Agenda Constructiilor
Miercuri, 03 Iulie 2024
RAWLPLUG
Home - Stiri - Info-Santiere - DEBUT oficial al lucrarilor la noua pista a bazei aeriene NATO Mihail Kogalniceanu
DEBUT oficial al lucrarilor la noua pista a bazei aeriene NATO Mihail Kogalniceanu
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 11 Iun 2024 17:12
Ministerul Apararii Nationale (MApN) a marcat astazi, oficial, inceperea lucrarilor la noua pista de decolare-aterizare a bazei aeriene de la Mihail Kogalniceanu, prima pista cu destinatie militara construita in Romania, dupa 1990. Intregul proiect de investitii pentru modernizarea si extinderea bazei are o valoare totala de aproximativ 12,4 miliarde lei (fara TVA), iar finalizarea acesteia ar urma sa aiba loc in aproximativ 240 de luni de la aprobarea proiectului, care a avut loc in anul 2021. In final, suprafata bazei va fi de circa 2.800 de hectare, a transmis MApN.
Baza Aeriana 57 Mihail Kogalniceanu va fi extinsa si modernizata, astfel, printr-un proiect complex care se va desfasura in 4 etape, pe parcursul a cel putin inca 16 ani.
Un prim contract de executie a infrastructurii unitatii (Etapa I) a fost atribuit, inca din vara anului 2022, asocierii Aduro Impex (lider) - Strabag - Bog’Art, contractul avand valoarea de 1,43 miliarde lei (fara TVA) si o durata de implementare de 4 ani. Lucrarile includ constructia noii piste de decolare-aterizare, alaturi de caile de rulare, precum si o cladire administrativa si una pentru comunicatii.
Intr-o prima etapa au fost realizate exproprierile necesare pentru extinderea perimetrului bazei si s-a realizat o parte din imprejmuirea suprafetei acesteia si astazi, pe 11 iunie, au inceput oficial lucrarile, cu organizarea de santier.
 
 
Noua pista va fi construita in paralel cu cea existenta si va fi situata la o distanta interax de 1.035 de metri fata de aceasta, iar cele doua piste vor fi conectate. Caracteristicile geometrice ale noii piste vor permite operarea fara restrictii pentru toata gama de aeronave NATO. Costul estimativ al acestui proiect este de 340 de milioane de lei (aproximativ 68 de milioane de euro), fara TVA.
"Inceperea lucrarilor la noua pista, ambitiosul proiect de extindere a bazei militare de la Mihail Kogalniceanu incepe sa prinda contur. Astazi marcam si o premiera, pentru ca este prima construita de MApN dupa 1990. Extinderea Bazei 57 Aeriana reprezinta un pas important in eforturile Romaniei de adaptare la noile realitati ale mediului de securitate actual si viitor si o contributie majora la consolidarea rolului de pilon de stabilitate pe care tara noastra si l-a asumat in regiunea Marii Negre. In configuratia actuala proiectata, baza de la Mihail Kogalniceanu va gazdui unele dintre cele mai complexe sisteme de infrastructura aeroportuara destinata proiectarii strategice a fortelor nationale si ale aliantei nord-atlantice. In acelasi timp, proiectul va creste semnificativ capacitatea de gazduire a personalului militar roman si aliat, vom imbunatati infrastructura de suport logistic si vom moderniza facilitatile existente pentru a asigura conditii optime de instruire. Acest proiect va contribui si la dezvoltarea economica a zonei prin crearea de locuri de munca pentru comunitatea locala si atragerea de investitii in localitatea Mihail Kogalniceanu si in judetul Constanta", a declarat a declarat Seful Statului Major al Fortelor Aeriene, Generalul-maior Leonard-Gabriel Baraboi (foto mica sus).
 
 
Cezar Serban, directorul general al Aduro Impex si reprezentantul asocierii Aduro Impex - Strabag - Bog’Art spune ca echipa de constructori a mobilizat deja un numar mare de utilaje pe santier si ca intentioneaza sa finalizeze proiectul in termenul contractual asumat sau mai devreme.
"Vom construi cel mai mare proiect pentru o baza militara din Romania. In data de 3 iunie 2024 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor pentru obiectivele de la Kogalniceanu. Am promis o mobilizare extraordinara in santier si am reusit ca in cinci zile sa aducem un numar mare de utilaje pentru inceperea lucrarilor. Suntem atat de bine pregatiti, incat dorim sa realizam aceasta lucrare in termenul stabilit contractual, dar, in acelasi timp, ne propunem sa finalizam proiectul inaintea termenului asumat", a declarat Cezar Serban.
Potrivit constructorilor, pista de decolare-aterizare va avea dimensiuni de 3.500 metri lungime si 45 de metri latime, asigurand conditiile pentru utilizarea aeronavelor mari si foarte mari aflate in serviciu.
 
 
Totodata, in caz de nevoie, pista de decolare-aterizare poate deservi si circulatia aeriana destinate traficului aerian civil. Caile de rulare au fost proiectate astfel incat sa asigure o fluiditate a traficului aeronautic fara aparitia de puncte/ zone aglomerate de tip hot spot. De asemenea, caile de rulare asigura conexiunile cu toate obiectivele prezente acestei investitii.
"Tinand cont de amplasamentul investitiei, de specialitatile si constrangerile zonale, proiectarea pistei de decolare-aterizare si a cailor de rulare a avut in vedere optimizarea solutiilor tehnice la nivel de costuri, pentru executia lucrarilor, cat si la nivel de costuri aferente intretinerii si mentenantei corespunzatoare. Din punct de vedere structural, pista de decolare-aterizare si caile de rulare au fost proiectate cu structura rigida de beton din ciment rutier, iar tehnologia de turnare va fi automatizata, in sisteme cofraje glisante, adica vom folosi utilaje mobile", a explicat Cezar Serban.
 
 
Potrivit reprezentantului constructorilor, zona simulator care va fi construita in cadrul bazei va fi reprezentata de o cladire (P) care va include birouri, camere de lucru, pentru echipamente si de odihna, grupuri sanitare, vestiare etc. 
"Avem o atentie deosebita pentru realizarea acestui contract si suntem gata de mobilizare", a conchis Cezar Serban, la finalul discursului pe care l-a tinut la ceremonia care a marcat startul lucrarilor la noua pista.
 
 
ABONARE REVISTEALLBIMhiltiSISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
MAI 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 182 (Mai 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
viarom
BogArt
leviatan
EDIT-Structural
strabag nivel 1
ness project
siniat
CDS
Ubitech
concelex
konsent
noark
CONCEPT STRUCTURE
Arduro
quadratum
Acvatot 2019
ERBASU CONSTRUCT
rigips
MAKITA
theda mar

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
top 500
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016
AICPS_30
top 500
econet

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander