Contracte de 4,37 miliarde euro pentru extinderea Magistralelor M4 si M6 de metrou |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 04 Iun 2024 17:53 |
Contracte cu o valoare totala de 4,36 miliarde euro au fost semnate, astazi, pentru extinderea magistralelor de metrou M4 si M6 din Bucuresti. Proiectele vizeaza prelungirea M4 cu tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu, respectiv constructia primului tronson de pe M6, 1 Mai - Tokyo.
Contractul pentru extinderea M4 Gara de Nord - Gara Progresu are o valoare de 12,97 miliarde lei (2,5 miliarde euro), fondurile nerambursabile fiind alocate prin Programul Transport 2021-2027. Noul traseu va avea o lungime de aproximativ 12 km, va traversa teritoriul Sectoarelor 1, 4 si 5, precum si al comunei Jilava din judetul Ilfov. Tronsonul va avea 14 statii: Gara de Nord 2, Stirbei Voda, Bogdan Petriceicu Hasdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revolutiei 2, George Bacovia, Toporasi, Nicolae Cajal, Luica, Giurgiului si Progresului.
"Primaria Sectorului 4 deruleaza deja, in SICAP, procedura de licitatie publica in vederea desemnarii proiectantului si constructorului/ constructorilor, iar ofertele pot fi depuse pana in 27 iunie 2024. Dupa atribuirea si semnarea contractului de executare a lucrarilor de proiectare si de executie, castigatorul/ castigatorii licitatiei vor avea la dispozitie 60 de luni pentru realizarea proiectului (dintre care 8 luni pentru proiectare)", a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dupa participarea sa la evenimentul de semnare a contractului.
"Pana pe 27 iunie, asteptam ofertele operatorilor interesati de aceasta licitatie, iar in urmatoarele 3-4 luni, sper sa avem un castigator si sa dam ordinul de incepere pentru proiectare", a declarat Daniel Baluta, primarul Sectorului 4.
Totodata, Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti, in calitate de lider de asociere, alaturi de Ministerul Transporturilor, Metrorex, Consiliul Judetean Ilfov si Sectorul 5 al Capitalei anunta faptul ca prelungirea Magistralei M4 urmeaza a fi proiectata ca un nod intermodal care sa interconecteze atat transportul feroviar regional, national si international cu zona urbana.
Mai mult decat atat, prin extinderea liniei 4 de la Gara de Nord la Gara Progresul, se va realiza cea mai mare si importanta linie de metrou pe diametrala nord-sud a orasului, care va lega Aeroporturile Internationale Bucuresti Otopeni si Bucuresti Baneasa cu garile de cale ferata Baneasa, Basarab, Gara de Nord si Gara Progresul si, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafata.
Potrivit Metrorex, Magistrala M4 ar putea fi prelungita dincolo de comuna Jilava, pana la Adunatii Copaceni, judetul Giurgiu, acolo unde Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti are deja in lucru proiectul Aeroportului International Bucuresti-Sud.
Finantare PNRR de 1,87 miliarde euro pentru M6
Tot astazi, a fost semnat de Metrorex si contractul de finantare pentru Magistrala 6 Tronsonul 1 Mai - Tokyo, cu o lungime de 6,6 km si cu o valoare de 9,33 miliarde de lei (1,87 miliarde euro), finantarea fiind asigurata din Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Preconizat a se finaliza in 2026, obiectivul vizeaza realizarea lucrarilor de structura de rezistenta - statii, interstitii, tuneluri, galerii si alte constructii, reprezentand lucrarile de constructii civile, pentru noua linie de metrou cuprinsa intre statia 1 Mai pana la statia Tokyo (inclusiv), desfasurata pe o lungime subterana dubla de 6,6 km si include 6 statii de metrou noi: 1 Mai (existenta) - Pajura - Expozitiei - Piata Montreal - Gara Baneasa - Aeroport Baneasa - Tokyo.
Pe acest tronson, lucrarile de constructii au inceput deja la aproape toate statiile si interstatiile din Sectiunea Sud. Antreprenor general este asocierea Alsim Alarko - Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea si executia lucrarilor de structura de rezistenta la sectiunea de sud a M6. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde lei, iar asocierea castigatoare are la dispozitie 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrarile. Proiectarea structurii de rezistenta a fost realizata de Concept Structure.
|