Majorarea in termeni reali de 3,9% a vanzarilor holdingului Somfy in anul 2012, de la 952,4 milioane de euro la 989,8 milioane de euro, reflectand succesul sistemelor proprii pe o piata globala marcata de efectele unei recesiuni prelungite, nu ar fi fost posibila fara efortul intreprins de fundatia Somfy, prin intermediul careia se deruleaza activitatile de dezvoltare durabila si responsabilitate sociala specifice holdingului. „Actionand in domeniul imobilelor, ce reprezinta obiectul legitim de activitate al Somfy, fundatia constituie forta motrice a unei companii implicate. In contextul schimbarilor profunde petrecute in ultimii ani pe plan mondial, care au dus la exacerbarea tensiunilor sociale in numeroase tari din intreaga lume, fundatia Somfy constituie principalul instrument de exprimare concreta a dorintei grupului de a-si asuma o parte consistenta a responsabilitatii pe care o are fata de societate. Reprezentand un instrument util in vederea concretizarii viziunii corporatiste asupra societatii, fundatia Somfy se implica activ si sustine diversi lideri de proiecte si operatori din domenii-cheie pentru a solutiona diversele probleme sociale care se acutizeaza permanent. De aceea, promovam schimbul de experienta si de abilitati practice, iar angajatii se implica activ in diverse proiecte de organizare interna, caracterizate prin valori ca deschidere fata de ceilalti, responsabilitate si respect. Initiativele locale – unde Somfy este prezent – urmaresc, de asemenea, rezultate concrete si durabile. Practic, exista trei piloni principali de interventie, ce vin in sprijinul partenerilor din Franta – si nu numai, respectiv: asigurarea accesului la o locuinta decenta – cu trei parteneri si zece proiecte derulate in 2012, interactiunea sociala derulata sub sloganul «Sa traim mai bine impreuna!» - cu doi parteneri si patru proiecte anul trecut, respectiv integrarea sociala si profesionala prin parteneriate comerciale in constructii – doi parteneri si doua proiecte”, a declarat Jean-Phillipe Demaël, director executiv al companiei. In cadrul primului obiectiv, se colaboreaza cu asociatia Emmaüs, in localitatile Roanne, Bourg-en-Bresse, Thônon, Marseille, St. Brieuc si Vienne, organizatia Clair Logis, in Champigny-sur-Marne, Troyes si Paris si cu asociatia Le Foyer Notre-Dame des Sans-Abri in Lyon. Al doilea pilon reuneste fundatia Somfy si organizatiile Habitat et Humanisme (in Bonneville si Lyon), respectiv Aates, in Cluses si Annecy. In fine, cele doua proiecte de parteneriate comerciale se deruleaza in Neuilly-Plaisance (impreuna cu Battiseurs d‘Emmaüs) si in Strasbourg (cu institutia La Cité Relais). In concluzie, in ceea ce priveste modul de functionare, fundatia Somfy este administrata de un comitet director si de o echipa operationala. Primul nivel de management este condus de Jean-Phillipe Demaël, care – impreuna cu patru specialisti ai Somfy SAS si cu cinci membri ce nu sunt angajati ai corporatiei – defineste filozofia si politica fundatiei, aproba bugetul si conturile anuale, avizeaza proiectele, parteneriatele si finantarile alocate etc. La randul sau, echipa operationala, constand intr-un director, un manager de proiect si un asistent, implementeaza efectiv strategia fundatiei. In acest fel, Somfy dezvolta relatii durabile cu parteneri activi in mediul social si, evident, pe piata de profil, vizata de holding. Pentru informatii suplimentare, www.somfy.com
|