LICITATIE de 146 mil. euro, modernizare infrastructura feroviara Port Constanta (III) |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 13 Dec 2024 12:07 |
Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA a lansat licitatia pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanta (Etapa a III-a). Valoarea financiara estimata minima a contractului este de 619,5 milioane de lei (circa 146 milioane de euro), fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de incepere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare si 30 de luni pentru executia lucrarilor. La acestea se adauga o luna pentru receptia lucrarilor, o perioada de garantie de 60 de luni si inca o luna pentru activitatile de necesare dupa receptia la terminarea lucrarilor. In total, pentru proiect sunt prevazute 90 de luni.
In Etapa a III-a sunt cuprinse lucrari de modernizare in Portul Constanta Sud, la Statia Agigea Sud (inclusiv linia de legatura intre Agigea Ecluza si Agigea Sud), dar si pe Linia 813B ce asigura legatura dintre Agigea Ecluza si Port Constanta Ferry Boat. De asemenea, se va sistematiza si moderniza dispozitivul de linii din Constanta Port Terminal Ferry Boat. Se va elimina breteaua existenta din capatul X si se va sistematiza capatul X al statiei. Se va reconfigura capatul Y al statiei CPT Ferry Boat, astfel incat sa existe o legatura intre fascicolul de linii 12-17 cu linia de legatura care da acces la liniile ferate de la terminalul de containere, acest lucru reducand mult timpii necesari manevrelor de regarare pentru convoaiele de manevra intrate/ iesite in/din terminalul de containere. Vor fi prevazute trei linii suplimentare de primire - expediere cu lungimi utile de minimum 750 de metri, pe partea dreapta a dispozitivului de linii existent. Se va sistematiza capatul Y al statiei pentru realizarea unui racord nou la terminalul de containere.
Lucrari suplimentare vor fi realizate si in zona de interes din afara portului (CMT Constanta) si va fi construit un Centru de Management al Traficului Feroviar, pe un teren de 2,7 hectare.
Anuntul de participare la procedura de licitatie deschisa si documentatia de atribuire a fost publicat in Jurnalul Uniunii Europene (TED), termenul-limita de depunere a ofertelor fiind stabilit la 10 februarie 2025, ora 15:00.
Procedura de atribuire se desfasoara sub incidenta unei clauze suspensive, potrivit careia semnarea contractului de lucrari este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor.
Pentru a participa la licitatie, ofertantii trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minimum 144 milioane de lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2021, 2022 si 2023. De asemenea, ei trebuie sa faca dovada ca au executat si dus la bun sfarsit, in ultimii 10 ani, lucrari similare cu o valoare cumulata de cel putin 76 milioane de lei (fara TVA), prin prezentarea a maximum 5 contracte.
Ofertele vor fi departajate pe criteriul celui mai bun raport calitate-pret, componenta financiara avand o pondere de 40% in total, iar cea tehnica de 60%, repartizata astfel: metodologia de realizare a contractului si planificarea resurselor tehnice si umane in corelare cu specificul si complexitatea activitatilor (12%), experienta detinuta de seful echipei de proiectare (14%), perioada de garanatie a lucrarilor (9%), experienta detinuta de inginerul de proiectare a constructiilor civile (10%) si experienta managerului de proiect (15%).
Studiul de fezabilitate a proiectului a fost elaborate de compania Baicons Impex.
|