MT a reziliat partial contractul cu antreprenorul lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 11 Aug 2017 12:42 |
Contractul pentru executia lotului al doilea al autostrazii Lugoj-Deva a fost reziliat partial, dupa ce un sector de 70 de metri al terasamentului s-a prabusit, in zona localitatii Holdea, la jumatatea lunii iulie 2017.
"In urma constatarii mai multor nereguli sesizate la fata locului, s-a decis rezilierea partiala a contractului pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva, dar si penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele si calitatea lucrarilor. De asemenea consultantii au primit penalitati pe loturile 2 si 3 ale autostrazii Lugoj-Deva, pentru ca nu au supravegheat corespunzator lucrarile", se precizeaza intr-un comunicat al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNAIR) SA.
Decizia a fost luata in urma unor inspectii inopinate realizate recent de ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, si de directorul general al CNAIR, Stefan Ionita, pe santierele autostrazilor Lugoj-Deva si Sebes-Turda.
Stadiul lucrarilor la autostrada Lugoj-Deva
Lucrarile de constructie a lotului al doilea al autostrazii Lugoj-Deva (28,6 km) sunt executate tot de Salini Impregilo, companie responsabila si de demolarea unei portiuni a autostrazii Orastie-Sibiu, in asociere cu firma Secol. Cele doua societati au adjudecat acest contract cu o oferta de 126,4 milioane de euro, considerata de specialisti mult sub costul real al necesar pentru acest tronson. Proiectul sectorului de 28,6 kilometri a demarat in noiembrie 2013 si a avut termen de finalizare luna mai 2016. Stadiul fizic al lucrarilor a ajuns la 60%. Proiectul este fazat, finantarea acestuia prin Programul Operational Sectorial - Transport urmand a fi prelungita in perioada de programare 2014-2020, prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM). O sectiune a acestui tronson a fost data in circulatie din luna martie 2017. Un termen pentru finalizarea intregului lot nu a fost inaintat, din cauza problemelor din zona.
Primul lot (Lugoj - Faget, 27 km) al autostrazii Lugoj-Deva a fost inaugurat in decembrie 2013, in urma unei investitii de circa 154 milioane de euro.
Lotul al treilea a fost adjudecat de consortiul Teloxim Con (companie detinuta de omul de afaceri Theodor Berna, proprietarul Tehnologica Radion) - Comsa - Aldesa Construcciones (Spania) - Arcadis Eurometudes (Olanda) pentru 130,2 milioane de euro. Sectiunea va avea o lungime de 21,14 km si este realizata in proportie de 80%, termenul de finalizare fiind stabilit in anul 2018. Lucrarile trebuiau finalizate in luna mai 2016, insa din cauza intarzierilor, finantarea a fost fazata, urmand a fi realizata prin POIM.
Cel de-al patrulea lot a fost atribuit asocierii Tehnostrade - Spedition UMB. Sectiunea de 22,2 km a fost adjudecata pentru 94,2 milioane de euro, pana in prezent fiind realizata in proportie de 53%. Si acest tronson a fost fazat, avand termenul de finalizare stabilit in anul 2018.
Valoarea totala a proiectului de constructie a intregii autostrazii Lugoj-Deva este de 505 milioane de euro.
Stadiul lucrarilor la autostrada Sebes-Turda
Autostrada, cu o lungime totala de 70 km, este impartita in patru loturi si are o valoare totala de 554 milioane de euro (inclusiv TVA).
Lucrarile la primul lot (17 km, de la intrarea pe autostrada de la Sebes pana la Paraul Iovului, km 0+000 - km 17+000), contractate de asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Constructii, sunt realizate in proportie de circa 20%, mobilizarea constructorului pe santier fiind foarte slaba (lucrarile au inaintat cu numai 7% in ultimele 12 luni). Valoarea contractului aferent este de 541,7 milioane de lei (122 milioane de euro). Termenul de finalizare era stabilit pentru luna octombrie 2016, un nou termen nefiind inaintat oficial de antreprenor sau autoritati.
Lucrarile la lotul al doilea (28 km, de la Paraul Iovului, pana la intrarea in municipiul Aiud, km 17+000 - km 41+250), contractate de asocierea Aktor SA si Euro Construct Trading '98, sunt realizate in proportie de circa 60%, 15 km din acest sector fiind deschisi deja traficului. Valoarea contractului aferent este de 549,3 milioane de lei (124 milioane de euro). Nodul rutier de la Margina, aferent sectiunii D a autostrazii, va fi definitivat in luna august 2017, iar sectiunea E a aceluiasi sector urmeaza sa fie relicitata din cauza necesitatii construirii unui ecoduct care va face legatura cu lotul al treilea al autostrazii (km 57+710), in interiorul ariei protejate Podisul Lipovei - Poiana Rusca (judetul Hunedoara, pe teritoriul administrativ al comunei Lapugiu de Jos), pentru a asigura migratia ursilor. Pana la finalizarea ecoductului, ce are o valoare estimata la 17,5 milioane de lei, legatura dintre loturile 2 si 3 se va face prin DN 68A.
Loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda, aflate in etape inaintate de executie, sunt planificate a fi inaugurate in luna decembrie 2017. Lotul al treilea al drumului de mare viteza, cuprins intre Aiud si Decea (cu o lungime totala de 21,14 km), este asfaltat in proportie de 80%, iar stadiul general de realizare a lucrarilor este 75%. Lucrarile, contractate de asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, au o valoare totala de 420,5 milioane de lei (95 milioane de euro). Pe lotul al patrulea, Decea-Turda (22,14 km), procentul de executie este de 52% si asfaltul este turnat pe 68% din suprafata. Lucrarile, contractate de asocierea Porr Construct - Porr Bau GmbH, au o valoare de 470 milioane de lei (106,5 milioane de euro), termenul de finalizare fiind stabilit pentru luna decembrie 2017.
|