HOLCIM: Majorare cu 23,1% a vanzarilor cantitative de ciment din Romania |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 31 Iul 2015 18:19 |
![]() Afacerile din Europa, ce reprezinta 28% din incasarile totale, au scazut cu 7,5% in primul semestru din 2015 fata de aceeasi perioada din 2014, pana la 2,51 miliarde franci elvetieni (CHF). Din punct de vedere cantitativ, livrarile de ciment din Europa au cumulat, 11,9 milioane de tone (-6,4%), cele de agregate s-au situat la 39,7 milioane de tone (+14,4%), in timp ce afacerile cu asfalt s-au majorat cu 13,7%, pana la 6,7 milioane de metri cubi. Profitul operational inregistrat pe continent s-a plasat, la finele lunii iunie 2015, la 159 milioane de euro, fiind cu 17,4% sub nivelul celui inregistrat in primele sase luni ale anului trecut.
La nivel de grup, afacerile Holcim au scazut cu 3,1%, pana la 8,64 miliarde euro, in conditiile unui profit net de 690 milioane de euro (+4,9%). Din punct de vedere cantitativ, livrarile totale de ciment au cumulat 67,6 milioane de tone (-2%), cele de agregate au insumat 72 milioane de tone (+3,4%), afacerile cu betoane s-au majorat cu 0,6%, la 18,2 milioane de metri cubi, in timp ce vanzarile de asfalt au sporit cu 13,1%, la 4,6 milioane de tone. "Afacerile din primul semestru au fost influentate negativ de vanzarea, in luna martie a.c., a participatiei minoritare detinute in cadrul producatorului thailandez de ciment Siam City Cement, precum si de contextul dificil cauzat de scaderea cererii din anumite piete, care au cauzat scaderea cantitativa a vanzarilor, afectand performantele financiare ale grupului. Dinamica pozitiva de pe piete precum Marea Britanie, SUA, Mexic sau Filipine nu a putut compensa total aceste efecte", se arata in raportul financiar al grupului Holcim.
La o baza de raportare trimestriala, afacerile grupului Holcim s-au situat la 4,73 miliarde euro in intervalul aprilie-iunie 2015, in scadere cu 3,4% fata de perioada corespunzatoare din 2014.
Pentru 2015, managementul producatorului elvetian estimeaza o revigorare graduala a economiei globale, pietele-cheie pentru dezvoltarea companiei fiind, in continuare, cele din SUA, India, Mexic, Columbia, Marea Britanie si Filipine. Dificultati mai mari vor fi intampinate in America Latina (din cauza nesigurantelor din Brazilia), in timp ce in regiunile Asia-Pacific, Asia si Orientul Mijlociu sunt asteptate cresteri moderate.
|