CNAIR a semnat contracte de lucrari de aproape 17 miliarde lei fara TVA, in 2022 |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 23 Sep 2022 10:06 |
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contracte cu o valoare cumulata de 16,7 miliarde lei (fara TVA), in primele noua luni ale anului 2022, de aproape patru ori peste nivelul de 4 miliarde lei al contractelor semnate in 2021, a declarat Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, prezent la cel de-al XVI-lea Congres al Asociatiei Profesionistilor in Drumuri si Poduri. Evenimentul are loc in perioada 21-24 septembrie 2022, la Timisoara.
"In ceea ce priveste contractarea proiectelor, ultimele 12 luni reprezinta un record. Daca in anul 2021 CNAIR, au semnate contracte de lucrari in valoare de 4 miliarde lei, in acest an valoarea contractelor de lucrari semnate pana acum este de 16,7 miliarde lei fara TVA. Am subliniat si faptul ca una din cele mai importante componente a activitatilor CNAIR este cea intretinere a infrastructurii rutiere existente. Anul acesta avem unul dintre cele mai mari bugete din ultimii ani, pe care pana acum l-am investit intelept in activitati specifice", a anuntat Cristian Pistol intr-o postare publica referitoare la participarea sa la eveniment.
In cadrul Congresului, directorul CNAIR a prezentat si evolutiile din ultima perioada ale unor proiecte majore.
"A7 (Autostrada Moldovei), pe sectiunea de 320 de km, finantata prin PNRR, cuprinsa intre Ploiesti si Pascani lucrurile evolueaza foarte bine. Sunt sanse reale ca in 2024 sa fie deschisa circulatia pe primii kilometri. O realizare notabila a acestui an este deschiderea circulatiei pe primii 40 de km de drum expres din tara noastra, Craiova - Pitesti. Si, nu in ultimul rand, semnarea celor 3 contracte pentru proiectarea si executia sectiunilor 2, 3 si 4 ale autostrazii Sibiu-Pitesti, reprezinta o reusita notabila a intregii echipe de la CNAIR. Un aspect care merita consemnat este ca seriozitatea in abordarea proiectelor face posibila deschiderea inca din acest an a primilor 14 km ai autostrazii Sibiu-Pitesti. Iar aici ma refer la sectiunea 1, Sibiu-Boita", a precizat Cristian Pistol.
Referitor la cresterile de preturi din ultima perioada, oficialul a declarat ca principala masura luata pentru evitarea unor situatii limita a fost initierea de catre Ministerul Transporturilor, in regim de urgenta, a unei Ordonante de Guvern care sa permita ajustarea acestora, astfel incat antreprenorii sa poata continua lucrarile. De asemenea, el a mentionat ca aceasta este singura masura de acest gen luata in sprijinul antreprenorilor, la nivel european.
Sorin Grindeanu: "Ma bazez pe inginerii romani pentru unirea regiunilor romanesti prin infrastructura"
Prezent la acelasi Congres, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat faptul ca inginerii romani sunt recunoscuti pentru rezultatele in infrastructura, iar doua exemple sunt emblematice: Transfagarasan si Transalpina.
"Ma bazez pe ei si pentru urmatoarea provocare pe care o avem: unirea tuturor Regiunilor istorice romanesti prin infrastructura rutiera de mare viteza. Autostrada Moldovei (A7), Autostrada Unirii (A8), Autostrada Sibiu-Pitesti (A1) si sectiunea cu tuneluri de pe lotul autostrazii Lugoj-Deva (A1) sunt doar cateva repere ale acestui obiectiv extrem de important pentru economia Romaniei. Avem deja evolutii remarcabile pentru aceste obiective. Pe sectiunea A7 de la Ploiesti la Pascani, finantata prin PNRR, avem acum 4 contracte semnate iar pe 2 loturi au inceput deja lucrarile. Alte 3 contracte se apropie de semnare, iar 6 loturi sunt in procedura de licitatie. Pentru A8, anul acesta vor fi lansate in licitatie contractele pentru constructia sectiunilor din capete, finantate prin PNRR. Pentru autostrada Sibiu-Pitesti avem semnate toate contractele, inclusiv cele pentru constructia sectiunilor care traverseaza Carpatii. Iar pentru autostrada Lugoj-Deva vom desemna astazi constructorul sectiunii cu ecoducte, mult asteptata de toti", a declarat Sorin Grindeanu.
|