Community Index, noi proiecte corporate de investiții în comunități din România |
Sustenabilitate & CSR Publicat de Stelian DINCA 04 Nov 2020 17:44 |
Agentia The Azores Sustainability & CSR Services lanseaza a doua editie a ranking-ului Community Index, ale carui rezultate vor fi publicate in anuarul bilingv Community Index Magazine.
Proiectele si programele derulate de companiile din Romania in comunitati sunt tot mai performante de la an la an si pot juca un rol critic in dezvoltarea acestor directii in care se investeste, in promovarea bunastarii si vitalitatii economice, prin intermediul unor parteneriate solide cu autoritatile sau cu ONG-uri locale.
Ce este Community Index?
Community Index este primul si singurul index al programelor si proiectelor derulate de companiile din Romania pentru a investi in comunitati, lansat in 2019.
Misiunea ranking-ului este de a evidentia proiectele de CSR cu o performanta ridicata care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor si masurarea impactului pe termen mediu si lung. Community Index este parte componenta a ranking-ului Romania CSR Index (as parent index), cea mai importanta analiza a nivelului de transparenta si performanta din perspectiva sustenabilitatii corporative.
Unde sunt publicate rezultatele analizei?
Rezultatele Community Index sunt publicate in fiecare an atat online, pe site-ul oficial www.communityindex.ro, cat si in varianta tiparita a Community Index Magazine, un anuar bilingv care isi propune sa devina cea mai relevanta sursa de know-how din Romania privind sustenabilitatea si responsabilitatea corporativa pentru profesionistii din domeniu, membrii comunitatilor, ONG-uri si autoritati.
Ce metodologie are in spate Community Index?
Scorecard-ul din 2020 a avut in total 43 de indicatori care sunt aliniati la cele mai importante standarde sau referinte internationale din domeniul investitiilor in comunitati:
- The LBG Framework
- International Finance Corporation - Strategic Community Investment Guide
- GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).
Community Index a fost structurat in functie de 17 dintre cele mai importante comunitati in care se investeste in Romania, printre care: antreprenoriat, sanatate, educatie, mediu, orase sustenabile, nutritie etc. Pentru ranking-ul din 2020 au fost analizate peste 800 de initiative de la 350 de companii, iar proiectele cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distinctiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level.
Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?
Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declara: „Community Index are ca obiective principale cresterea nivelul de performanta pentru tot mai multe proiecte de investitii in comunitati, prin stabilirea unei baze de date de bune practici si incurajarea unui dialog continuu intre membrii comunitatilor si companiile interesate sa investeasca. Totodata, dorim sa incurajam inovatia si know-how-ul de calitate prin promovarea unor standarde internationale de masurare a impactului pe care il au aceste proiecte in societate, care se pot dovedi foarte utile in indeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila (ODD).”
Ce tip de continut poate fi gasit in anuarul bilingv Community Index Magazine?
Editia din 2020 a Community Index Magazine contine interviuri in exclusivitate cu experti recunoscuti la nivel global din domeniul sustenabilitatii corporative, precum:
- Elaine Cohen: Managing Partner, Beyond Business
- Gemma Corrigan: Lead of the Sustainable Markets Initiative, World Economic Forum
- George Harrington: Manager of Corporate & Stakeholder Engagement, Global Reporting Initiative
- David Grayson: Emeritus Professor of Corporate Responsibility, Cranfield School of Management
- Kristina Balciauskaite: Research Manager, Euromonitor International
- Nick de Mey: Co-Founder, Board of Innovation
Ioana Marin (Deputy Editor-in-Chief, Community Index Magazine) declara:
„In acest context atipic, dominat de incertitudine, ni s-a dovedit tuturor ca responsabilitatea nu este doar un concept care suna bine in teorie, ci reprezinta insasi dovada ca actiunile noastre pot salva, literalmente, vieti. Echipa Community Index crede ca o schimbare in bine la nivel global poate deveni o realitate numai daca fiecare dintre noi, la nivel individual, se auto-educa, se implica si actioneaza zi de zi in mod responsabil in comunitatea din care face parte.”
Community Index Magazine este contributia agentiei The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului sustenabilitatii corporative din Romania, care si-a propus sa livreze nu doar know-how si continut autentic, ci sa faca eforturi concrete: o parte din anuare va fi oferita in mod gratuit companiilor care au peste 500 de angajati (700 de companii).
Pentru a combate fenomenul de „screen-fatigue”, echipa Community Index a considerat ca intoarcerea la o revista tiparita pe hartie certificata FSC®, din surse sustenabile, va oferi nu numai informatii valoroase, ci si o experienta autentica in sine. Coperta revistei este creata de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentand-o pe Maria Tanase, simbolul Romaniei creative.
Anuarul prezinta, de asemenea, o serie de studii de caz si interviuri de la companii din Romania care deruleaza proiecte ce pot fi considerate “best practices in Romanian CSR” si care pot servi drept modele pentru un numar tot mai mare de companii care doresc sa aiba un impact pozitiv in societate.
Printre companiile cu bune practici mentionate in anuar, se numara: Ariston Thermo Romania, Avon Romania, BCR, Carrefour Romania, Coca-Cola HBC Romania, Grupul CEZ in Romania, HEINEKEN Romania, Hochland Romania, ING Bank Romania, JYSK Romania, Janssen Romania, Kaufland Romania, MedLife, Nestlé Romania, OMV Petrom, Penny Romania, Transelectrica, Unilever Romania, Ubisoft Romania, Vodafone Romania.
Mai multe detalii privind Community Index si anuarul bilingv Community Index Magazine pot fi regasite aici: communityindex.ro/community-index-2020
Care este contextul?
Dezvoltarea durabila este un obiectiv fundamental al Uniunii Europene. Toate politicile Comisiei, precum neutralitatea climatica sau eficienta resurselor contribuie la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila. In consecinta, incepand cu 2020, progresele realizate de statele membre in directia Agendei 2030 si a celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila (ODD) vor fi integrate in semestrul european, cu o evaluare sumara si o anexa specifica in fiecare raport de tara, stabilind performanta ODD a fiecarui stat membru. Agenda 2030, adoptata de Adunarea Generala a ONU in septembrie 2015, s-a dovedit foarte utila pana acum pentru stabilirea unei perspective privind eforturile globale pentru a avea o dezvoltare durabila.
In timp ce se confrunta cu multe provocari, stakeholderii au mari asteptari de la corporatii sa actioneze ca un bun cetatean si sa isi intensifice eforturile pentru a lupta pentru un viitor sustenabil. Desi exista companii care au performante bune atunci cand se ocupa de sustenabilitate, majoritatea dintre ele inca se lupta sa gaseasca strategia potrivita si sa aiba progrese importante in domeniu. In noul raport al ONU privind sectorul privat, UN Global Compact arata care sunt progresele inregistrate in realizarea unui viitor durabil. Concluzia este ca majoritatea companiilor implicate nu face suficient pentru a contribui la realizarea Agendei 2030.
|