Agenda Constructiilor
Joi, 09 Iulie 2020
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - ASiS: ERP gestioneaza eficient stocurile si creste acuratetea predictiei cererii
ASiS: ERP gestioneaza eficient stocurile si creste acuratetea predictiei cererii
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 12 Nov 2019 07:15
In mod traditional, managementul stocurilor a constituit un proces dependent de resursele umane. Detaliile referitoare la acesta erau documentate pe hartii, tinute in dosare ce deveneau neincapatoare, stocate an de an in dulapuri cu acte. Aceste practici cresteau insa posibilitatea aparitiei erorilor umane si ingreunau transparenta activitatilor de gestionare a stocurilor.
Pentru a renunta la aceste metode si a optimiza managementul resurselor, companiile pot insa implementa o solutie ERP, care ofera o imagine centralizata asupra inventarului. Aceasta creste competitivitatea in piata a unui business, dezvoltand capacitatea celui din urma de planifica corespunzator productia, de a creste predictivitatea distributiei si de a minimiza costurile muncii peste program si a erorilor asociate cu activitatea umana.
Companiile care activeaza in industriile de retail si distributie necesita de obicei mai multe instrumente pentru managementul activitatilor de zi cu zi, iar gestionarea stocurilor reprezinta o prioritate pentru acestea. Un sistem ERP ofera aceste functii, contribuit la centralizarea datelor, construirea rapoartelor, eficientizarea proceselor si urmarirea resurselor.
In continuare, vom prezenta cele mai importante beneficii ale integrarii unei solutii ERP in procesul de gestiune a stocurilor.
1. Planificarea ordinelor de reaprovizionare
O solutie ERP ajuta compania ta sa sistematizeze reaprovizionarea, oferind informatii cu privire la produsele disponibile si la rata de cumparare a acestora. Ea iti permite sa organizezi procesele de acest tip, asigurandu-te astfel ca fiecare ordin de produs este realizat la timp, in cantitatea optima. Astfel, un articol poate fi comandat doar atunci cand exista o cerere exacta pentru acesta, in timp ce achizitia altuia se poate face in momentul in care el se afla la reducere sau poate fi procurat mai usor.
Obiectivul final este incheierea unui numar limitat de tranzactii care sa satisfaca complet cererea intr-o perioada predeterminata. Atingerea acestuia duce la un control strict al cash flow-ului, crescand acuratetea proceselor de inventariere.
2. Detectarea facila a surplusului
Un sistem ERP permite detectarea rapida a surplusului de stoc, fie ca el este cauzat de o scadere a cererii, fie ca acesta reprezinta consecinta unei incercari esuate de aprovizionare cu produse aflate la un cost redus. Semnalizarea din timp a problemei deschide optiunile de solutionare a acesteia. Un raspuns prompt iti permite sa alegi intre returnarea produselor, desfasurarea unor campanii pentru comercializarea rapida a acestora si multe altele. Exista astfel mai multe optiuni atunci cand surplusul este rapid identificat si reactia este imediata.
3. Urmarirea stocurilor din toate departamentele
Pentru a-ti mentine relevanta in piata, ai nevoie de o vizibilitate totala a stocurilor de-a lungul fiecarui departament si locatie a organizatiei, mai ales in cazul in care aceasta detine mai multe filiale la nivel national sau international.
In prezent, consumatorii pretind un serviciu rapid, iar lipsa indeplinirii la timp a comenzilor si a cererilor ii determina pe acestia sa apeleze la un alt furnizor. Un sistem ERP contribuie la evitarea acestei situatii, oferind acces nelimitat la o baza de date centralizata. Mai mult decat atat, aceasta este actualizata in timp real, oferind o imagine exacta asupra ordinelor care pot fi indeplinite si a timpului de livrare in care ele pot fi realizate.
4. Reducerea costurilor
Un software ERP ajuta o organizatie sa evite confruntarea cu situatii precum surplusul sau lipsa stocului, contribuie la o mai buna administrare a inventarului, creste acuratetea predictiilor si permite setarea unor campanii de preturi pe baza datelor concrete.
Mai mult decat atat, business-urile pot identifica si pune in balanta produsele care pot fi vandute prin comenzi speciale sau de tip drop-ship cu cele care sunt tinute in depozite, integrand informatiile cu privire la rata de cumparare a produsului. Cunoscand cu exactitate cat stoc trebuie pastrat intr-un anumit timp, companiile pot gestiona eficient spatiile de depozitare.
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
COVID-19ACADbluebeamVideoConfAC-iulTeraSteel
ROCKWOOL 196
A aparut editia
IUNIE-IULIE 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
strabag nivel 1
rigips
ssab ag antrepriza generala
elmas 2017
Acvatot 2019
CELCO 2020
ERBASU CONSTRUCT

Parteneri

HABITAT
hilti
FPSC_2019
C4E FORUM
econet
AHK 2018
AICPS_30
ef-de-n
ROGBC 2016
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere