SIPEX anunta vanzari de 156 milioane lei in S1 2025 si aport bun din segmentul Retail |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 21 Aug 2025 09:41 |
![]() "Rezultatele obtinute in primul semestru al anului 2025 confirma capacitatea noastra de adaptare si reactie rapida la dinamica pietei. Dupa un prim trimestru marcat de provocari, performanta din trimestrul al doilea a compensat scaderea anterioara. Am continuat sa prioritizam consolidarea pozitiei in piata si am gestionat cu succes provocarile generate de schimbarile fiscale si deficitul de forta de munca. Astfel, in primele sase luni ale anului am inregistrat o cifra de afaceri de 156 milioane de lei si un profit net de 2,2 milioane de lei. Ne concentram pe extinderea portofoliului de produse destinate lucrarilor edilitare, pentru infrastructura spitaliceasca si rutiera, si exploram totodata noi oportunitati pentru dezvoltarea afacerii si crestere sustenabila", a declarat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.
Vanzarile din canalele B2B si Retail care cumuleaza peste 99% din vanzari au inregistrat o evolutie mixta in primul semestru din 2025. Canalul Retail a avut un avans de 2,3%, in timp ce canalul B2B a fost marcat de o temperare a cererii, si astfel a inregistrat o scadere a vanzarilor de 5,9% comparativ cu primul semestru din 2024.
Elemente cheie ale contului de profit si pierdere si ale bilantului pentru S1 2025, comparativ cu S1 2024
• Veniturile din exploatare au atins 159,6 milioane de lei, in scadere usoara cu 1,1%, ca urmare a diminuarii vanzarilor in canalul B2B.
• Cheltuielile de exploatare au totalizat 156 milioane de lei, marcand o usoara scadere de 0,5%. Desi costurile cu marfurile, care reprezinta 82% din total, s-au redus cu aproape 2%, aceasta diminuare nu a fost suficienta pentru a contrabalansa presiunile generate de cresterea cheltuielilor salariale si fiscale.
• Compania a inregistrat un profit brut de 3,8 milioane de lei, in scadere cu 19,6%, rezultat influentat in principal de scaderea vanzarilor si de cresterea cheltuielilor cu personalul.
• Profitul net inregistrat este de aproximativ 2,2 milioane de lei.
• Activele totale au ajuns la aproximativ 144,8 milioane de lei, in crestere cu 8% fata de inceputul anului.
• Datoriile totale se ridica la 59,7 milioane de lei, in crestere cu 25,5%, ca urmare a cresterii datoriilor pe termen scurt.
SIPEX opereaza cu un model de afaceri integrat, organizat in 3 linii de afaceri: vanzare si distributie de materiale si finisaje pentru constructii, prestari servicii (consultanta tehnica) si vanzare de produse finite colorate.
Distributia se realizeaza prin cele trei canale:
● Retailul traditional - magazine de diferite dimensiuni, cu exceptia celor DIY (Do It Yourself), cu vanzare prin agenti dedicati.
● Business to business (corporate) - societati de constructii, dezvoltatori, institutii de stat sau private, echipe de meseriasi si persoane fizice care construiesc in regie proprie sau isi renoveaza proprietatile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vanzare catre partenerii existenti si de a reduce costurile operationale, prin oferirea unor facilitati self-service.
● Magazin online propriu - cu aplicatie de mobil, tableta si laptop. Aplicatia utilizata repartizeaza comenzile catre cele mai apropiate puncte de lucru, astfel incat livrarea sa se faca intr-un timp cat mai scurt.
***
De-a lungul celor 28 de ani de activitate, SIPEX a construit parteneriate pe termen lung, are aproximativ 300 de angajati, detine 12 centre logistice si un parc auto de 191 de autovehicule. Punctele de lucru si de desfacere ale companiei sunt: Brasov, Bucuresti, Cluj, Craiova, Iasi, Ilfov (Pantelimon), Focsani, Piatra Neamt, Prahova (Aricestii Rahtivani), Ramnicu Valcea, Suceava, Timisoara.
SIPEX a fost listata la Bursa de Valori Bucuresti in piata AeRO in 3 iunie 2022 in urma unui plasament privat prin care a atras 10,6 milioane lei de la 54 de investitori, iar incepand cu 20 martie 2023 actiunile SIPEX au intrat in structura indicelui BETAeRO.
|