Sustenabilitate & CSR
Publicat de Cosmin Dincu
22 Sep 2014 15:34
|
In cadrul noului raport de sustenabilitate pentru 2013, care a ajuns la XXII-a editie, holdingul multinational Henkel urmareste consecvent ideea dezvoltarii durabile, aplicand o strategie bazata pe trei elemente-cheie: produse, parteneri si oameni. De asemenea, tinta ambitioasa pentru doua decenii (definita ca Factorul 3) consta in triplarea valorii create in ceea ce priveste amprenta de mediu pe care o exercita operatiunile, produsele si serviciile Henkel, iar indeplinirea acestui deziderat decurge conform planului. Astfel, pana in 2030, corporatia isi propune sa devina de trei ori mai eficienta ca in prezent, luand in considerare datele de baza din 2010. „Pentru a fi si mai operativi, am stabilit si obiective pe termen scurt/mediu, vizand ca pana in 2015 sa indeplinim diverse criterii de performanta (reflectate printr-o crestere cu mai mult de 10% a vanzarilor fiecarei unitati de productie), progres social (formare continua si dezvoltare profesionala pentru angajati; majorare anuala de doua puncte procentuale a numarului de manageri de sex feminin), siguranta si sanatate (reduceri de -20% a ratei accidentelor si de -50% a gradului de utilizare a solventilor la fabricarea de adezivi pentru consumatorul final pana in 2020), energie si mediu (diminuare de -15% a consumului energetic pe unitate de productie si a emisiilor de bioxid de carbon asociate acestuia; verificari periodice ale fabricilor pentru a se stabili daca utilizarea de energie «verde» continua sa fie rentabila), managementul apei si apelor uzate (scadere de -15% a consumului pentru fiecare unitate productiva), materii prime si deseuri (regres cu -15% al cantitatii de deseuri generate de centrele de fabricatie; asigurarea sustenabilitatii exploatarii resurselor de ulei de palmier), respectiv exigente multiple pentru anumite sectoare-tinta (toate noile produse sa contribuie la dezvoltarea sustenabila a cel putin unui domeniu-cheie; stabilirea unui sistem recunoscut si unitar de masurare care sa catalogheze aportul pe care il au sortimentele Henkel la fiecare veriga a lantului valoric si care sa cuantifice progresul obtinut la fiecare categorie de produse in parte). La nivelul lui 2013 am continuat sa implementam aceste criterii conform programului initial, singurele etape ce trebuie recuperate fiind cele legate de anumite resurse (uleiul de palmier) si de sistemul unitar de calcul al aportului produselor. In general, percepem sustenabilitatea ca pe un angajament continuu, inclusiv in ceea ce priveste responsabilitatea sociala si ca pe un factor critic al dezvoltarii cu succes a afacerii pe termen lung”, a subliniat Kathrin Menges, vicepresedinte executiv pentru resurse umane si presedinte al consiliului de sustenabilitate al Henkel. In septembrie 2014, corporatia a anuntat ca a fost inclusa pentru al optulea an consecutiv in Dow Jones Sustainability Index (DJSI World) si in Dow Jones Sustainability Index Europe (DJSI Europe), fiind confirmata astfel inca o data performanta din punct de vedere al dezvoltarii durabile. Astfel, Henkel este una dintre cele doua corporatii globale care au confirmat din aceasta perspectiva la categoria de produse pentru aplicatii domestice. Pentru informatii suplimentare, www.henkel.com/sustainability
|