Agenda Constructiilor
Vineri, 18 Octombrie 2024
Home - Stiri - Actualitatea interna - CTDS-RTE reclama reactia inadecvata la starea critica a planseului din Piata Unirii
CTDS-RTE reclama reactia inadecvata la starea critica a planseului din Piata Unirii
Actualitatea interna Publicat de Elena Icleanu 16 Oct 2024 13:17
Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier si Responsabililor Tehnici cu Executia (CTDS-RTE) isi exprima ingrijorarea profunda cu privire la modul in care autoritatile gestioneaza problema planseului din Piata Unirii, acuzandu-le de iresponsabilitate. Potrivit expertilor, aceasta structura, aflata intr-o stare avansata de degradare, necesita consolidare urgenta pentru a preveni un potential dezastru. Ing. Cezar Petre, presedintele asociatiei, a subliniat ca tergiversarile si certurile politice dintre primariile implicate sunt de neacceptat.
"In loc sa se concentreze pe solutii reale pentru consolidarea planseului, autoritatile prefera sa se angreneze intr-un circ administrativ care nu face decat sa puna in pericol viata cetatenilor. Aceasta este o amenintare serioasa, iar orice intarziere nejustificata arata un nivel alarmant de nepasare. Situatia actuala nu mai permite amanari si fiecare zi in plus fara interventie sporeste riscul unui colaps. Fara indoiala, planseul din Piata Unirii este intr-o stare de degradare severa. Din acest motiv, viata si siguranta bucurestenilor nu pot fi lasate la voia intamplarii", a declarat acesta ing. Cezar Petre.
Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier si Responsabililor Tehnici cu Executia se angajeaza sa sustina autoritatile cu expertiza tehnica, dar subliniaza ca decizia de a actiona este in mainile acestora. Mesajul asociatiei este unul clar si ferm: consolidarea trebuie sa inceapa imediat, iar autoritatile trebuie sa depaseasca jocurile politice pentru a proteja siguranta publica.
"Solicitam autoritatilor sa depaseasca disensiunile si sa actioneze rapid pentru a asigura securitatea zonei. Viata si siguranta cetatenilor nu trebuie sa fie subiecte de disputa politica, ci sa reprezinte o prioritate absoluta in luarea deciziilor. Piata Unirii necesita consolidare urgenta, iar autoritatile sunt obligate sa actioneze prompt si responsabil. Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier si Responsabililor Tehnici cu Executia ramane la dispozitia autoritatilor pentru a oferi expertiza si sprijin tehnic in vederea realizarii acestei interventii vitale pentru siguranta publica", au adaugat specialistii.

Conflict intre autoritatile locale referitor la Planseu
Luni, 14 octombrie, primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, a anuntat ca au inceput lucrarile de reconstructie la Planseul Unirii, dupa ce Primaria Sectorului 3 a emis autorizatia de construire. Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, a insotit luni, in jurul pranzului, o echipa a Politiei Locale a Municipiului Bucuresti, pentru a demonta gardurile care imprejmuiesc organizarea de santier. Potrivit acestuia, autorizatia de construire obtinuta de Primaria Sectorului 4 pentru lucrari la Planseul Unirii prezinta "multiple elemente de nelegalitate".
Ulterior, Primaria Sectorului 4 a retras de pe teren toate utilajele, dar ramane ferma in urgenta acestui proiect. De cealalta parte, primarul general, Nicusor Dan, a reafirmat ca va emite, la fel ca pana acum, doar autorizatii de construire in baza legii, cu toate avizele atasate.
Nicusor Dan a transmis miercuri, 16 octombrie, ca au fost rectificate la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara (OCPI) cele 4 carti funciare care atesta Primariei Muncipiului Bucuresti calitatea de proprietar si administrator al intregii zone supraterane din Piata Unirii, respectiv parc si planseu.
"Institutia Apele Romane este proprietar numai pe albia raului Dambovita si numai in subteran, ca atare nu avea dreptul legal sa ceara autorizatii de lucrari pentru suprateran. Patru institutii ale statului: Apele Romane, OCPI, Primaria Sectorului 4 si Primaria Sectorului 3 s-au prefacut ca nu vad aceasta eroare grava din documente. In consecinta, analizam toate documentele eliberate care s-au sprijinit pe inscrierea in fals la OCPI si vom sesiza organele de cercetare competente", a transmis Nicusor Dan.

Expertiza tehnica a Planseului Unirii releva portiuni cu degradari de nivel tehnic V
Urgenta inlocuirii Planseului Unirii este confirmata si de cea mai recenta expertiza tehnica specializata, care a incadrat structura rutiera din centrul Capitalei in clasa tehnica IV din V posibile - nesatisfacator, cu unele portiuni incadrate chiar in clasa de risc maxim.
Pentru implementarea proiectului de refacere a Planseului, Guvernul Romaniei a acordat finantare in procedura de urgenta. Totodata, a fost atribuit si contractul de executie a lucrarilor, asocierii formate din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art, cu o valoare de 800 de milioane de lei.
Contractul de executie a fost semnat si lucrarile sunt programate sa inceapa in anul 2025. Durata de executie este stabilita la 33 de luni (9 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie).
Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Proiectul prevede regenerarea spatiilor publice in zona Pasajul Unirii, prin realizarea lucrarilor de consolidare si reabilitare a planseului de acoperire a raului Dambovita in Piata Unirii, care prezinta o serie de degradari la elementele structurale, care pot avansa rapid. Vor fi realizate lucrari de terasamente, arhitectura peisagistica a spatiilor verzi, demontare si inlocuire a conductelor, lucrari de constructii, fundatii si de imbracare a autostrazilor si a drumurilor si la instalatiile electrice. Contractul include si serviciile de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice, precum si asigurarea de asistenta tehnica pe intreaga perioada de proiectare si executie a lucrarilor.
Proiectul va fi implementat in doua etape, documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, pentru ambele Obiective fiind elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88