Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - UNTRR solicita Guvernului urgentarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii
UNTRR solicita Guvernului urgentarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 15 Mai 2020 14:24
In pachetul masurilor pentru atenuarea impactului crizei COVID-19 asupra economiei si relansarea activitatilor industriei de transport rutier, alaturi de alte masuri importante, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita implicarea tuturor autoritatilor de resort pentru solutionarea problemelor acute ce afecteaza activitatea de transport rutier, respectiv eliminarea timpilor de asteptare in frontiere si urgentarea investitiilor in infrastructura rutiera.
In prezent, Romania dispune de o retea de autostrazi de numai 850 km, respectiv cel mai mic numar de kilometri de autostrada din Europa raportat la suprafata tarii, (de 3 ori mai putin decat Bulgaria si de 6 ori mai putin decat Ungaria). Constructia Autostrazii A1, parte a Coridorului IV pan-european de transport care leaga Capitala Romaniei de Vestul Europei, a fost demarat in 1967, iar dupa 53 de ani are in exploatare numai 77% din intreaga lungime, lipsind cel mai important tronson din punct de vedere economic, Pitesti-Sibiu.
Este arhicunoscut faptul ca infrastructura rutiera dezvoltata conduce la cresterea mobilitatii, a transportului de bunuri si persoane intr-un timp cat mai scurt si in siguranta, si cu emisii poluante reduse, determinand atragerea investitiilor si implicit cresterea economica. Autostrazile sunt o necesitate economica vitala pentru Romania, iar criza provocata de COVID-19 nu trebuie sa impiedice recuperarea decalajelor legate de infrastructura comparativ cu restul tarilor europene, ci dimpotriva va trebui sa determine accelerarea investitiilor, ca prioritate economica zero.
Daca pentru angajarea si finalizarea lucrarilor de infrastructura Romania nu poate invinge timpul pierdut in ultimii 30 de ani, fiind necesar un urias efort financiar si material sustinut, in schimb ar putea ameliora substantial conditiile de desfasurare a transportului rutier prin diminuarea, pana la eliminare, a timpilor mari de asteptare a autocamioanelor si autocarelor la trecerea frontierelor. Acest lucru s-ar putea realiza prin demersuri diplomatice si organizationale eficiente realizabile intr-un orizont de timp scurt, odata cu ridicarea restrictiilor de circulatie generate de criza sanitara.
Inainte de inceputul crizei COVID-19, UNTRR a atras de multe ori atentia autoritatilor romane despre situatia de la punctele de trecere a frontierei, unde frecvent se inregistreaza timpi de asteptare foarte mari pentru soferii profesionisti, fapt care afecteaza si perturba serios operatiunile internationale ale transportatorilor romani.
Criza provocata de noul coronavirus a generat timpi uriasi de asteptare la frontiere, cauzati de controalele excesive. Potrivit comunicarii Comisiei Europene din data de 13.05.2020, COVID-19: Orientari privind restabilirea progresiva a serviciilor de transport si de conectivitate, transportul de marfa ar trebui sa fie in continuare protejat pentru a asigura functionarea lanturilor de aprovizionare, iar controlul la trecerea frontierelor, care in prezent ar trebui sa dureze maximum 15 minute, va trebui relaxat pentru ca in final tranzitul pentru toate vehiculele de transport marfa sa fie fluidizat cel putin la nivelul anterior crizei.
Totodata, CE mai recomanda ca in timpul tranzitiei si in urma recomandarilor autoritatilor de sanatate publica, controalele de sanatate la frontiere ar trebui sa fie reduse treptat, iar masurile de carantina sistematice (adica aplicate indiferent de simptomele afisate sau de rezultatele testelor) trebuie ridicate.
Astfel, UNTRR solicita autoritatilor responsabile implicarea in facilitarea operarii transporturilor rutiere de marfa pe teritoriul Romaniei si eliminarea restrictionarii circulatiei camioanelor numai pe culoarele de tranzit pentru transportul rutier atat in Romania, cat si in coordonare cu tarile vecine.
Daca astazi Romania ar fi fost in spatiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme intampinate in prezent, controalele la frontiera cu Statele Membre UE vecine Romaniei, cu reducerea, semnificativa a timpului de stationare a transportatorilor romani la frontiera. In acest sens, UNTRR solicita autoritatilor romane intensificarea actiunilor pentru integrarea Romaniei in spatiul Schengen cat mai curand posibil.
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEALLBIMTotalEnergiesSISECAMhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Arduro
leviatan
Acvatot 2019
EDIT-Structural
quadratum
strabag nivel 1
GEWISS
EURO BUILD
VEGO
konsent
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
noark
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
CDS
SSAB
concelex
DRS
BogArt
SIGM
AED
rigips
theda mar
Ubitech

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<