SAINT-GOBAIN: Costul cu materiile prime si energia creste semnificativ in anul 2022 |
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 08 Iun 2022 06:29 |
![]() In primele trei luni din 2022, Saint-Gobain a raportat o crestere organica de 16,4% a vanzarilor (LFL), care au depasit 12 miliarde euro. Din punct de vedere al volumelor comercializate, vanzarile au fost mai mari cu 1,9% fata de primul trimestru din 2021 si cu 8,3% comparativ cu primul trimestru din 2019, anterior pandemiei de coronavirus. Dinamica preturilor a continuat sa se accelereze - cu pana la 14,5% intr-un mediu inflationist atat la nivelul materiilor prime, cat si al costurilor cu energia -, permitand grupului sa mentina un raport pozitiv intre preturi si costuri in primul trimestru.
Potrivit raportului trimestrial publicat de Saint-Gobain, fluctuatiile cursului de schimb valutar au avut o contributie pozitiva de 2,6% la rezultatele din intervalul analizat, in special datorita aprecierii dolarului american, a lirei britanice, a realului brazilian, dar si altor valute locale ale tarilor emergente.
Pe segmentul de solutii de inalta performanta (High Performance Solutions - HPS), vanzarile din primul trimestru au crescut cu 10,2% fata de aceeasi perioada din 2021, cu un impact pozitiv de +4,7% al volumelor comercializate. Activitatile aferente sectorului de constructii au continuat sa creasca semnificativ, cu 22,2%, in special datorita trendului ascendent pe piata globala a izolatiilor exterioare (ETICS).
In perioada ianuarie - martie 2022, vanzarile din nordul Europei au crescut cu 19,2% fata de T1 2021 (+3,1% in plan cantitativ). Tarile nordice, Marea Britanie, Germania si statele din estul Europei au continuat sa livreze performante solide si cresteri ale vanzarilor, tarile est-europene unde grupul a castigat cota de piata importanta fiind Romania, Polonia si Cehia.
Afacerile din regiunea Europa de Sud, Orientul Mijlociu si Africa au crescut cu 15,9% fata de T1 2021 si cu 7,3% comparativ cu T1 2019 (anterior pandemiei), vanzarile din cele doua Americi au avansat, organic, cu 16,8% fata de T1 2021 si cu 15,7% raportat la T1 2019, iar cele din Asia-Pacific au inregistrat un salt de 24,6% fata de T1 2021, cu un avans de 7,3% al volumelor comercializate.
|