AGC: Sustenabilitate, inovatie si dezvoltare permanenta a ofertei |
Premiile EURO-Constructii Publicat de Ovidiu Stefanescu 19 Iun 2015 11:46 |
Asahi Glass Corporation (AGC) nu mai are nevoie de nicio prezentare atunci cand este vorba despre domeniul sticlei performante, in general, si al vitrajelor arhitecturale, in special. Marca nipona s-a impus in ultimul secol, castigandu-si un loc binemeritat in elita furnizorilor pietei de profil, printr-o strategie orientata, in mod consecvent, catre inovatie, dezvoltarea accelerata a portofoliului, sustenabilitate etc. Numele AGC este legat de cele mai cunoscute constructii existente pe plan international, la care s-a utilizat sticla speciala pentru obtinerea caracteristicilor de performanta si a celor estetice impuse de arhitecti. Compania japoneza reuseste, in mod permanent, sa propuna utilizatorilor solutii perfect adaptate exigentelor curente, axate pe eficienta energetica. Toate elementele mentionate anterior au reprezentat argumente suficiente pentru premierea subsidiarei locale la sectiunea "Reliable Brands" din cadrul galei Conferintei Internationale despre Construtii Sustenabile si Eficienta Energetica, prin acordarea Trofeului EURO-Constructii 2015.
"Cradle-to-cradle" pentru indeplinirea obiectivelor dezvoltarii durabile
Orientarea explicita spre dezvoltare durabila este unul dintre pilonii principali pe care se bazeaza strategia de branding a AGC. Accentul este pus pe conceptul "cradle-to-cradle". Gratie acestei certificari, care constituie o marca de certificare autorizata de catre institutul de inovatie cu acelasi nume, din SUA, produsele AGC sunt agreate de majoritatea specialistilor de pe mapamond care dezvolta proiecte din categoria respectiva. Prin intermediul acestui sistem riguros de evaluare, este determinata durabilitatea unui produs prin analiza tuturor elementele sale componente, de-a lungul intregului ciclu de exploatare. AGC Glass Europe este primul producator european de sticla ce obtine certificarea respectiva pentru sticla float si pentru sortimentul cu pelicula de acoperire soft. Avand in vedere perspectivele de dezvoltare in aceasta directie, reprezentantii grupului isi manifesta optimismul in ceea ce priveste consolidarea pozitiei pe care compania o detine pe piata de profil din Romania.
Consolidarea permanenta a cotelor de piata, inclusiv in Europa
Actualmente, strategia implementata la nivel de grup, vizeaza consolidarea pozitiei competitive detinute in regiunile emergente, care sunt caracterizate printr-o crestere economica pronuntata. O dovada in sensul respectiv este reprezentata de investitiile semnificative in constructia de noi unitati de productie, inclusiv in Europa, prin preluarea Interpane Glas Industrie, fiind vizata cresterea cotei de piata. Obiectivul declarat pentru spatiul comunitar este acela de majorare a vanzarilor de sisteme cu valoare adaugata mare (din categoria sticlei cu acoperiri speciale), care se foloseste in mod preponderent la proiecte ce urmeaza sa fie certificate in sisteme precum LEED sau BREEAM. Astfel, pe termen mediu si lung, pe fondul imbunatatirii gradului de informare a beneficiarilor, va creste inclusiv cererea de modele performante de sticla, care sa fie compatibile cu exigentele viitorului, asigurand atat performanta energetica solicitata la proiectele moderne, cat si nivelul de confort impus de exigentele conceptului dezvoltarii durabile. Intrucat, in viitor, competitia se va derula primordial pe aceste segmente, in care AGC detine o experienta remarcabila, conducerea grupului este optimista in ceea ce priveste dezvoltarea pe termen mediu si lung.
***
Grupul AGC, din Japonia, a fost fondat in urma cu mai mult de 100 de ani, corporatia consemnand o evolutie rapida si clasandu-se, in prezent, in topul furnizorilor internationali ai pietei mondiale a produselor pe baza de sticla. Divizia Asahi Glass Company deruleaza operatiuni de productie si comercializare in Japonia, Asia/Pacific, Europa si America de Nord, avand aproape 50.000 de angajati si peste 200 de subsidiare pe plan mondial. Raportul anual pentru 2014, indica o cifra de afaceri de 1.320 miliarde yeni (aproximativ 10,6 miliarde USD). Holdingul este prezent in Europa (unde realizeaza livrari in valoare de 291,4 miliarde yeni) cu 18 linii de productie a sticlei float si un centru de cercetare-dezvoltare, amplasat in Belgia. Importanta acordata pietei UE este deosebita, daca se ia in considerare faptul ca in regiune functioneaza peste 40% din capacitatea totala de fabricatie a grupului. Conducerea executiva a concernului reitereaza ideea ca strategia de expansiune propusa pentru 2020 - la a carei punere in aplicare este folosita politica manageriala «Grow Beyond» - prevede atingerea a trei obiective principale, si anume: consolidarea si diferentierea tehnologiilor utilizate, orientarea spre solutiile ecologice, respectiv accesarea prioritara a regiunilor in care se consemneaza rate sustinute de crestere. Toate aceste elemente se constituie in elemente centrale de sustinere a strategiei de consolidare a marcii la nivel mondial, iar exceptie nu face nici Romania, dintre cele mai reprezentative proiecte realizate de la inceputul activitatii pe plan local, ce includ solutii AGC, remarcandu-se: Financial Plaza, World Trade Center, Baneasa Business Park, Charles de Gaulle Plaza, precum si alte lucrari reprezentative din Bucuresti si din tara.
|