SAINT-GOBAIN: Crestere de 16,6% a vanzarilor partiale, in context inflationist |
Izolatii & Finisaje Publicat de Elena Icleanu 08 Nov 2022 06:13 |
Vanzarile producatorului francez de materiale de constructii Saint-Gobain au inregistrat o crestere de 14,5% in termeni comparabili (LFL) in primele noua luni ale acestui an, raportat la perioada corespunzatoare din 2021, si de +13,4% in trimestrul al treilea, fata de acelasi interval al anului trecut. Performanta reflecta pozitia de lider global a grupului pe piata materialelor usoare sustenabile pentru constructii, datorita unei game unice de produse inovatoare, dupa cum noteaza reprezentantii Saint-Gobain. Cresteri organice procentuale de doua cifre au fost consemnate in cadrul tuturor diviziilor de activitate, cele mai bune rezultate fiind raportate de divizia de produse de inalta performanta, dar si de reprezentantele din regiunile Asia-Pacific si America de Nord. In Europa, investitiile in renovari raman reziliente, in timp ce activitatea de constructii noi a incetinit. Directorii executivi din fiecare tara se adapteaza situatiilor specifice in timp real si cauta noi oportunitati pentru a performa peste nivelul pietelor in cadrul carora activeaza.
In contextul inflationist specific, Saint-Gobain a raportat cresteri medii de preturi de 15% la finalul trimestrului al treilea (+15,3% in prima jumatate a anului), generand un raport pret-cost pozitiv la nivel de grup, pentru primele noua luni ale anului, dar si in trimestrul al treilea.
Din punct de vedere cantitativ, vanzarile au scazut usor (-0,8%) in primele noua luni din 2022, cu precadere in trimestrul al treilea (-1,6%).
Astfel, vanzarile grupului Saint-Gobain au crescut cu 16,6% in intervalul ianuarie-septembrie 2022, ajungand la 38,7 miliarde euro, respectiv cu 19,6% in trimestrul al treilea, cu un impact pozitiv al cursului de schimb valutar, calculat la 4% pentru primele noua luni si la 5,4% in T3.
"In contextul actual al inflatiei accelerate, Saint-Gobain se asteapta la o crestere a costurilor cu energia si cu materiile prime cu peste 3 miliarde euro in 2022, raportat la 2021. Impactul va fi mai mare in Europa. Grupul si-a securizat 80% din necesarul de gaz si energie electrica pentru anul 2022 si circa 60% din necesarul pentru 2023. Ne asteptam ca factura energetica a Saint-Gobain sa ajunga la 2,5 miliarde euro in acest an. Ne-am demonstrate deja capacitatea de a compensa costurile mai mari cu energia si materiile prime si suntem increzatori ca vom absorbi complet costurile suplimentare in 2022 si vom intra in 2023 in forta", se arata in comunicatul ce prezinta rezultatele grupului Saint-Gobain la noua luni.
Cresteri semnificative pe toate diviziile operationale
Din punct de vedere al structurii afacerilor, divizia Northern Europe, care centralizeaza vanzarile de pe pietele din emisfera nordica a Europei, dar si pe cele din estul continentului, a raportat vanzari in crestere cu 14,1% la noua luni si cu 11,9% in T3, intr-un context puternic inflationist ce a generat scumpiri la toate gamele de produse fata de valorile din 2021. Businessul din tarile est-europene s-a mentinut pe un trend crescator puternic, Saint-Gobain raportand majorari ale cotelor pe principalele piete din regiune. La finalul lunii septembrie a.c., grupul a semnat un parteneriat strategic cu Megasol, lider pe piata europeana de panouri fotovoltaice integrate pentru constructii, extinzandu-si gama de solutii durabile pe un segment aflat in crestere rapida.
In grupul de piete sud-Europene, din Orientul Mijlociu si Africa, vanzarile Saint-Gobain au crescut cu 12,7% la noua luni si cu 10,3% in trimestrul al treilea, afacerile din cele doua Americi au crescut, organic, cu 15,9% in intervalul ianuarie-septembrie 2022 si cu 14,2% in T3, iar cele din regiunea Asia-Pacific au cunoscut o majorare organica substantiala: +28,7% la 9 luni, respectiv +26,9% in T3.
Divizia de produse de inalta performanta (HPS) a raportat o crestere de 14,8% la noua luni si de 19,4% in T3, datorata mai ales accelerarii la nivel de preturi si volume intr-un context de rezilienta a cererii pe pietele principale, dar si revigorarii activitatii din industria auto. Activitatile dedicate sectorului de constructii s-au mentinut pe un trend crescator, cu o dinamica peste media pietei, consemnand o crestere de 25,1% in trimestrul al treilea (+22,5% la noua luni), cu un aport foarte bun al sistemelor de izolatie exterioara ETICS.
Pentru ultimele trei luni ale acestui an, pe fondul unui mediu geopolitic si macroeconomic incert, conducerea Saint-Gobain estimeaza ca grupul va beneficia de mentinerea trendului favorabil din primele noua luni, pe cele mai multe din pietele unde activeaza, in special pe segmentul renovarilor de cladiri, care este responsabil pentru aproape jumatate din vanzarile grupului.
|