Agenda Constructiilor
Sambata, 13 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - Accenture: Angajatii considera AI util, dar se tem de pierderea locului de munca
Accenture: Angajatii considera AI util, dar se tem de pierderea locului de munca Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de AG&F 30 Ian 2024 14:01
Desi 95% dintre angajati considera ca este util sa lucreze cu inteligenta artificiala generativa, aproximativ 60% dintre ei sunt, de asemenea, ingrijorati de pierderea locului de munca, de stres si de epuizare, se arata intr-un nou studiu realizat de Accenture (NYSE: ACN). 
Studiul arata ca liderii de afaceri trebuie sa priveasca dincolo de modul in care inteligenta artificiala generativa afecteaza sarcini si roluri specifice si, in schimb, sa inceapa sa extinda impactul acestei tehnologii prin reproiectarea proceselor din cadrul organizatiilor lor, precum si a modului in care oamenii percep munca.
Pentru a atinge acest obiectiv, liderii trebuie sa invete noi metode de leadership, care sa genereze valoare economica, sa stimuleze cresterea afacerii si sa aduca beneficii angajatilor. Cu toate acestea, doua treimi dintre directori considera ca nu dispun de expertiza necesara pentru a valorifica pe deplin puterea transformatoare a inteligentei artificiale generative.
Studiul, “Work, workforce, workers: Reinvented in the age of generative AI, evidentiaza opiniile contradictorii ale organizatiilor cu privire la modul in care se poate atinge potentialul inteligentei artificiale generative si arata diferenta dintre perceptia angajatilor si cea a directorilor de companii cu privire la impactul inteligentei artificiale la locul de munca. In timp ce aproape 60% dintre angajati isi fac griji cu privire la faptul ca inteligenta artificiala le va elimina locurile de munca, mai putin de o treime dintre directorii executivi considera ca eliminarea locurilor de munca este o preocupare pentru oamenii lor. In plus, trei sferturi dintre organizatii nu dispun de strategii care sa conduca la rezultate si experiente pozitive pentru angajati.
“Inteligenta artificiala generativa are potentialul de a transforma modul in care lucram, dar este esential sa ne amintim ca succesul acestei tehnologii depinde de oameni. Trebuie sa ne concentram nu doar pe modul in care inteligenta artificiala poate imbunatati eficienta, ci si pe modul in care poate imbunatati experienta angajatilor. In timp ce inteligenta artificiala poate prelua anumite sarcini, ea nu poate inlocui creativitatea, empatia si leadershipul uman. Prin urmare, este important sa investim in dezvoltarea abilitatilor angajatilor nostri si sa ne asiguram ca ei se simt valorizati si sustinuti in aceasta era a inteligentei artificiale”, a declarat Raluca Burghelea, Country Managing Director, Accenture Romania. 
 
 
"Reinventatorii" sunt cei care conduc schimbarile esentiale
Doar 9% dintre companii sunt "lideri" in ceea ce priveste capacitatile lor de reinventare si modul in care maximizeaza potentialul inteligentei artificiale generative pentru a creste profitul, crescand in acelasi timp competenta si nivelul de confort al oamenilor cu aceasta tehnologie. Mai mult de jumatate dintre acesti “reinventatori” iau masuri pentru a remodela forta de munca prin reproiectarea rolurilor in jurul IA generativa, iar trei sferturi dintre ei isi implica in mod activ oamenii in eforturile de schimbare ale companiei. In plus, aproape jumatate (47%) dintre “reinventori” se gandesc deja la scara mai mare - recunoscand ca procesele lor vor necesita schimbari semnificative pentru a valorifica pe deplin inteligenta artificiala generativa.
"Inteligenta artificiala generativa are un impact mai profund decat orice alta tehnologie care a venit inaintea ei. Studiul nostru subliniaza necesitatea ca organizatiile sa aiba o strategie de reinventare a inteligentei artificiale generative care sa abordeze intregul lant valoric, nu doar rolurile si sarcinile in care IA poate spori sau automatiza modul in care operam deja", a declarat Paul Daugherty, director de tehnologie si inovare, Accenture. "Trebuie sa ne uitam la extinderea IA printr-o lentila holistica care sa reimagineze modul in care se face munca, cum sa conduci o forta de munca prin aceasta schimbare si cum poate fi o experienta mai buna pentru toti."
Ca parte a strategiei lor de reinventare, companiile de top se pregatesc sa construiasca o forta de munca agila, investind in cartografierea competentelor si in integrarea datelor, astfel incat sa dispuna de informatii predictive pentru a asigura combinatia potrivita de competente pentru a creste capacitatile angajatilor lor si pentru a-si dezvolta afacerea. Este de doua ori mai probabil ca acestea sa investeasca in cresterea competentelor soft ale oamenilor, alaturi de competentele tehnice, si de doua ori mai probabil sa anticipeze cresteri ale productivitatii fortei de munca de 20% sau mai mult in urmatorii trei ani. Prin aceasta abordare, organizatiile pot crea 10,3 trilioane de dolari in valoare economica globala suplimentara pana in 2038.
Abordarea agila trebuie sa inceapa de la varf. Pentru ca liderii sa reuseasca sa aduca cu succes o schimbare de o asemenea amploare in organizatia lor, trebuie sa se asigure ca munca - nu doar ceea ce fac, ci si modul in care o fac - functioneaza pentru toata lumea. Aproape toti angajatii intervievati (94%) au declarat ca sunt pregatiti sa invete abilitati de inteligenta artificiala generativa, desi doar 5% dintre organizatii ofera instruire la scara larga. Avand in vedere ca IA invata atat din date, cat si din interactiunile cu oamenii, care sunt responsabili de "invatarea" masinilor, dezvoltarea acestei capacitati si incurajarea unei culturi de "a invata sa inveti" este primordiala.
Pe masura ce viitorul muncii continua sa evolueze, abordarile centrate pe oameni, inclusiv implicarea activa a angajatilor pentru a intelege si a actiona in functie de preocupari si pentru a crea incredere, vor diferentia organizatiile de top atat in ceea ce priveste performanta, cat si cultura.
Pentru a afla mai multe despre modul in care organizatiile se pot pozitiona, si isi pot pozitiona oamenii, pentru a creste pe masura ce se extind la nivel de inteligenta artificiala, cititi raportul complet: Work, workforce, workers: Reinvented in the age of generative AI.
 
ABONARE REVISTESISECAMRAWLPLUGALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
CONCEPT STRUCTURE
leviatan
strabag nivel 1
noark
EDIT-Structural
quadratum
rigips
siniat
CDS
viarom
MAKITA
concelex
Acvatot 2019
ness project

Parteneri

top 500
HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
top 500
ef-de-n
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander