Sustenabilitate & CSR
Publicat de Cosmin Dincu
18 Iun 2012 17:19
|
Sustenabilitatea a inceput sa reprezinte o cerinta aproape obligatoriu de urmat in prezent, insa conceptul general se disipa in numeroase fatete ale aceluiasi punct comun: dezvoltarea durabila. Departamentul MaterialScience al holdingului Bayer respecta angajamentele CSR asumate in cadrul grupului, managerii acestuia constientizand faptul ca protectia mediului, conservarea resurselor naturale, salvgardarea celor legate de indeplinirea nevoilor de baza ale societatii, administrarea eficienta a afacerilor proprii, asigurarea bunastarii angajatilor si responsabilitatea fata de dezvoltarea sociala in ansamblul sau nu reprezinta idei fara continut, ci adevarate valori care sa ghideze activitatea diviziei. "Practic, tot personalul lucreaza in conformitate cu aceste principii, focalizandu-si atentia pe crearea de produse prietenoase cu mediul, pe siguranta ocupationala si pe respectarea unor reguli clar definite. In calitate de furnizor recunoscut pe plan mondial de sisteme si tehnologii performante, Bayer MaterialScience dezvolta permanent produse ce au un impact pozitiv si de multe ori substantial asupra mediului. De pilda, elementele pe baza de poliuretan reprezinta materiale sustenabile, avand un rol activ atunci cand sunt utilizate in vederea izolarii termice. Totusi, de vreme ce principala materie prima o constituie petrolul, trebuie intensificate eforturile in vederea reducerii consumului acestei resurse si a emisiilor de gaze cu efect de sera. Astfel, prin intermediul unui program ambitios, Bayer si-a propus sa diminueze nivelul poluarii cu bioxid de carbon, aferent anului 2005, cu o cota de pana la 40% in 2020, ceea ce corespunde unei scaderi de 35% a emisiei de gaze cu efect de sera pentru fiecare tona de produse comercializate. In acest sens, s-au aplicat deja – si continua sa se implementeze – noi tehnici inovatoare de fabricatie. In ceea ce-i priveste pe angajati, Bayer MaterialScience pune accent pe diversitate, pe acordarea unor sanse egale, pe respect si responsabilitate, ceea ce de altfel caracterizeaza si interactiunea cu toate partile interesate, fie acestea constituite din furnizori, fie din clienti, membri ai comunitatilor locale afectate, autoritati, organizatii neguvernamentale etc.", se arata intr-un raport elaborat recent de conducerea Bayer. Pentru informatii suplimentare, www.bayer.com
|