Agenda Constructiilor
Vineri, 22 Noiembrie 2024
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - Horvath: Forta de munca va creste in Europa de Est, in urmatorii cinci ani
Horvath: Forta de munca va creste in Europa de Est, in urmatorii cinci ani Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de AG&F 05 Sep 2024 11:19
Circa 60% dintre executivii care conduc companii de top din intreaga lume se asteapta la o crestere a fortei de munca in Europa de Est, in urmatorii cinci ani, care va fi moderata (48%) sau intensa (12%), arata cea de-a cincea editie a studiului „CxO Priorities 2024", realizat de firma globala de consultanta in management, Horvath. Cresteri similare vor avea loc in America de Nord si Asia, in timp locurile de munca vor ramane constante in Europa de Vest si de Sud, dar vor scadea in Germania. 
Situatia Germaniei este explicata prin faptul ca investitiile de capital (CAPEX) ale firmelor din aceasta tara vor merge in proportie de 61% catre piete externe, dintre care cele mai multe catre America de Nord (16%), China (11%), Europa de Vest (10%), Europa de Est (9%). Dar, potrivit studiului Horvath – „Rebalance your Organization towards a Digital, Deglobalized and Dynamic World" (Reechilibrati-va organizatia pentru o lume digitala, deglobalizata si dinamica) – preocuparile companiilor germane sunt impartasite si de cele din restul lumii.
Dupa ce, din 2020 incoace, mediul de business a fost supus mai multor crize succesive sau suprapuse, companiile vad anul 2024 ca fiind unul „de tranzitie", de-a lungul caruia cresterea veniturilor se va baza preponderent nu pe marirea preturilor, ci pe sporirea volumelor vandute, considera 66,5% dintre executivii din industria manufacturiera si 55,7% dintre cei aflati la conducerea firmelor din industria serviciilor.
Imbunatatirea structurii de costuri si profit a devenit prioritatea principala a managementului din cadrul companiilor manufacturiere, in 2024, pe fondul cresterii preturilor materiilor prime, a stocurilor ridicare si a perturbarilor lanturilor de aprovizionare. 
Pentru a-si atinge obiectivele de crestere, atragerea de noi clienti prin cresterea cotei de piata actuale reprezinta solutia privita drept cea mai importanta (47% respectiv 32%) la care apeleaza companiile, fiind urmata de dezvoltarea de noi produse si servicii pentru clientii existenti (48% respectiv 28%), respectiv de intrarea pe noi piete (20% respectiv 22%). 
In ceea ce priveste optimizarea costurilor, studiul Horvath a scos la iveala primele patru abordari la care apeleaza executivii: (1) reducerea costurilor de productie directe (inclusiv cu energia); (2) reducerea costurilor generale si administrative; (3) reducerea costurilor cu materialele; si (4) reconfigurarea portofoliului de produse si/sau servicii.
Pentru cresterea competitivitatii, executivii gasesc ca fiind foarte importanta (1) concentrarea pe nevoile clientilor (client centricity) – 61%; (2) excelenta operationala – 54%; si (3) viteza si agilitatea – 40%. 
In privinta vitezei de implementare a optimizarilor in diferite arii de business, echipa Horvath a identificat o diferentiere clara intre industria manufacturiera si cea a serviciilor. In cazul celei dintai, executivii tintesc sa ajunga la „China speed" – o viteza precum cea a firmelor chineze in procesele de Cercetare si Dezvoltare (R&D). In acelasi timp, companiile din servicii cauta sa obtina o „crestere de viteza" la nivelul operatiunilor, vanzarilor si al functiilor de suport.
"Editia din 2024 a studiului Horvath arata ca mediul de business navigheaza intr-un peisaj economic complex, unde abilitatea de a gestiona costurile si de a creste profitabilitatea este esentiala. Prin concentrarea pe ajustari structurale si eficienta operationala, companiile pot face fata mai bine provocarilor actuale si se pot pozitiona pentru cresterea viitoare, dar reducerea costurilor nu este suficienta pentru a creste competitivitatea. Este nevoie de dezvoltarea unor structuri care sa permita entitatilor regionale sa actioneze mai autonom, si de cooperarea mai descentralizata, agila si colaborativa, mai putin ierarhica si controlata de la sediul central, pentru a putea valorifica la maxim oportunitatile aduse de fiecare piata in parte", a declarat Maria Boldor, Managing Director, Horvath Romania.
Studiul „CxO Priorities 2024", a fost realizat prin chestionarea a peste 770 de executivi (dintre care peste 40% la nivel de CEO), din 29 tari de pe toate continentele, reprezentand un total de 14 industrii, manufacturiere (aparare, productie auto, constructii, energie, FMCG, minerit si altele) sau din sfera serviciilor (asigurari si servicii financiare, banci, telecomunicatii, transport si logistica etc).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergieshiltiSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUG
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
DRS
theda mar
ERBASU CONSTRUCT
AED
SSAB
SIGM
CONCEPT STRUCTURE
CDS
konsent
rigips
Arduro
Acvatot 2019
quadratum
viarom
noark
ness project
MAKITA
EDIT-Structural
concelex
ELECTROGRUP
Ubitech
VEGO
strabag nivel 1
BogArt
leviatan

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<