WIENERBERGER obtine un rezultat net de exceptie in primele 6 luni din anul 2021 |
Producatori & Furnizori Publicat de Cosmin Dincu 04 Oct 2021 06:12 |
Intr-un raport extins prezentat recent investitorilor institutionali, managerii Wienerberger au aratat ca, din punct de vedere al incasarilor, la nivel de grup, in primele sase luni ale anului 2021, corporatia si-a sporit rulajul cu +14%, atingand un prag-record din punct de vedere istoric, dar s-a evidentiat si ca profitul operational EBITDA ajustat (like-for-like - LFL) s-a majorat cu +21%, ceea ce demonstreaza clar efectele pozitive ale actualei strategii de afaceri, axata pe o regrupare a diviziilor pentru cresterea eficientei, precum si faptul ca actuala perioada este foarte dinamica pentru Wienerberger, care a atins astfel performante operationale deosebite. Chiar daca unele cheltuieli fiscale au ramas ceva mai ridicate perioada de raportare s-a incheiat cu un rezultat net pozitiv de 112,6 milioane de euro, comparativ cu un rezultat net negativ (pierdere), de -29,4 milioane de euro, in S1 din 2020.
Comentand rezultatele respective, Heimo Scheuch, CEO al grupului austriac, a subliniat: „Rezultatele foarte satisfacatoare la mijlocul anului in curs, ale celor trei divizii - unitati de afaceri, arata ca am iesit din criza sanitara (care a provocat tensiuni politice si o criza economica) mai puternici decat am fost inainte de aceasta. In ciuda evolutiilor cu sincope de pe pietele noastre de referinta si cu toate ca se constata o revenire lenta la nivelul de dinainte de pandemie, grupul Wienerberger a generat venituri record de 1,86 miliarde euro in prima jumatate a anului in curs, in crestere cu 14%, iar EBITDA LFL a crescut la 308,4 milioane de euro, ceea ce corespunde unui salt de 21% fata de perioada similara a anului precedent. In general, am depasit semnificativ chiar si rezultatele record din prima jumatate a anului 2019. Punand in continuare un accent special pe durabilitate si digitalizare, Wienerberger si-a stabilit obiectivul ambitios de a-si reduce emisiile de bioxid de carbon cu 15% pana in anul 2023, in comparatie cu nivelul din 2020 si va deveni neutru din punct de vedere climatic pana in 2050. Sunt mandru sa raportez ca suntem pe drumul cel bun spre atingerea obiectivelor noastre ambitioase stabilite pana in 2023. Acest lucru se intampla de-a lungul intregului lant valoric, de la dezvoltarea produsului pana la aprovizionare si utilizare, reutilizare sau reciclare a produselor noastre. Astazi, Wienerberger se afla in prima linie in ceea ce priveste abordarea cererii in crestere a clientilor pentru solutii cu materiale de constructie eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi caramizi neutre din punct de vedere climatic, panouri solare instalate pe acoperisuri si solutii pentru fatade verzi in segmentul renovarilor. Datorita conceptului sau de infrastructura inteligenta, cu solutii in domeniul gestionarii apelor pluviale, grupul Wienerberger contribuie de asemenea in mod activ la protectia mediului, pentru a preveni inundatiile atat in zonele urbane, cat si in cele rurale. In ultimii ani, Wienerberger a dezvoltat deja o mare varietate de produse si sisteme in acest domeniu. Asumandu-si un rol de pionierat in industria constructiilor, Wienerberger se concentreaza asupra dezvoltarii de materiale de constructii si solutii inteligente de infrastructura, precum si a unor inovatii care imbunatatesc valoarea proiectelor, bazate pe digitalizare pentru noi constructii, renovari si infrastructura. Acest obiectiv este urmarit prin cresterea organica generata de inovatii, de investitii consistente in cercetare, prin dezvoltarea noilor tehnologii etc.”.
In ceea ce priveste dinamica afacerilor pe termen scurt, Heimo Scheuch a mai explicat ca, in general, perspectivele pentru a doua jumatate a anului in curs sunt pozitive. „La inceputul lunii iulie 2021, pe baza estimarii unei performante deosebite din primul semestru, am anuntat o revizuire ascendenta a orientarilor noastre pentru EBITDA LFL la 620-640 milioane de euro (anterior, de pana la 600-620 milioane de euro). Presupunem ca volumele mari de vanzari din S1 2021, in special pentru lucrari de infrastructura si renovare, se vor uniformiza intr-o anumita masura in iulie-decembrie 2021. In principiu, prognozam o continuare a dezvoltarii celor trei unitati de afaceri (divizii), urmarind sa ne transformam intr-un furnizor de solutii complete si inteligente de sistem pentru pietele pe care le vizam cu precadere”.
Sustenabilitate si protectia mediului – concepte implementate in permanenta
Constientizand ca asemenea rezultate nu se pot obtine fara o adaptare continua la principiile sustenabilitatii si fara efectuarea de investitii sustinute in protectia mediului, oficialii Wienerberger anunta, prin intermediul altui comunicat, ca s-au implinit mai mult de zece ani de productie eficienta din punct de vedere energetic la filiala Wienerberger - Preflexibel N.V. – Reddy SA, din Belgia, datorita unui sistem modern de pompe de caldura si a celulelor solare montate si functionale pe acoperisul fabricii.
„La fabrica sa din Seneffe, in Valonia - Belgia, Reddy SA produce accesorii electrice de inalta calitate, cum ar fi cutii incastrate in perete, inovatoare si etanse, care indeplinesc cele mai inalte specificatii de pe segmentul cladirilor eficiente din punct de vedere energetic. Pentru a se alinia la aceste standarde ridicate in propriile operatiuni, compania a dezvoltat si implementat un nou sistem inovator de incalzire si racire pentru unitatea sa de productie, racirea utilajelor avand loc intr-un circuit inchis. Un sistem de pompe de caldura extrage energia termica, utilizata pentru a produce apa calda si pentru a incalzi birourile. Continutul rezervorului de stocare a apei de 10.000 de litri este mentinut la o temperatura constanta de 30 de grade Celsius. Reutilizarea apei calde elimina nevoia de gaz sau de pacura suplimentara si reduce consumul de apa”, se arata in comunicatul Wienerberger. „Am dezvoltat aceasta solutie special pentru propriile noastre cerinte. Astazi, nu mai generam emisii de bioxid de carbon din cauza incalzirii si racirii si beneficiem de procese ecologice”, explica Christian Rouanet, director general al Reddy S.A. Pe langa sistemul modern de pompe de caldura, compania acorda prioritate si utilizarii energiei electrice nepoluante si, in acest scop, a instalat celule solare pe acoperisul fabricii. Aceste celule genereaza aproximativ 20% din energia electrica necesara pentru productie - in lunile insorite, modulele solare furnizeaza chiar aproape jumatate din necesarul total de energie electrica. In fiecare an, panourile solare produc 100.000 de kilowati-ora (kWh) de electricitate, cantitatea necesara pentru a face sa functioneze 100.000 de cicluri ale unei masini de spalat. Pe langa procesele de productie sustenabile, Reddy utilizeaza si material plastic reciclat. Resturile generate in timpul productiei de articole din plastic sunt maruntite si apoi reutilizate pentru a realiza produse noi. „Productia noastra este deja neutra din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon datorita proceselor noastre moderne de incalzire si racire. Ca parte a eforturilor noastre pentru sustenabilitate, in viitor vom folosi si mai mult materialul plastic reciclat in productie”, mai afirma Christian Rouanet.
Reddy S.A. a devenit parte a grupului Wienerberger in anul 2019. Achizitia producatorului specializat din Belgia a extins portofoliul de produse Wienerberger in domeniul foarte atractiv al afacerilor cu elemente/ accesorii pentru instalatii electrice. Integrarea Reddy in unitatea de afaceri Wienerberger Piping Solutions valorifica astfel sinergiile in dezvoltarea comuna de produse si sisteme si va stimula cresterea prin utilizarea canalelor de distributie puternice ale Wienerberger pe pietele sale principale. Astfel, Wienerberger ofera in prezent solutii complete de sistem pentru cladiri, ca furnizor unic: de la tubulaturi simple si cu cabluri, la cutii de instalare si accesorii. De la inceputul anului 2021, noile produse ale Reddy S.A. au fost vandute atat in Austria, cat si in Belgia. In prezent, se elaboreaza planuri pentru a vinde produsele si in alte tari - inclusiv in Germania, Norvegia si Olanda.
|