ANAP permite actualizarea cheltuielilor indirecte in contractele de achizitii publice |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 20 Aug 2020 13:18 |
Actualizarea cheltuielilor indirecte in contractele de achizitii publice va fi permisa. Agentia Nationala de Achizitii Publice (ANAP) a lansat in consultare publica o noua instructiune legata de modificarea contractului de achizitie publica, ce abroga Instructiunile 2/2018, 1/2019 si 3/2017.
Astfel, in situatia in care, pe parcursul derularii unui contract, apare necesitatea unei modificari a acestuia, autoritatea/ entitatea contractanta va stabili, inainte de aprobarea si formalizarea efectuarii fiecarei modificari, daca aceasta reprezinta o modificare permisa a contractului fara a fi necesara organizarea unei noi proceduri sau o modificare substantiala care conduce la organizarea unei noi proceduri de atribuire.
Modificarea/ modificarile permise ale contractului fara organizarea unei noi proceduri de atribuire pot fi realizate cu conditia ca valoarea cumulata a acestora sa nu conduca la eludarea aplicarii acelor prevederi ale legii care instituie obligatii ale autoritatii/ entitatii contractante in raport cu anumite praguri valorice, fara a fi luata in calcul ajustarii pretului contractului prin actualizare.
Pentru fiecare modificare a clauzelor contractului se efectueaza, de regula prin grija responsabilului de contract, o analiza cu privire la necesitatea si justificarea modificarii, care se formalizeaza intr-un document justificativ la nivelul careia se demonstreaza incadrarea in circumstantele specifice prevazute de art. 221-222 din Legea nr. 98/2016 si respectiv ale art. 235-243 din Legea nr. 99/2016, si care se supune aprobarii de catre reprezentatul legal al autoritatii/ entitatii contractante.
"Scopul acestei instructiuni este asigurarea unui cadru transparent‚ previzibil si unitar atat pentru participarea operatorilor economici interesati la proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica/ sectoriale, cat si pentru asigurarea aplicarii de catre autoritatile/ entitatile contractante pe parcursul executarii contractelor a unui tratament unitar pentru aceleasi situatii de fapt, precum si pentru evitarea unor interpretari care contravin principiilor din materia achizitiilor publice/ sectoriale", precizeaza reprezentantii ANAP.
Noua instructiune se afla in dezbatere publica pana pe 24 august 2020 si poate fi consultata aici!
|