HOLCIM va contesta in instanta decizia Consiliului Concurentei si amenda primita |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 10 Ian 2025 12:48 |
Ca urmare a finalizarii investigatiei privind piata cimentului, Consiliul Concurentei a anuntat decizia de sanctionare a producatorilor de ciment cu amenzi raportate la cifra de afaceri a societatilor. Holcim Romania respinge concluziile raportului de investigatie si declara ca a actionat si continua sa actioneze in conformitate cu normele concurentiale.
"Consideram decizia ca fiind lipsita de fundament, de aceea Holcim Romania isi va exercita dreptul la aparare in fata instantelor de judecata si va contesta sanctiunea emisa de autoritatea romana de concurenta. Avem un angajament de lunga durata fata de concurenta loiala, asa cum se reflecta in Codul de conduita in afaceri, un program extins de conformitate si integritate, care include politici, proceduri detaliate si instruire constanta privind regulile de concurenta.
Holcim Romania are toleranta zero pentru orice incalcare a normelor. Suntem hotarati sa prevenim orice forma de activitate care permite incalcari ale Codului nostru de Conduita in Afaceri, precum si ale cadrului legislativ", se arata in pozitia oficiala transmisa de Bogdan Dobre, CEO Holcim Romania & Market Head Moldova.
Consiliul Concurentei a anuntat joi ca a sanctionat companiile Holcim Romania SA, Romcim SA si Heidelberg Materials Romania SA cu amenzi in valoare totala de 217,966 milioane lei (aproximativ 43,7 milioane euro) pentru coordonarea politicilor de stabilire a preturilor. Holcim Romania SA a primit cea mai mare amenda, in valoare de 90,9 milioane lei (18,2 milioane euro) in timp ce Romcim SA a fost amendata cu 66,123 milioane lei (13,3 milioane euro), iar Heidelberg Materials Romania SA cu 60,942 milioane lei (12,2 milioane euro).
In urma investigatiei, autoritatea de concurenta a constatat ca, cel putin in perioada 2017-2018, intre cei trei producatori de ciment s-a realizat un schimb de informatii comerciale sensibile (informatii referitoare la preturi viitoare, discounturi, conditii de plata, termene de plata, cantitati, volume etc.) prin intermediul unor clienti.
|