CONSITRANS supervizeaza constructia autostrazilor Orastie-Sibiu si Nadlac-Arad |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 23 Apr 2014 08:03 |
![]() Constructia autostrazii Orastie - Sibiu trebuie finalizata in acest an
Supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Orastie - Sibiu este asigurata de Consitrans din 2011, lucrarea urmand a fi definitivata la sfarsitul anului in curs. Drumul este parte integranta a Axei Prioritare TEN-T 7 - Ramura Nordica, traversand teritoriul Romaniei, de la Nadlac (la granita cu Ungaria) la Pitesti si, in final, realizeaza legatura cu orasul Constanta. Sectorul Orastie - Sibiu incepe de la intersectia cu DJ 705 (km 0+000), unde se leaga cu varianta de ocolire Orastie - Deva si se termina la intersectia cu DJ 106B (km 82+070), care este si punctul final al variantei de ocolire la nivel de autostrada a municipiului Sibiu si unde este localizat si un nod rutier de acces catre Sibiu Vest. Autostrada Orastie - Sibiu a fost impartita in patru loturi de executie, pe teritoriile administrative ale judetelor Hunedoara, Alba si Sibiu, avand o lungime totala de 82,07 km. Pana in luna decembrie 2013 au fost finalizate trei tronsoane (loturile 1, 2 si 4), lotul al treilea (km 43+855 - km 65+965) urmand a fi definitivat in noiembrie 2014. Tot din anul 2011, Consitrans asigura supervizarea constructiei autostrazii Nadlac - Arad, parte integranta a aceluiasi Coridor IV Pan-european. Punctul de inceput al autostrazii este granita romano-maghiara, unde se leaga de proiectul de autostrada M43, din Ungaria, iar cel final se afla la km 38+882, unde incepe tronsonul de autostrada Arad - Timisoara. Sectorul de autostrada Nadlac - Arad este impartit in doua loturi, respectiv lotul intai (km 0+000 - 22+218), ce va fi definitivat in ianuarie 2015, iar cel de-al doilea (km 22+218 - km 38+882) s-a executat in proportie de 84,75%.
Noi contracte de supervizare pentru centura Targu Jiu si aeroportul din Constanta
Anul trecut, Consitrans a semnat contractul pentru supervizarea constructiei variantei de ocolire a municipiului Targu Jiu. Varianta 1 Est asigura legaturile pe partea de est intre Filiasi (DN 66) - Ramnicu Valcea (DN 67) si Petrosani (DN 66), pe o lungime de 14,9 km si se desfasoara pe raza administrativa a localitatilor Targu Jiu si Bumbesti Jiu. Varianta 1 Vest asigura legaturile pe partea de vest a municipiului, intre Filiasi (DN 66), Drobeta Turnu-Severin (DN 67) si Baile Herculane (DN 67D). Varianta se desfasoara in continuarea Variantei 1 Est si se desprinde din acelasi punct pe DN 66 (E79) la km 69+800, prin intermediul nodului rutier de la km 0+000 al variantei si se indreapta catre vest, traversand raul Jiu printr-un pod nou. Lungimea Variantei 1 Vest este de 5,078 km. Compania se va ocupa si de supervizarea constructiilor de poduri, pasaje, podete, noduri rutiere, lucrari de terasament, constructia rambleurilor si a trotuarelor, garduri, bariere, parapete, marcaje si elemente de semnalizare orizontala si verticala, de sistemele de iluminat si comunicatie ale autostrazii etc. Lucrarile efective vor fi incepute in trimestrul al doilea al acestui an, urmand a fi definitivate in 24 de luni.
In ceea ce priveste supervizarea constructiei platformei de stationare a aeronavelor din cadrul Aeroportului "Mihail Kogalniceanu", Consitrans va avea de gestionat o suprafata totala de peste 155.000 mp. Sistemul rutier va fi de 98 cm, iar executia lucrarilor va pastra, in general, configuratia pantelor transversale pe platforma ce a fost demolata. Lucrarile vor fi definitivate la sfarsitul acestui an.
Compania a proiectat pasajul din Piata Presei Libere
Pe segmentul de proiectare, Consitrans a elaborat planurile pasajului din Piata Presei Libere, o lucrare de anvergura a Capitalei care va descongestiona traficul in zona si va facilita accesul in oras. Pasajul propriu-zis este amplasat sub sensul giratoriu existent si se bifurca spre Sos. Kiseleff si B-dul Marasti. Rampele de acces la pasajul subteran se desprind din Sos. Bucuresti-Ploiesti si revin in Sos. Kiseleff, respectiv pe B-dul Marasti, toate lucrarile desfasurandu-se, in exclusivitate, pe terenurile domeniului public. In domeniul proiectarii, compania s-a remarcat prin proiecte majore de infrastructura rutiera, poduri, pasaje si lucrari hidrotehnice importante. Anul trecut, Consitrans a primit Premiul Asociatiei Generale a Inginerilor din Romania (AGIR) pentru pasajul de la Campina. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|