CNAIR, MT si WeBuild nu reusesc sa rezolve litigiile "conexe" Podului de la Braila |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 07 Iun 2024 10:43 |
WeBuild, constructorul Podului suspendat peste Dunare de la Braila, a incercat sa santajeze CNAIR cu suma de 230 de milioane de lei, pentru a da total drumul circulatiei care face legatura cu podul pe ambele maluri, de la Braila si Tulcea, profitand de perioada campaniei electorale, a declarat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
"Vreau sa prezint modul in care inteleg cei de la WeBuild - cei care au facut proiectul podului de la Braila - sa gestioneze relatia cu CNAIR. Ca sa fiu cat de poate de clar, in acest moment ne solicita noua, CNAIR-ului, 230 de milioane de lei, ca sa dea drumul la circulatie, desi proiectul este finalizat, atat pe malul brailean, cat si pe malul tulcean in procent de 99%, deci se poate da drumul la circulatie. Solicita 230 de milioane de lei, altfel vor respecta termenul pe care l-au castigat, il au, octombrie 2024. Asta inseamna rea-vointa. Nu vom fi de acord nici la Minister, nici la CNAIR cu acest tip de santaj, iar masurile pe care noi le vom lua, nu doar pe aceasta lucrare, o sa le vedeti in saptamanile si lunile viitoare", a declarat Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
Intrebat ce reprezinta aceasta suma solicitata de compania WeBuild, Sorin Grindeanu a precizat: "Dincolo de multe alte lucrari pe care considera dansii ca ar trebui sa le platim noi, in suma aceasta, vreo 30 si ceva de milioane sunt ce i-am pus noi sa refaca pe asfaltul care, anul trecut, asa cum stiti, nu a fost de cea mai buna calitate. Tocmai de aceea noi nu am fost de acord cu receptia, asa cum bine stiti, nici acum nu suntem de acord sa cedam la acest santaj, un santaj pe care au incercat sa il faca, avand in vedere perioada aceasta electorala. Faptul ca deschiderea acestor tronsoane de drumuri si pe malul brailean si pe malul tulcean, spre Jijila, ar fi dus la o circulatie mult mai bine si in municipiul Braila, dar si pe descarcarea spre Tulcea, au crezut ca este o cheie, un motiv pentru care sa santajeze Ministerul, sa santajeze CNAIR-ul, sa platim aceasta suma", a completat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat ca statul roman nu va ceda presiunilor si ca antreprenorul trebuie sa finalizeze proiectul conform termenului asumat, respectiv pana la finalul lunii octombrie 2024.
Potrivit Agerpres, in luna martie, rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunare prezenta din nou tasari pe malul din Braila, dupa ce, in septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problema, iar de aceasta data solutia pe care constructorul WeBuild a luat-o in calcul pentru stoparea tasarii fiind forarea a 40 de stalpi. Purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu, a precizat ca tasarea aparuta la rampa de acces pe Podul peste Dunare nu afecteaza stabilitatea podului, dar creeaza deservicii in ceea ce priveste circulatia pe pod, din cauza denivelarii aparute, si poate duce la costuri suplimentare in perioada de intretinere a podului.
Podul peste Dunare de la Braila - cel mai mare pod suspendat construit vreodata in Romania, al treilea ca dimensiune din Europa si ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra - a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.
Valoarea proiectului a fost de aproape doua miliarde de lei (fara TVA), fonduri externe nerambursabile, iar constructia a fost realizata de asocierea Astaldi SPA (WeBuild) - IHI Infrastructure System Co. Ltd.
|