i-SCOOP: Organizatiile nu sunt pregatite pentru o transformare digitala profunda |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Cosmin Dincu 05 Dec 2019 06:56 |
In cadrul unui ghid online, pus la dispozitie de specialistii i-SCOOP (furnizor de servicii de B2B pentru sectorul IT, precum si de consultanta in domeniul marketingului integrat, afacerilor digitale, proceselor de transformare si organizare a companiilor), se arata inca de la inceput ca „transformarea digitala are ca efect modificarea profunda a activitatilor, proceselor, competentelor si modelelor de afaceri si organizationale pentru a profita pe deplin de schimbarile si oportunitatile unui amestec de tehnologii digitale, precum si de impactul accelerat al acestora asupra societatii, intr-un mod strategic si prioritar, avand in vedere schimbarile prezente si viitoare”.
„Desi transformarea digitala este utilizata preponderent intr-un context de afaceri, aceasta afecteaza si alte organizatii/ factori de decizie, cum ar fi guvernele, agentiile din sectorul public si alte categorii de organisme implicate in abordarea provocarilor societatii, cum ar fi poluarea si imbatranirea populatiei. In aceste domenii – si nu numai – a devenit deja imperativa folosirea uneia sau mai multor tehnologii digitale existente si/sau emergente”, au explicat autorii ghidului.
In unele tari, cum ar fi Japonia, transformarea digitala isi propune chiar sa influenteze toate aspectele vietii, prin intermediul initiativei Society 5.0, ce este sustinuta de guvernul de la Tokyo, care depaseste cu mult viziunea ceva mai limitata, Industry 4.0, din alte state ale lumii. Astfel, Society 5.0 este „o societate centrata pe oameni, care echilibreaza progresul economic cu rezolvarea problemelor sociale de catre un sistem care integreaza in mare masura cyberspatiul si spatiul fizic”. Si aceasta pentru ca, potrivit japonezilor, in actuala forma de organizare sociala (Society 4.0 – societatea informationala), „impartasirea pe transversala a cunostintelor si informatiilor nu a fost suficienta, iar cooperarea a fost dificila”.
Cu toate acestea, revenind la specificul european, este mult mai pertinenta analiza transformarii digitale in cadrul Industry 4.0, cu dimensiunea de business a acesteia. Dezvoltarea noilor competente digitale este astfel in legatura directa cu dobandirea capacitatilor de a fi mai agil, orientat catre oameni, inovator, centrat pe client, eficient si capabil de a induce sau utiliza oportunitati pentru a schimba status quo-ul si de a apela la noi informatii. Eforturile si strategiile de transformare digitala sunt adesea mai urgente decat par la prima vedere, fiind remarcate cu precadere in cadrul pietelor cu un grad ridicat de industrializare si cu o competitie pe masura.
Desigur, pentru implementarea procesului de transformare digitala, nu orice strategie este potrivita, asa cum simpla utilizare a tehnologiilor digitale nu reprezinta un panaceu. Una din concluziile fundamentale ale ghidului indica faptul ca organizatiile (companiile) nu sunt cu adevarat pregatite pentru o transformare digitala profunda, pe scara larga. Si aceasta pentru ca exista inca prea multe lacune in ceea ce priveste digitalizarea (si automatizarea) proceselor existente si digitalizarea datelor prin eliminarea suportului traditional (tiparit). In plus, dupa cum se arata anterior, in multe cazuri, ceea ce se numeste transformare digitala reprezinta doar o digitalizare „simplista” (transferul datelor scriptice in informatii electronice care pot fi procesate). Este astfel nevoie de digitalizare pentru a optimiza activitatea intr-un context mai larg de transformare digitala, dar digitalizarea nu poate fi echivalenta cu transformarea digitala profunda. Ceea ce conteaza, in etapa actuala, este combinarea metodelor si strategiilor de afaceri, prin interconectarea celor considerate „traditionale” cu noile tehnologii si, evident, se va impune derularea actiunilor ce trebuie cu adevarat intreprinse pentru a atinge obiectivele de expansiune a business-ului prin digitalizarea, compilarea si crearea seturilor de „big data”. In final, dar nu in ultimul rand, in acest ghid al digitalizarii profunde, se reitereaza ideea de baza potrivit careia transformarea digitala nu se refera neaparat la tehnologii, ci mai ales la oameni. Din aceasta perspectiva, desi tehnologiile au afectat comportamentul si asteptarile clientilor (pe de o parte) si permit transformari digitale (pe de alta parte), accentul este pus pe oameni si procese. Insa, asa cum experienta clientilor reprezinta un catalizator in multe proiecte de transformare digitala, procesul de digitalizare profunda a devenit, de asemenea, esential in marketing, servicii si procese orientate catre beneficiari. Pentru a accesa ghidul complet al transformarii digitale, click aici!
|