian Garofeanu.
|