Agenda Constructiilor
Marti, 23 Aprilie 2024
hilti
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CNSP: Proiect pentru 500 km de linie ferata de mare viteza intre Ploiesti si Siret
CNSP: Proiect pentru 500 km de linie ferata de mare viteza intre Ploiesti si Siret
Infrastructura Publicat de AG&F 22 Feb 2019 07:25
Pana la data de 25 februarie 2019, se afla in dezbatere publica, pe portalul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza (CNSP), proiectul de Hotarare a Guvernului (HG) pentru completarea listei proiectelor strategice de investitii care urmeaza a fi pregatite si atribuite in parteneriat public-privat de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 357/2018 cu modificarile si completarile ulterioare. Mai precis, este vorba despre completarea listei respective cu punctul 22 - Linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani), ce reprezinta un proiect strategic din domeniul de infrastructura de transport feroviara.
Potrivit proiectului de HG, „linia ferata de mare viteza Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Pascani – Iasi – Suceava – Siret (Vicsani) asigura reducerea timpului de legatura dintre capitala si principalele orase/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau, Pascani, Iasi, Suceava etc. De asemenea, se creeaza posibilitatea realizarii unor conexiuni cu Republica Moldova si Ucraina”.
In textul ce va fi supus aprobarii Executivului, se mai arata ca realizarea liniei ferate de mare viteza, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferata existente, in lungime de aproximativ 505 km ( Ploiesti – Siret, circa 430 km si Pascani – Iasi circa 75 km), va conduce la atragerea unui numar insemnat de calatori de la transporturile aeriene si rutiere catre transportul feroviar, la atragerea turistilor, a tinerilor cu inalta calificare dornici de a lucra in centrele universitare/de cercetare/industriale care exista/se vor dezvolta pe traseu, dar si a investitorilor straini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”.
Oficialii CNSP mai subliniaza ca asigurarea, in cadrul proiectului de parteneriat public – privat, inclusiv cu dotarea de material rulant modern, de ultima generatie, va atrage dupa sine sporirea calitatii serviciilor si a sigurantei calatorilor si a marfurilor in transportul feroviar, concomitent cu reducerea consumului de energie electrica, dar si crearea de noi locuri de munca”.
In final, se stipuleaza si modul de implementare a proiectului de infrastructura feroviara; practic, „constructia si operarea liniei feroviare se va face de catre operatorul privat pe o perioada de 20 de ani, din care patru ani pentru proiectare si constructie, perioada in care investitorul privat va obtine venituri atat din taxa de utilizare a caii ferate si din operarea propriu zisa, cat si din subventii acordate de stat”. Pentru a vizualiza proiectul de HG si expunerea de motive, click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGALLBIMSISECAMABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 181 (Martie-Aprilie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CDS
EDIT-Structural
siniat
CONCEPT STRUCTURE
Acvatot 2019
MAKITA
theda mar
concelex
ERBASU CONSTRUCT
leviatan
strabag nivel 1
noark
viarom
Ubitech
ness project
rigips
quadratum

Parteneri

AHK 2022
HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500
ROGBC 2016
ef-de-n
top 500
AICPS_30
econet

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander