UTI, Con-A si Bog'Art au finalizat extinderea si modernizarea aeroportului din Sibiu |
Info-Santiere Publicat de AG&F 19 Ian 2024 15:08 |
UTI Construction and Facility Management, alaturi de asociatii CON-A si Bog’Art, a finalizat proiectul de Extindere si modernizare a Aeroportului International Sibiu. Daca partea efectiva de constructii si instalatii "clasice" apartine celor doi asociati, compania noastra a avut rolul de a implementa tehnologiile aeroportuare care fac dintr-o cladire de uz general un aeroport functional.
UTI Construction and Facility Management este lider regional pentru tehnologii aeroportuare, in portofoliul nostru regasindu-se in prezent 9 aeroporturi din Romania pentru care compania a livrat solutii si servicii complexe. Pe langa Sibiu, am participat la constructia de la zero a Aeroportului Brasov – Ghimbav, in timp record, de doar un an. De asemenea, in 2021 am derulat lucrari de reabilitare si modernizare a primului city airport din Romania, Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu. UTI CFM a mai derulat lucrari de extindere si modernizare la aeroporturile din Bucuresti Otopeni, Cluj, Satu-Mare, Oradea, Constanta, Bacau.
Obiectivele noastre sunt respectarea intocmai a reglementarilor si standardelor din domeniul aeroportuar, securitatea si siguranta tuturor persoanelor si activitatilor din aeroport, reducerea timpilor de procesare a bagajelor si a calatorilor, optimizarea energetica, managementul alarmelor tehnice, asigurarea unei platforme integrate pentru managementul mentenantei tehnice si, nu in ultimul rand, oferirea de solutii institutiilor si operatorilor aeroportuari pentru a lua deciziile optime prin identificarea precoce a riscurilor.
600 de bagaje pe ora
Pentru operarea bagajelor de cala in Aeroportul Sibiu functioneaza un sistem complex format din: benzi transportoare, aparate de scanare cu raze X, cantare si sisteme de citire a etichetelor. Echipamentele de scanare cu raze X indeplinesc cel mai inalt standard in domeniu si sunt prevazute cu doua module integrate: unul pentru vizualizare si energie duala si unul pentru imagistica si reconstructie volumetrica 3D (CT). Acestea faciliteaza sortarea automata a bagajelor si ajuta operatorii de securitate sa intervina prompt in cazul identificarii de substante potential periculoase.
In conditiile utilizarii noului sistem integrat de benzi transportoare destinat bagajelor de cala, se pot scana pana la 600 de bagaje pe ora.
Pentru verificarea bagajelor de cabina au fost instalate cele mai moderne echipamente de scanare cu raze X, care folosesc tomografia computerizata si algoritmi performanti pentru a produce imagini 3D cat mai clare cu obiectele din interiorul acestora. Astfel, pasagerii vor putea sa treaca de controlul de securitate fara sa scoata din bagaje laptopul, telefonul sau recipientele cu lichide.
Sibiul este al treilea aeroport din Romania, dupa Cluj si Timisoara, care beneficiaza de astfel de tehnologii.
Terminalul si zonele adiacente sunt supravegheate cu camere video de inalta rezolutie, iar sistemul de analiza video bazata pe Inteligenta Artificiala, furnizat de partenerul UTI CFM, Ipsotek, permite detectarea automata a incidentelor de securitate pe baza prelucrarii imaginilor video, precum si alertarea operatorilor. Astfel, vor fi semnalate automat bagaje sau vehicule abandonate, intrarea neautorizata a vehiculelor in zone restrictionate etc.
Sistem de control automat la trecerea frontierei similar celui de pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris
Un sistem foarte important, Automated Border Control (ABC), asigura controlul automat la trecerea frontierei atat pe fluxul de sosiri, cat si de plecari, fara a fi nevoie de control manual, prin simpla prezentare de catre pasager a pasaportului si recunoasterea fizionomiei persoanei.
De asemenea, acesta are si rolul de a detecta persoanele aflate pe liste de urmarire ale institutiilor statului ce au responsabilitati pentru aplicarea legii si protectie antiterorista.
Un astfel de sistem se regaseste pe Aeroportul Charles de Gaulle din Paris, dar si in alte aeroporturi din Europa.
Aeroportul Sibiu este al doilea din Romania pe care a fost instalat un sistem ABC, dupa Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni).
In Aeroportul din Sibiu, UTI CFM a instalat sisteme de self-check-in si self-baggage drop, care cresc confortul pasagerilor, scurteaza timpul necesar pentru pregatirea imbarcarii si ofera alternative la cozile create pentru serviciile operatorilor.
Zonele care nu sunt destinate publicului sunt protejate de sisteme moderne de control al accesului, iar spatiile critice beneficiaza de tehnologii de alarmare la efractie.
Un rol extrem de important il are si sistemul de detectie si alarmare la incendiu, care are scopul de a identifica un incendiu inca din stadiu incipient si de a comanda alarmarea vocala, activarea sistemelor de evacuare a fumului, precum si deschiderea usilor de acces.
Sistemele de curenti slabi puse in functiune de UTI CFM - sonorizare si alarmare vocala, informare a calatorilor (FIDS) si ceasoficare - permit informarea prompta si, dupa caz, alarmarea persoanelor aflate in terminal.
|