TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A |
Infrastructura Publicat de Elena Icleanu 04 Sep 2025 13:29 |
![]() Finantarea contractului este asigurata din fonduri europene, Programul Transport 2021-2027, iar durata de implementare a acestuia este de 118 luni si include 14 luni etapa de proiectare, 40 de luni executia lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie.
Lotul 2A Ditrau - Grinties, cu o lungime de 37,9 km, se desfasoara in judetele Harghita si Neamt si reprezinta un proiect cu o complexitate tehnica ridicata, incluzand 19 tuneluri si 63 de poduri si viaducte, iar lungimea totala a lucrarilor de arta este de 21 kilometri, 57% din lungimea intregului lot.
"Rolul supervizorului este unul deosebit de important, pentru ca va monitoriza progresul lucrarilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor si a echipamentelor folosite, dar si performanta echipei de executie. Mai mult decat atat, va supraveghea santierul prin intermediul dirigintilor atestati, va efectua un control calitativ si cantitativ regulat, corelat cu structura programului de lucrari. Echipa CNIR va urmari indeaproape implementarea acestui contract de consultanta si vrem ca acesta sa fie un exemplu de buna practica pentru ceea ce inseamna serviciile de supervizare. Ne dorim ca prestatorul sa actioneze cu maxim profesionalism si sa fie constient de complexitatea ridicata a sectorului Ditrau - Grinties, care necesita competente suplimentare si abordari multidisciplinare pentru a fi finalizat cu succes", a declarat Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
![]() Etapa de proiectare a lucrarilor la Lotul 2A a inceput la data de 30 iunie 2025. Contractul de proiectare si executie are o valoare de 6,14 miliarde lei (circa 1,2 miliarde euro), fara TVA, si a fost semnat cu asocierea SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Euro Asfalt Doo - Spedition UMB, fiind primul contract de proiectare si executie al CNIR. Din asocierea castigatoare mai fac parte, ca subcontractanti, Muzeul Olteniei Craiova si compania Pirotehnic OSB, ca subcontractanti. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Transporturi 2021-2027, si din fonduri de la bugetul de stat.
Lotul 2A Ditrau - Grinties face parte din Sectiunea II - mediana, Miercurea Nirajului - Leghin, cea mai dificila de pe intreaga autostrada A8 deoarece traverseaza muntii, fiind parte a Autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).
|