Grupul elvetian Geberit a comunicat pentru intervalul ianuarie – martie a.c. o majorare de 1,5% a rezultatelor financiare (in CHF fiind inregistrat un declin de 3,9%), cifra de afaceri plasandu-se la 798 milioane CHF. In ceea ce priveste veniturile operationale, acestea au inregistrat evolutii eterogene de la o zona la alta, in functie de tipul valutei corespunzatoare. Calculul realizat in raport cu moneda nationala indica o usoara scadere de 0,7% pe acest segment, profitul cumuland 260 milioane CHF. Pandemia Covid-19 si-a extins efectele negative pe toate pietele unde grupul opereaza, incepand cu a doua jumatate a lunii martie. Scaderea vanzarilor este explicata mai ales prin impactul valutar extrem de puternic, care s-a soldat cu pierderi de 45 milioane CHF. Ajustate la monedele nationale ale statelor unde Geberit desfasoara activitati comerciale, rezultatele din Europa s-au imbunatatit cu 2,7%, iar cele din America cu 0,8%. Prin contrast, in zona Orientului Mijlociu/Africa a avut loc un regres de 15,%, iar in Extremul Orient-Pacific de 21,6%. Din punct de vedere structural, divizia de instalatii si sisteme destinate bazinelor de WC a consemnat un avans de 2,2%, iar cea de tubulatura de 2,3%. Referitor la sistemele pentru baie, trimestrul intai s-a incheiat cu o scadere de 0,2%. Rezultatele operationale au fost influentate pozitiv de scaderea preturilor la materiile prime, de imbunatatirile in planul eficientei, de cresterea disciplinei financiare si de majorarea preturilor de comercializare. In sens opus au actionat factori precum majorarea taxelor de personal si deprecierea mai mare cauzata de investitiile semnificative realizate in anii anteriori. Cu privire la criza actuala, in tari precum Italia, Franta, Marea Britanie, Africa de Sud si India, santierele de constructii sunt inchise temporar, iar in alte zone activitatea este puternic afectata. Cu toate acestea, showroom-urile au inceput sa fie redeschise, iar la nivelul Geberit lanturile de aprovizionare au ramas intacte, iar disponibilitatea produselor garantata. Desi la momentul actual nu sunt posibile previziuni, compania elvetiana va continua sa-si urmareasca prioritatile strategice si operationale. In Romania, compania locala a anuntat pentru anul 2018 vanzari de 63,7 milioane de lei, cu 25% mai mari fata de cele corespunzatoare exercitiului financiar anterior.