CONSITRANS supervizeaza constructia autostrazilor Orastie-Sibiu si Nadlac-Arad |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 23 Apr 2014 08:03 |
Consitrans, lider pe piata locala de consultanta, proiectare si asistenta tehnica in domeniul ingineriei civile, in special in domeniul infrastructurii de transport, este responsabila de supervizarea constructiei autostrazilor Orastie - Sibiu si Nadlac - Arad, a centurii ocolitoare a municipiului Targu Jiu, precum si a executiei de platforme de stationare pentru Aeroportul "Mihail Kogalniceanu", din Constanta. Totodata, compania se ocupa de proiectarea pasajului din Piata Presei Libere - Bucuresti, reprezentand unul dintre obiectivele de referinta ce vor fi realizate in Capitala in perioada urmatoare. Activitatea firmei se inscrie pe un trend ascendent, ce va fi consemnat si in 2014. In viitor, compania isi propune sa realizeze proiecte inovatoare. Consitrans este prezenta pe piata locala de profil din anul 1991, in prezent avand 250 de angajati si, potrivit portalului Ministerului Finantelor Publice, in 2012 a realizat o cifra de afaceri de 34,5 milioane de lei.
Constructia autostrazii Orastie - Sibiu trebuie finalizata in acest an
Supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Orastie - Sibiu este asigurata de Consitrans din 2011, lucrarea urmand a fi definitivata la sfarsitul anului in curs. Drumul este parte integranta a Axei Prioritare TEN-T 7 - Ramura Nordica, traversand teritoriul Romaniei, de la Nadlac (la granita cu Ungaria) la Pitesti si, in final, realizeaza legatura cu orasul Constanta. Sectorul Orastie - Sibiu incepe de la intersectia cu DJ 705 (km 0+000), unde se leaga cu varianta de ocolire Orastie - Deva si se termina la intersectia cu DJ 106B (km 82+070), care este si punctul final al variantei de ocolire la nivel de autostrada a municipiului Sibiu si unde este localizat si un nod rutier de acces catre Sibiu Vest. Autostrada Orastie - Sibiu a fost impartita in patru loturi de executie, pe teritoriile administrative ale judetelor Hunedoara, Alba si Sibiu, avand o lungime totala de 82,07 km. Pana in luna decembrie 2013 au fost finalizate trei tronsoane (loturile 1, 2 si 4), lotul al treilea (km 43+855 - km 65+965) urmand a fi definitivat in noiembrie 2014. Tot din anul 2011, Consitrans asigura supervizarea constructiei autostrazii Nadlac - Arad, parte integranta a aceluiasi Coridor IV Pan-european. Punctul de inceput al autostrazii este granita romano-maghiara, unde se leaga de proiectul de autostrada M43, din Ungaria, iar cel final se afla la km 38+882, unde incepe tronsonul de autostrada Arad - Timisoara. Sectorul de autostrada Nadlac - Arad este impartit in doua loturi, respectiv lotul intai (km 0+000 - 22+218), ce va fi definitivat in ianuarie 2015, iar cel de-al doilea (km 22+218 - km 38+882) s-a executat in proportie de 84,75%.
Noi contracte de supervizare pentru centura Targu Jiu si aeroportul din Constanta
Anul trecut, Consitrans a semnat contractul pentru supervizarea constructiei variantei de ocolire a municipiului Targu Jiu. Varianta 1 Est asigura legaturile pe partea de est intre Filiasi (DN 66) - Ramnicu Valcea (DN 67) si Petrosani (DN 66), pe o lungime de 14,9 km si se desfasoara pe raza administrativa a localitatilor Targu Jiu si Bumbesti Jiu. Varianta 1 Vest asigura legaturile pe partea de vest a municipiului, intre Filiasi (DN 66), Drobeta Turnu-Severin (DN 67) si Baile Herculane (DN 67D). Varianta se desfasoara in continuarea Variantei 1 Est si se desprinde din acelasi punct pe DN 66 (E79) la km 69+800, prin intermediul nodului rutier de la km 0+000 al variantei si se indreapta catre vest, traversand raul Jiu printr-un pod nou. Lungimea Variantei 1 Vest este de 5,078 km. Compania se va ocupa si de supervizarea constructiilor de poduri, pasaje, podete, noduri rutiere, lucrari de terasament, constructia rambleurilor si a trotuarelor, garduri, bariere, parapete, marcaje si elemente de semnalizare orizontala si verticala, de sistemele de iluminat si comunicatie ale autostrazii etc. Lucrarile efective vor fi incepute in trimestrul al doilea al acestui an, urmand a fi definitivate in 24 de luni.
In ceea ce priveste supervizarea constructiei platformei de stationare a aeronavelor din cadrul Aeroportului "Mihail Kogalniceanu", Consitrans va avea de gestionat o suprafata totala de peste 155.000 mp. Sistemul rutier va fi de 98 cm, iar executia lucrarilor va pastra, in general, configuratia pantelor transversale pe platforma ce a fost demolata. Lucrarile vor fi definitivate la sfarsitul acestui an.
Compania a proiectat pasajul din Piata Presei Libere
Pe segmentul de proiectare, Consitrans a elaborat planurile pasajului din Piata Presei Libere, o lucrare de anvergura a Capitalei care va descongestiona traficul in zona si va facilita accesul in oras. Pasajul propriu-zis este amplasat sub sensul giratoriu existent si se bifurca spre Sos. Kiseleff si B-dul Marasti. Rampele de acces la pasajul subteran se desprind din Sos. Bucuresti-Ploiesti si revin in Sos. Kiseleff, respectiv pe B-dul Marasti, toate lucrarile desfasurandu-se, in exclusivitate, pe terenurile domeniului public. In domeniul proiectarii, compania s-a remarcat prin proiecte majore de infrastructura rutiera, poduri, pasaje si lucrari hidrotehnice importante. Anul trecut, Consitrans a primit Premiul Asociatiei Generale a Inginerilor din Romania (AGIR) pentru pasajul de la Campina. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|