IGLOO: 70 de arhitecti si designeri au conceput proiecte de scrumiere stradale |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 02 Aug 2021 08:08 |
Un numar total de 70 de arhitecti, designeri, artisti si studenti au conceput si depus proiecte pentru amenajarea de scrumiere stradale, in cadrul competitiei de design urban si de obiect #AlegeAsumat, initiate de producatorul de tigarete BAT Romania. Din cele peste 70 de echipe participante, membrii juriului au ales trei proiecte castigatoare, dar si trei mentiuni speciale, a anuntat igloo media, partener in organizarea concursului de idei.
"Suntem bucurosi ca au raspuns apelului nostru atatia tineri - arhitectii si designerii de maine -, cu propuneri de proiecte atat de interesante si de creative. Fiecare proiect inscris a avut cel putin un element, o idee, o poveste care ne-a atras atentia, ceea ce confirma inca o data importanta unor astfel de competitii, in care designul capata si implicatii sociale, etice, ecologice", a declarat Adrian Ciocazanu, co-fondator igloo media si membru in juriu.
Locul I a fost castigat de Timotei Hotea cu proiectul „Living Box” (foto), in care scrumiera stradala a fost gandita asemenea unei sculpturi urbane. Locul al II-lea a fost castigat de Florin Costin Dogaru, din Ramnicu Valcea, cu o scrumiera urbana modulara inspirata din dinamismul orasului, iar locul al III-lea de Radu Prusan, din Bucuresti, cu proiectul „Matca”, ce proneste de la imaginea stupului si a albinelor care lucreaza pentru binele comun, iar noi, similar lor, putem actiona individual pentru binele comunitatii.
In evaluarea proiectelor, membrii juriului (prof. univ. dr. Petru Lucaci, arh. Claudius Pop, arh. Adrian Ciocazanu) au luat in considerare urmatoarele criterii: expresia estetica si creativa/ inovatoare a designului propus; gradul de functionalitate; adecvarea la tema si la cerintele specifice ale competitiei; posibilitatea de implementare a proiectelor.
Competitia igloo a insumat premii in valoare de 6.000 de euro.
Concursul sustinut de BAT Romania si-a propus sa incurajeze comportamentul responsabil fata de mediu, sa sustina comunitatea creativa locala si sa ofere solutii sustenabile pentru un oras curat. Competitia este parte a initiativei BAT Romania, campanie dezvoltata in Bucuresti, Iasi si Constanta incepand cu anul 2019 si prin care s-au colectat peste 1,7 tone de mucuri de tigarete valorificate apoi energetic, cu zero impact asupra mediului.
|