Agenda Constructiilor
Marti, 05 August 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - PRO INFRASTRUCTURA: Revizuiri de termene pentru finalizarea de proiecte rutiere
PRO INFRASTRUCTURA: Revizuiri de termene pentru finalizarea de proiecte rutiere
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 05 Aug 2025 16:17
La jumatatea anului 2025, Romania a inaugurat putin peste 55 km de autostrada si drum expres, cu mult sub asteptarile exprimate la inceputul anului. Desi previziunile erau optimiste, realitatea din teren a demonstrat ca termenele au fost, din nou, depasite semnificativ, arata Asociatia Pro Infrastructura intr-o analiza a stadiului marilor proiecte de infrastructura rutiera. Organizatia a aratat ca niciunul dintre proiectele analizate in luna ianuarie nu a fost finalizat mai devreme decat se anticipa, iar majoritatea au suferit intarzieri semnificative:
• A7 Buzau - Focsani, Lotul 1 (UMB) a fost inaugurat abia pe 11 iulie, desi era prognozat pentru februarie-martie;
• A7 Mizil - Buzau Vest, realizat de grupul bulgar Trace, este finalizat tehnic, dar nefunctional, din cauza problemelor la tablierele metalice. Deschiderea ar putea avea loc in august sau septembrie;
• DEx12 Albota - Pitesti a fost deschis traficului in urma cu doar cateva zile, desi era asteptat in aprilie-mai;
• A1 Pitesti - Curtea de Arges (jumatatea de nord), construit de WeBuild, a fost inaugurat pe 11 iunie, cu intarziere fata de estimarile din primavara;
• A0 Sud - Aktor si-a respectat termenul cel mai recent estimat, fiind deschis pe 30 iunie;
• DEx4 Tureni, realizat de asocierea Dimex - Con-A, a fost inaugurat pe 10 iulie, fata de estimarea din iunie.
 
Previziuni moderat-optimiste pentru restul anului
Pentru a doua jumatate a lui 2025, se estimeaza ca vor fi deschisi aproximativ 119 km de infrastructura rutiera noua, iar in cel mai optimist scenariu, maximum 130 km:
• Nurol termina mini-sectorul A7 de langa Buzau in noiembrie, posibil chiar in octombrie;
• Trace poate finaliza A7 Mizil - Buzau Vest;
• UMB ar fi trebuit sa deschida in iunie - iulie A7 Centura Adjud, mai ales ca a fost promisa inca din 2024. Probabil va fi inaugurata "la pachet" cu Tisita - Adjud Sud la sfarsitul anului. "In ianuarie, noi vedeam ca UMB va forta mult mai puternic pe A7 si speram la loturile 2 si 3 din Focsani - Bacau, complete, 60 km. In plus, credeam ca sunt sanse mari ca UMB sa mai termine si alti kilometri pe A7, cat si DEx6 Braila - Galati. Insa realitatea e foarte dura: UMB nu livreaza nimic in 2025 pe A7 la nord de Racaciuni, iar DEx6 are sanse extrem de mici, podul hobanat peste Siret fiind foarte intarziat", precizeaza reprezentantii Pro Infrastructura;
• pe loturile 3 si 4 din A0 Nord si pe A3 Zimbor - Poarta Salajului, constructorii chinezi par sa rateze termenele;
• UMB pare ca poate finaliza lotul 4 al A0 Nord si sectorul de autostrada de la nord de Zimbor.
 
Obiectivul de 1.500 km de autostrada si drum expres, imposibil de atins
La finalul anului 2024, reteaua rutiera de mare viteza din Romania masura 1269,87 km. Chiar si in cel mai optimist scenariu pentru 2025, cu un total teoretic maxim de 185 km inaugurati, Romania nu va depasi pragul de 1455 km, ramanand departe de obiectivul simbolic de 1.500 km, vehiculat la inceputul anului.
Proiecte precum A3 (Constructii Erbasu SA) si A1 (Porr Romania) nu mai sunt luate in calcul pentru 2025, dar ambele avanseaza bine si ar putea fi finalizate in vara anului 2026, in termen sau chiar inainte de termenul contractual.
 
hiltiBIMTotalEnergiesALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IUNIE-IULIE 2025!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 191 (Iunie-Iulie 2025)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
theda mar
AED
KADRA
MCA
Eco Garden Construct
concelex
Daikin
CDS
Arduro
MAKITA
GEWISS
Acvatot 2019
EDIT-Structural
quadratum
leviatan
Ubitech
EURO BUILD
BogArt
TECNIC
CONCEPT STRUCTURE
noark
strabag nivel 1
ELECTROGRUP
SIGM

Parteneri

HABITAT
FPSC_2019
 

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu urmarirea comportarii in timp a constructiilor