MTI: Aprobare finantare si deblocare investitii in infrastructura de 6 miliarde euro |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 15 Apr 2024 13:51 |
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru trei obiective importante de infrastructura mare de transport, ce vor necesita investitii totale de circa 6 miliarde euro. Potrivit ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, 20,1 miliarde lei au fost alocate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Caransebes, parte a Coridorului Orient/Est- Mediteraneean. Suma, asigurata prin Programul Transport (PT) 2021-2027, deblocheaza acest proiect ce prevede reabilitarea a peste 225 km de cale ferata.
"Am reaprobat in sedinta de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea acestui tronson de cale ferata important pentru Coridorul feroviar Orient/ Est-Mediteraneean. Actualizarea acestor indicatori a fost necesara in contextul cresterii pretului materialelor de constructii, a preturilor energiei electrice si gazelor naturale, dar si a transporturilor de marfuri", a transmis Sorin Grindeanu.
Cel de-al doilea proiect aprobat, in valoare de 9,2 miliarde lei, va asigura constructia Autostrazii Pascani - Suceava (parte a Autostrazii Moldovei - A7) care va traversa judetele Iasi, Botosani si Suceava. Cu banii alocati prin Programul de Transport se vor construi cei aproximativ 62 km ai acestei autostrazi, pe traseul careia vor fi realizate inclusiv 72 de pasaje, poduri si viaducte, precum si 5 noduri rutiere (Nod Rutier Tatarusi - Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roscani, Nod Rutier Dumbraveni si Nod Rutier Aeroport Suceava).
Alte 1,5 miliarde lei se vor aloca pentru continuarea modernizarii liniei de cale ferata Bucuresti Nord - Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti. Cu aceasta suma (asigurata prin fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si din fonduri proprii ale CFR SA) se vor moderniza 8,6 km de cale ferata si vor fi construiti alti 6,9 km. Firul II al caii ferate Mogosoaia - Balotesti (realizat in anul 2020) va fi electrificat, iar pe traseu se vor construi o infrastructura si o suprastructura noi. Va fi construit si un racord de cale ferata electrificata la noul terminal (Terminalul Est), din care aproximativ 4 km vor trece printr-un pasaj subteran.
|